Wpis z mikrobloga

@chafer: tam od razu w trzecim takcie masz interwał b2 między flecikiem (tercja Gmaj) a tym drugim instrumentem w środku pasma, który gra 4 stopeń skali (aviod note w major) i to jeszcze na najsilniejszej pozycji bitu. To nawet jako passing-tone jest nieakceptowalne dla mojego ucha. Taka tylko sugestia
@Gwyn: ale to dotyczy każdej innej muzyki tak samo, poza tym jazz i tak lepiej znosi dysonanse. Nie napisałem, że nie można w ogóle grać 4 w majorowej harmonii. Chodziło mi o ten kontekst i jeszcze uzasadniłem dlaczego (b2 między 3 i 4 na strong beacie). Przecież brzmi źle, nie słyszysz tego?
@VoltageControlled: Eee, nie. Tu chodzi o to że w jazzie używa się akordów septymowych więc pomiędzy F-B jest tryton, a w zwykłej triadzie tego nie ma. Poza tym teorie muzyki można sobie spokojnie łamać tylko trzeba wiedzieć w w jakim celu. Co do utworu to dla mnie on ma największy problem z formą muzyczną.
@MrXavery: I super :) O to chodziło.

@VoltageControlled: Jedna osoba zwróciła mi na to uwagę słuchając wczesnej wersji utworu, ale wtedy zaufałem mojemu uchu. Po twoim komentarzu przyznaję, że popełniłem błąd. Wielkie dzięki za merytoryczny komentarz! A jak się słucha mojego utworu? Miałem duże problemy z odpowiednim umieszczeniem instrumentów na scenie.

Co do utworu to dla mnie on ma największy problem z formą muzyczną


@Gwyn: Możesz rozwinąć?
@Gwyn: oczwyście, że teoria jest tylko drogowskazem a nie receptą, ale jeszcze raz chcę to podkreślić - avoid note nie znaczy 'nie graj, nie wolno' tylko 'uważaj co robisz bo będzie źle' no i jest. Bez trytonu też. No ale nie zamierzam się o to więcej spierać bo już wszystko napisałem co uważam.
@chafer: Frazy, kadencje, to jak prezentujesz materiał, ciągle #!$%@? ten utwór, chodzi o to jak ten materiał jest zaprezentowany, musisz dać słuchaczowi więcej czasu do osłuchania, bo nic nie zapamięta i będzie zagubiony, więcej repetycji. Te skale po dętych tez randomowe, jakaś inspiracja Williamsem?
@Gwyn: Ze swojej strony polecam kanał Ricka Beato. Świetny gość.

Nie to, żebym się jakoś bardzo bronił bo wiem, że jeszcze wiem niewiele, ale tworzenie ciekawych melodii mam opanowane a zasady harmonii poznałem dość dobrze (ot na "dowód" utwór sprzed kilku dni na pianino i sekcję smyczkową: https://soundcloud.com/chafer/true-love-story-piano-strings). Moim zdaniem to orkiestracja w tym utworze jest najsłabszym ogniwem, ale nie znam nikogo, kto mi mógłby w tym zakresie pomóc.
No właśnie coś tego nie czuje. Samuel Adler - The Study of Orchestration przestudiuj sobie. Co do Beato to mam inne zdanie, ja bym go nie polecał.
@Gwyn: Czego nie czujesz?
Dzięki za polecenie - tego mi brakowało :) Będę studiował.
Beato na początku mnie do siebie zraził na początku, ale po kilku miesiącach bardzo doceniłem jego podejście. Ma świetne materiały zarówno dla początkujących, jak i średniozaawansowanych. Z jego filmów najczęściej polecam to: https://www.youtube.com/watch?v=T5SmcH11kUk Ot, podstawy w pigułce.
@chafer: No tego czucia harmonii u Ciebie bo ona jest przecież ściśle związana z formą muzyczną, poza tym ta melodia w drugim utworze nie jest jakaś wyrafinowana. Beato czasem zrobi coś fajnego ale też gada bzdury i tworzy własną teorię co potrafi zmylić (Lydian suspended chord...), strasznie ma clickbaitowe te filmy i mało merytoryczne, zarzuci Cie milionami akordów naraz i myśli że jak da milion nut na minute to jest arcydzieło.
@Gwyn: Harmonii to m.in. odpowiednie łączenie akordów. Czy w tym utworze (drugim) harmonia jest nieprawidłowa?
Co do Beato - oj tak, też mnie denerwują te clickbaity. To mnie do niego zraziło. Ale i tak jest to jeden z najbardziej merytorycznych kanałów, które oglądam.

Polecam przy okazji ten kanał: https://www.youtube.com/watch?v=UbrEXiHLyaI - pełna analiza jednego z napisanych przez niego utworów.
@chafer: Najbardziej merytoryczny to jest ten co Ci wyżej wysłałem, mogę Ci parę fajnych materiałów odnośnie orkiestracji na priv wysłać które będą idealne na początek. Poza tym, ja nie mam harmonicznego słuchu jakoś super więc wykształconego analiza tego zajęłaby mi dużo czasu, wolałbym jakbyś mi nuty pokazał
@Gwyn: Chętnie! Każdy materiał przyjmę z radością. Uzupełniam swoją wiedzę i przynajmniej kilka godzin tygodniowo spędzam na nauce. Podeślij mi to, co masz.
Co do nut - nie mam.