Wpis z mikrobloga

Właśnie wróciłem ze swojej, szóstej już, wycieczki na Ukrainę.
Jest mi bardzo smutno gdy oglądam pozostałości po naszej przeszłości. Zwiedziłem tym razem tak zwaną Złotą Podkowę Lwowszczyzny. Trzy zamki w okolicach Lwowa.
Ukraińcy nie dbają o to, bo i po co? Nie ma na to kasy, chęci... I tak rozsypują się, cisi świadkowie tragedii naszego narodu. Darzę szacunkiem ukrainców jako ludzi, nacjolem nie jestem, ale przykro mi na to wszystko patrzeć.
Do tego kiedyś usłyszałem od pewnego ukraińca, że Przemyśl jest pod okupacją polaków. Cóż, przynajmniej jedno miasto "uratowane" od zniszczenia i zapomnienia.
Na zdjęciu zamek w Podhorcach.
#ukraina #polska #podroze #historia #lwow
k.....x - Właśnie wróciłem ze swojej, szóstej już, wycieczki na Ukrainę.
Jest mi bar...

źródło: comment_xBtgMnasB9LTDq4cBUOP6kgCaKwyX5hi.jpg

Pobierz
  • 15
@nabavzbjl: Systematycznie jeżdżę na Ukrainę od 3 lat. Przynajmniej raz na pół roku. Ostatnio bardziej zainteresowały mnie zabytki, które zostawili tam Polacy. Myślę, że w tym roku odwiedzę jeszcze Sambor, Truskawiec i Żółkiew.
W sumie pomysł dobry. Białoruś tez odwiedzam i planuję Kazachstan.
@ktosiex: Nawet się nie zastanawiaj. Mimo, że "podróżników" różnej maści jest na YT w pytę, cały czas jest na to przestrzeń jeśli tylko jesteś w stanie zaoferować ciekawe treści. Jak już założysz kanał - pamiętaj proszę, żeby podesłać mi adres ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@ktosiex: ja jeszcze słyszałem, że Zamośc i Chełm sie im jeszcze należny ( ͡° ͜ʖ ͡°). ale nie przejmuj sie mirku Wrocław i Gdańsk "odzyskaliśmy" w gorszym stanie. z Lwowem w przyszłości będzie podobnie jak ukry nie zmienią nastawienia.

@szurszur: ty jak zwykle piszesz bzdury, po wojnie ziemie odzyskane odbudowała nam unia ? :D dobre sobie. tak tylko przypomne, że po wojnie ukrainia miała lepszą pozycje
@ktosiex w tym roku bylem pierwszy raz na Ukrainie i chcialbym wiecej. Chcialbym tez zwiedzic Bialorus i Litwe i kraje dalej na wschod. To piekna sprawa.