Wpis z mikrobloga

#informatyka #internet
Cześć mirki, jako iż ostatnio Vectra mnie wyruchała dlatego myślę nad zmianą na UPC czy coś innego. Jak mnie wyruchali?
Internet miał mieć lepsze osiągi (ze 100MB do 150MB) dlatego dali nowy router, ucieszony pytam serwisanta o dane żeby się zalogować na router żeby pootwierać porty itp. a ten do mnie że tylko on ma do tego dostęp.
Teraz nasuwa się pytanie, jak to jest z własnym routerem? Trzeba go jakoś konfigurować aby ciągnął internet czy wystarczy podłączyć?
  • 51
@Mistrzu134: Musisz zacząć od przekonania ich po pierwsze, żeby Ci przestawili router w bridge, a po drugie, żeby poodblokowywali losowe porty które mają w zwyczaju blokować. Życzę powodzenia - UPC robi to samo. Rękami nogami i godnością osobistą zawsze żądaj zwykłego modemu kablowego (albo media convertera jeżeli to światłowód) a nie routera wypożyczonego od "domowego" ISP.
@Mistrzu134: A oni bardzo nie chcą tego robić, bo im się adresy IP kończą i po cichu stawiają klientów za NAT mimo zapisu o zewnętrznym IP w umowie, a jak klient nie chce routera/chce bridge to jest awanturujący się.
@Mistrzu134: @kyaroru:
W UPC można dostać już tylko ConnectBoxa, czyli modemorouter, ale oni bez problemu dają dostęp i możliwość wprowadzenia w tryb bridge. W życiu nie miałem z tym problemów i jeszcze nie słyszałem żeby ktoś miał. Vectra to co innego. Przy takich cyrkach wypowiedziałbym umowę
Czyli że przy następnym podejściu po prostu powiedzieć że chce mieć własny router i zobaczyć co powiedzą a jeżeli mają dać ich to żeby był w trybie bridge?
@kyaroru: Tak, ale bez problemu można na samym początku już zastrzec, że chce się zachować IPv4 i nie zmienią ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Mistrzu134: Dokładnie, chcesz używać swojego sprzętu, więc ich ma być tylko w trybie bridge (pewnie na brak się nie zgodzą)
@kyaroru: No na to na pewno nie xD. Ale i tak jest lepiej niż u większości operatorów. Od samego początku nie miałem przykrych niespodzianek, a to już 8 lat. Nawet niedawno sami mi zwiększyli prędkość z 60 do 250. Nawet w godzinach szczytu te ~245 wyciąga ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@Tr8025: Ja u ISP wydusiłem dane do PPPoE, zrobiłem factory reset, wyłączyłem provisioning i ustawiłem w bridge, inaczej bym chyba umowę zerwał bo technicy w BOKu twierdzili, że tego ONT to se ne da tak ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Tr8025: Lokalna była kablówka, obecnie światłowód, także przynajmniej dało się dostać do kogoś kto podejmuje decyzje. Przyznam, powiedziałem, że rozwiążę umowę jak nie przekierują mi portów i dałem im 3 odręcznie napisane kartki A4 przekierowań na najróżniejsze wewnętrzne adresy IP i nagle okazało się, że się da dać dane dostępowe.
@kyaroru: U lokalnych łatwiej, bo osoba decyzyjna jest "bliżej" klienta, a i każda osoba jest dla nich ważna bo stanowi większy procent wszystkich klientów. Niemniej ładnie rozegrane ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Tr8025: Za to u lokalnych jak jest awaria to odłączają telefon i tyle z prób poinformowania się, w kablówkach przynajmniej nagrają na Janinę magnetofon w BOKowym numerze informację że bizon przegryzł światłowód albo coś w tym stylu ;) Dlatego poważnie zastanawiałem się nad wzięciem najtańszego DSLa jako łącza zapasowego, może i kijowo ale względnie stabilnie.
@kyaroru: Szczerze mówiąc większej awarii w UPC nigdy nie miałem (odpukać), ale w razie jakichś problemów z ich dodatkowymi usługami infolinia zawsze pomagała, to fakt :D
@Tr8025: UPC miałem chyba 10 lat temu w wynajmowanym mieszkaniu, jakieś tam pojedyncze sytuacje się zdarzały ale ogólnie rzeczywiście nie było źle, za to Vectrze to ciągle jakieś gryzonie kable przegryzały albo jakiś budowniczy koparką włókno ciachnął i 2 osiedla odciął. Przynajmniej tego typu klęski żywiołowe Vectra podejrzewała ;)
@kyaroru: Vectra sprawia dużo problemów z tego co czytałem, Netii ani Orange nie chciałbym mieć z prostego powodu - pracowałem tam i wiem jak to wygląda od kuchni. Jakość wręcz ujemna. Z takich masówek chyba tylko UPC jest w miarę sensowe, chociaż też potrafią odwalać różne akcje z tego co na mirko widzę
@Tr8025: Ja nawet nie wspominam Neostrady źle, ale nigdy nie próbowałem tych "drogich" bajerów w stylu VDSL na które ludzie narzekają, że "miało działać a nie działa", jak podłączyli DSLAMa za czasów Neo 640 tak działało bez żadnych zawirowań do 2014 na 10 Mbit. Z rozrzewnieniem wspominam SDI przed wprowadzeniem "nowych standardów obsługi klienta" (Błękitnej Linii), gdzie się dzwoniło wprost do odpowiedniego zakładu i od razu łączyli z kimś kto wie
@kyaroru: Oj, teraz już tak nie ma. Łączyli z odpowiednią przełączalnią, ale teraz większość robią na "bezobsługowe". Jakość poszła w dół tak, że czasem naprawy robi się na trzecie wejście i trzeba odkładać, bo coś nie tak. VDLS to teraz podstawa, oczywiście 10-80. Już kilkaset metrów od centrali potrafi się zapinać na 20, a co dopiero dalej. Są adresy gdzie od razu się mówi, że pójdzie tylko dycha internetu jeśli będzie
@Tr8025: A to że "optymalizują" wyposażenie to zauważyłem, dawniej trzymali ludzi którzy zrezygnowali z telefonu i internetu podłączonych a teraz można lizać parę do woli ;)