Wpis z mikrobloga

Szacun, 200 tysięcy paczek żelków robilibyśmy w #gusto prawie 100 lat przy obecnych procesach ( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://www.axios.com/china-jd-warehouse-jobs-4-employees-shanghai-d19f5cf1-f35b-4024-8783-2ba79a573405.html

a big new Shanghai fulfillment center that can organize, pack and ship 200,000 orders a day. It employs four people — all of whom service the robots

able to deliver a purchase the same day almost anywhere in the nation, as long as it's ordered by 11 a.m.


Na terenie całych Chin!

Ciekawe, w jaki sposób ogarniają dostawy? Albo odbieranie towaru przez podwykonawców-kurierów?

Poleca video, ciekawe zastosowanie robotów-odkurzaczy XD

#automatyka #ecommerce
ecco - Szacun, 200 tysięcy paczek żelków robilibyśmy w #gusto prawie 100 lat przy obe...
  • 4
@ecco jak np Amazon lub każdy inny mega sklep w Polsce. Kurierzy podwstawiają transporty liniowe pod magazyn i fracht pomija terminal nadawczy i jedzie bezpośrednio na lokalne i centralne sortownie.
@MichalQ20: dzięki za wyjaśnienie, ale bardziej miałem na myśli to skąd dany kurier wie, gdzie ten transport ma podstawić skoro jedyna obsługa to serwis robotów. Wyobrażam sobie to tak: kurier w jakiś sposób się autoryzuje w magazynie (jak?), system stwierdza, że to np. firma ChinaPost ( ͡° ͜ʖ ͡°) więc wyświetla info skąd kurier ma odebrać towar. Gdy kurier podstawi transport system "udostępnia" przesyłki. Załadowane, kurier odjeżdża,
@ecco: W praktyce jest cały sztab ludzi, którzy pracują na takim magazynie - automatycy, elektrycy i mechanicy utrzymania ruchu, dyspozytorzy, kontrolerzy, support IT itd.

To, że to jest bezobsługowe to taka marketingowa ściema. Tyle w tym prawdy, że wyeliminowano zgaduję 90% roboli od przerzucania kartonów i grażyn od prowadzenia zeszytów i pisania pz-ek/wz-ek, ale w obsadzie specjalistów i techników za wiele się nie zmieniło, poza większymi wymaganiami wobec nich z powodu