Wpis z mikrobloga

@cycu12 mogły się trasy podejścia (tzw stary) zmienić trochę albo lądują akurat na pas od strony Twojego osiedla a wcześniej nie było tak (chociaż to raczej mało prawdopodobne). Nie wczytywalem się w mapy Okęcia akurat, więc nie jestem pewny jak pasy ułożone są. Inny czynnik to jakaś restrykcja gdzieś może i muszą lecieć akurat nad Twoim blokiem.
Jutro sprawdzę jak nie zapomnę :D
@galonim 11/29 zwykle jest używany tylko do startów, dla dużych samolotów jest trochę krótki do lądowania, więc lądowanie tutaj uruchamiają tylko przy remontach. Standard przy małych i pn-zach wiatrach to start z 29 i lądowanie na 33, wtedy dodatkowo droga kołowania nie przecina pasa startowego. Z 33 zazwyczaj startuje tylko cargo, bo tak mają bliżej. Kierunek wiatru niewiele zmienia przy tylko 40 stopniach różnicy.
@cycu12
@mawojciech: Co ty opowiadasz. Pas 11 używany jest do lądowania przy wschodnich wiatrach, nie ma to nic wspólnego z jego długością. Po prostu ILS zamontowany jest na kierunkach 11 oraz 33. I tyle.
Poza tym lądowanie zwykle wymaga krótszego pasa niż start.