Wpis z mikrobloga

#allegro oraz, chyba #zakupyzchin #aliexpress oraz #pytanie
Witam Mirki :)

Mam problem, może się ktoś z Waz już z czymś takim spotkał.
Zamówiłem telefon na Allegro. Xiaomi, więc one też z Azji czasem są. Sprzedający w aukcji zaznaczał, że wysyła z terenu UE, nie ma ryzyka opłacania cła, jak telefonu nie będzie miał na miejscu to wysyłać będą z magazynów w Holandii.
Teraz czekam już prawie 30 dni na telefon. Dostałem dzisiaj pismo z Urzędu Pocztowego Punktu Pocztowo-Celnego. Piszą, że została na mnie nadana przesyłka z Singapuru. Wszystko co z Ali zamawiałem już dawno doszło. Przesyłka waży 0.3 kg, więc jak telefon. Chcą abym wysłał im rodzaj, wartość towaru, koszt dostawy (transport, ubezpieczenie) dodatkowo dowód potwierdzający zawarcie transakcji (faktura, screen z aukcji). Piszą, że przy odbiorze trzeba będzie należności celne opłacić jeszcze.
Teraz moje pytanie, czy gość z Allegro poleciał w kulki i zamówił w moim imieniu telefon z Singapuru zamiast sam mi to wysłać? Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Oraz co z tym najlepiej zrobić?
  • 20
Oraz co z tym najlepiej zrobić?

@132qwe: placic i plakac
jak janusz z allegro nie napisal jak wyglada dostawa, albo ty nie przeczytales dokladnie, to szczerze watpie ze ci zwroci kase jesli nie odbierzesz fona

ps. wszystkie xiaomi sa z azji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@132qwe: oczywiscie ze mozna, ale tak jak ci powiedzialem, marne szanse ze dostaniesz zwrot kasy xD
14 dni na zwrot, to nawet jakbys mu odeslal na jego adres, to zwrot bys dostal tylko za to co mu zaplaciles, a vacik i tak idzie na twoja kieszen
@PNEUMA40: tu masz rację, Mireczku, z policją :) w prawdzie to kto wie ile nie będzie tego VATu (jakieś 110 zł), nawet o to 100 zł nie chodzi, ale dla zasady :) jak ja nie oszukuję to też oczekuję, że mnie nikt nie oszuka.

Dzięki za rady Panowie :)
Teraz moje pytanie, czy gość z Allegro poleciał w kulki i zamówił w moim imieniu telefon z Singapuru zamiast sam mi to wysłać? Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Oraz co z tym najlepiej zrobić?


@132qwe: Najlepiej rozpocznij ze sprzedającym dyskusję i opisz w niej całą sprawę: https://pomoc.allegro.pl/dyskusje/#!/orders. W razie czego dostęp do niej będzie miał pracownik Allegro i jeżeli będzie to konieczne, zainterweniuje. Jeżeli sprzedający nie odpowie na Twoje