Wpis z mikrobloga

#samochody #pokazauto #motoryzacja

Kochani, mam pytanko. Mam do 50k na samochód. Wiem, że od razu się ciśnie na usta, żeby dorzucić 200 i kupić coś normalnego, ale to za parę lat.
Chciałbym zapytać, o opinię. Co lepsze - 6-cio letnie porządne Volvo czy 8-10 letnie bmw/audi? Zaznaczam, że samochód na 3-4 lata. Jak już komuś będzie się chciało wypowiedzieć to proszę podajcie też argument za jedną lub drugą opcją
  • 61
@perm: oczywiście, już lecę. Jestem ciekaw opinii innych.
Moje wymagania to:
-automat
-bogate wyposażenie
-silnik ponad 200 km
-pochodzący z polskiego salonu (mam dziwne przeświadczenie, że to zmniejsza szanse, że był składany)

Wobec tego zastanawiam się nad
Volvo s60 /s80/ xc60/ xc90 (te 2 ostatnie niestety też już raczej 10 lat będą miały)
BMW seria 3/5

samochodu używam:
2 razy w miesiącu trasy 1k kilometrów autostradami więc szukam auta porządnego i
@KolegaPatryk: myślałem, ale (wiem, że to jest #!$%@? najgorszy argument ever) "nie lubię" Opli. Jeżdziłem chwilę Insignią i była troche plastikowa. Chciałbym sprawdzić czy za 50k nie mogę mieć czegoś trochę lepszego pod względem wyposażenia etc.
@Lqsn: ja bym bral volvo. Samochody sprzed 10 lat byly tak samo awaryjne jak nowsze. 6 letni samochod powinien mniej sie psuc niz bardziej dojechany 10 letni. Podobno granica kiedy samochod zaczyna sie sypac jest 8 lat, czyli jest jakas szansa, ze go sprzedaz za nim cie to spotka.
@Lqsn: no raczej jeśli chodzi bmw zwłaszcza 5 e60 to co nieco problemów natury technicznej zwłaszcza w przedliftach się pojawiało. Piszę z głowy bo nie jestem w temacie aktualnie. Myślę, że mogę Ci polecić forum polskiego klubu bmw, być może jakiś członek będzie coś sprzedawał. Jeśli zaś chodzi o e90 to trzeba się zmierzyć z łatką sebkowozu z resztą podobnie w przypadku e60, ale e90 mogło już przejść przez ręce osób,
@Mirekzkolega: na otomoto nie ma nawet jednego, który by spełniał powyższe kryteria..

@thampel5: jakieś mocniejsze argumenty?
@r4do5: wydaje mi się, że to bardziej chodzi o przebieg niż lata. liczę się z przebiegiem dochodzącym do 300k
@perm: wow, qmplu dzięki za konkretne info. masz bardzo podejście co ja, zwłaszcza jeśli chodzi o to, że kierowcy volvo to raczej starsi rodzinni goście, którzy auta już tak nie katują. Teraz pytanie
jakieś mocniejsze argumenty?


@Lqsn: No to ,że serwis w BMW jest drogi i upierdliwy. Co prawda ja nie miałem BMW ale znajomy który ma e90 3.0d żalił się ,że wymiana oleju z filtrami kosztowała go koło 1000zł. Z takimi pierdołami jak wymiana klocków hamulcowych jeździ do serwisu, muszą mu tam wykasować błąd klocków hamulcowych czy jak to tam zwał. No i problem może być też ze znalezieniem dobrego egzemplarzu. W PL
@Wu70: właściwie mogę się założyć ze wynajem długoterminowy auta typu xc 60 na 3-4 lata wyjdzie co najmniej 3 razy drożej niż utrata wartości w 8-mio letnim modelu