Wpis z mikrobloga

Potrzebne mi opinie o czipach proracing. Mam tu na myśli takie boxy, które podłącza się do silnika przez specjalną wtyczkę. Producent, firma proracing obiecuje, że po podłączeniu nastąpi zwiększenie mocy silnika, zwiększenie momentu obrotowego, spadek spalania, i tak dalej. Szczerze mówiąc, ciężko mi uwierzyć w te zapewnienia, bo taki proracing do mojego autka, kosztuje coś ledwie około 250 cebulionów. Chociaż z drugiej strony, opinie rzekomych użytkowników proracing, jakie znalazłem na forach, fb, i tak dalej, rzekomo potwierdzone wykresami z hamowni, sugeruję, że jednak czip proracing daje radę. Jak myślicie, jest sens inwestować w coś takiego?

#proracing #opinie
  • 67
@OP_i_nie Nie ufalbym temu na Twoim miejscu. Zawsze jest cos podejrzanego w takich produktach, moze oszukiwać komputer w aucie itd. Bezpieczniej jest jechać na hamownie i do ogarniętego typa zeby Ci zrobił program jak należy. Do tego ciekawe jestem jak takie wykresy wyglądają, czy to wielkie fale czy wygładzone, smiem twierdzić ze to pierwsze.
Od jakieegoś roku mam założonego chip boxa w passacie 1.9 tdi, o ile się nie mylę to od Proracing właśnie. Najpierw oczywiście zrobiłem porządny research, bo dużo jest na ten temat w sieci, ale większość z tego co znajdziesz, to wierutne bzdury - tak jak wpisy mirków powyżej. Nie warto w ogóle czytać tych opinii, jeśli ktoś nie podpiera się wykresem z dobrej hamowni, i tylko teoretyzuje. Sam miałem wątpliwości, ale ostatecznie
@OP_i_nie: W mojej opinii taki czip proracing wart jest swojej ceny - osobiście znam ludzi ze zlotów, co jeżdżą z tym od kilku lat na sportowo, i nie słyszałem żeby narzekali, wręcz przecinie. Oczywiście cudów nie należy się spodziewać po takim proracing, szczególnie jak masz 20 letniego złomobila z niemieckiego szrotu, ale w sprawnie technicznym aucie na pewno poczujesz dodatkową moc. Oczywiście to nie będzie to samo, co wizyta w profesjonalnym
@adam-nowakk:

skąd jesteś mogę ci polecić warsztat który w miarę tanio podnosi moc a robi wszystko tak jak sie należy łącznie z hamownią.


Po taniości żaden dobry warsztat takiej usługi niewykona. No chyba, że po łebkach u lokalnego janusza, ale
wtedy to już na własne ryzyko ( ͡° ͜ʖ ͡°). @maciej-kalina: Jak chcesz przyoszczędzić na warszatcie, to już lepiej czip proracing sobie zamontuj, będzie bezpieczniej. (
@damian-zych:

Po taniości żaden dobry warsztat takiej usługi niewykona. No chyba, że po łebkach u lokalnego janusza, ale wtedy to już na własne ryzyko ( ͡° ͜ʖ ͡°). @maciej-kalina: Jak chcesz przyoszczędzić na warszatcie, to już lepiej czip proracing sobie zamontuj, będzie bezpieczniej. ( ) Albo wykładasz kilka tysi na fachurę, albo po taniości czip typu proracing, innej opcji nie widzę.
jeden znajomek miał coś takiego zamontowane w swoim TDIku i z tego co pamiętam działało mu. Nie wiem o ile konkretnie podkręcało to coś osiągi silnika, ale mogę się dopytać.


Mój znajomeczek we wczorajszej rozmowie via messenger, potwierdził właściwie to co napisałem powyżej. Czyli w skrócie - czip proracing działa, daje dodatkowe 20-30KM, zwiększa moment o ok 20-30%, i zmniejsza spalanie (nieznacznie). Podrzucił mi nawet wykres z hamowni dotyczący proracing (załączam poniżej),
Ryo_Hazuki - > jeden znajomek miał coś takiego zamontowane w swoim TDIku i z tego co ...

źródło: comment_PGham2jycRJKV8saXGIFJhmxzc6qtvIL.jpg

Pobierz
No to może ja też dorzucę swoje trzy grosze w temacie ProRacing, i przekażę moją prywatną opinię w tym temacie. No więc już od ponad roku korzystam z zestawu ProRacing dla Isuzu Midi, którego to używam głównie w pracbazie. Zajmuję się przewozem osób na lokalne lotnisko, i zdarzało się, że przy sporym obciążeniu (czyli przy komplecie pasażerów + bagaże) auto strasznie mi muliło. Po przeczytaniu kilkunastu opinii o chip boxach w Internecie,
zdecydowałem się na zakup ProRacing właśnie. Po instalacji zestawu auto wyraźnie ożyło, można powiedzieć, że dostało "kopa" - lepiej przyśpiesza, szybciej wchodzi na wyższe obroty, itd. Nie będę rzucał tu konkretnymi danymi, bo wizyta w jakimś warsztacie diagnostycznym, nie była mi do niczego potrzebna, ale to się po prostu "czuje" podczas jazdy.


Ja także odniosłem takie wrażenie. Czip proracing ewidentnie daje autu powera, i to czuć już po pierwszych minutach po podłączeniu.
Dzisiaj z rana miałem okazję przejechać się TDIkiem tego znajomka, o którym wspominałem powyżej, i samemu wyrobić sobie opinię o działaniu proracing. Właściwie zgodzę się z tym, co napisał mirek w poprzednim poście, to jest czip proracing ewidentnie dodaje autku powera. Czuć to już właściwie od pierwszych minut za kierownicą, przy przyśpieszaniu, a później jest już tylko lepiej, szczególnie na długich prostych można dobrze pocisnąć. Dodam, że pisze to wszystko jako osoba,
@OP_i_nie: Mój Niebieski ma podłączone do silnika, coś takiego jak na zdjęciu. O ile się nie mylę, to mówił, że nazywa się to coś pro racing właśnie. O ile dobrze kojarzę, to urządzonko działa jak należy - tak przynajmniej wynikało z rozmowy z nim. Jak chcesz, to mogę się go podpytać, jak mu się ten cały pro racing sprawuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Karolcia83 - @OPinie: Mój Niebieski ma podłączone do silnika, coś takiego jak na zdję...

źródło: comment_ElsC4qHqOyEEtRVYd7b5yH63WC4TmaaW.jpg

Pobierz
Dziękuję za wszystkie wasze opinie o ProRacing ! Nie miałem przez tydzień dostępu do wypoku, loguję się, a tu kilkanaście powiadomień w tym temacie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się takiego odzewu w kwestii ProRacing... Obiecuję, że w wolnej chwili odpowiem na wszystkie wpisy.

BTW Jako, że opinie w większości pozytywne, czip ProRacing został zamówiony. Jak tylko podłączę to "cudo", napiszę swoje wnioski.
@OP_i_nie:

Dziękuję za wszystkie wasze opinie o ProRacing ! Nie miałem przez tydzień dostępu do wypoku, loguję się, a tu kilkanaście powiadomień w tym temacie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się takiego odzewu w kwestii ProRacing... Obiecuję, że w wolnej chwili odpowiem na wszystkie wpisy.


Na nas zawsze możesz liczyć ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡
@OP_i_nie: W mojej opinii urządzenie ProRacing, podłączone do sprawnego samochodu powinno działać zawsze. Tam nie ma co nie działać, to prosty system. Urządzenie ProRacing zmienia dane płynące z czujnika, dodaje
sygnału, odejmuje, lub go zmienia, przez co komputer auta musi dopasować się do nowych wartości. I jeśli auto jest sprawne, to wszystko daje większą moc, nieco ogranicza spalanie, zwiększając komfort jazdy

Warto dodać, że w przypadku urządzenia typu ProRacing, nie trzeba
Z tego co zdążyłem się zorientować, to ogólnie na świecie stosuje się tylko takie rozwiązanie - czyli czip tuning pokroju ProRacing właśnie. Tylko w Polsce jest pełno różnego rodzaju magików, którzy nagle z dojechanego auta osobowego próbując robić sportowe. A później mają pretensje do całego świata, że inwestując 200 złotych w czip typu ProRacing, zwiększyli moc silnika "tylko" o 5-10 KM ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Jan_Ko_Muzykant: Potwierdzone
@Ryo_Hazuki: nie do końca się zgodzę z twoją opinią. Z jednej strony masz rację, pisząc, że na zachodzie większość pasjonatów tuningu, montuje boxy typu proracing w celu podkręcenia osiągów silnika. Tyle tylko, że u nas też coraz więcej osób, wybiera proracing i podobne, zamiast indywidualnych map silnika. Bo oczywiście mapy to dobre rozwiązanie, ale i też znacznie bardziej kosztowane, niż taki box proracing. Mało kogo realnie stać, żeby wydać od ręki
Bo oczywiście mapy to dobre rozwiązanie, ale i też znacznie bardziej kosztowane, niż taki box proracing.


@bartassw: w sumie racja. Przygotowanie mapy na hamowni, to wydatek minimum 1500 pln. Czip proracing to z kolei 200 - 250 pln w zależności od modelu. Nawet nie trzeba tego komentować...