Wpis z mikrobloga

Spojrzenie na "zimową" Drogę Mleczną, czyli fragment naszej galaktyki usytuowany po przeciwnej stronie nieba, niż centrum. W polu widzenia złapały się również Galaktyka Andromedy i Galaktyka Trójkąta, obydwie po prawej stronie kadru.
Fotka wykonana 23 sierpnia 2017 podczas tej samej sesji, co ta. 2x60 sek., f/2.

#namrabcontent <- zapraszam do obserwowania

#astronomia #astrofotografia #astrofoto #fotografia #kosmos #mojezdjecie
Pobierz
źródło: comment_5IMOeq3qEVGOje9uEogtPz2RMwTQJ3wK.jpg
  • 35
@serviceman: Dziwne, że takie foto na Śląsku. Tam przecież takie zanieczyszczenie światłem. Ile trzeba wydać na sprzęt, żeby takie foty strzelać? Łącznie, z obiektywem, statywem itp. Jestem totalnym laikiem i jeszcze daleko mi do zakupu foto, ale może kiedyś... Na razie skupiam się tylko na obserwacji przez teleskop.
@danielz_ No nie ma szału niestety, muszę odjechać ok 30-40km od miejsca zamieszkania żeby było w miarę ok a i tak dalej widać łuny światła. Ja dysponuję raczej amatorskim sprzętem - Nikon D7200 ok. 3000zł, Statyw Fotopro MGA-684N+ ok. 600zł i najczęściej do focenia nieba używam obiektywu Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 za jakieś 1400zł. Oczywiście do tego wężyk spustowy ale to wydatek kilkunastu złotych. Marzy mi
@serviceman: No to 5 kafli jeszcze do zaakceptowania. Zostawiam te plany "na kiedyś", bo moje pojęcie o fotografowaniu to 0,5/10. Może jak ogarnę obserwacje przez tele, to zmienię sprzęt do astrofoto.
@serviceman: Kilka uwag co do zdjęcia tak na szybko:
- Balans bieli jest zdecydowanie zbyt chłodny. Nawet Mars wyszedł Ci niebieski. Większość gwiazd w galaktyce ma kolor żółty lub pomarańczowy.
- W rogach kadru widać mocne winietowanie, można je skorygować jednym kliknięciem w Lightroomie.
- Niższe ISO i dłuższy czas naświetlania da Ci lepszy zakres dynamiki tonalnej, co pozwoli lepiej wydobyć kolory gwiazd. Oczywiście do dłuższych ekspozycji (powyżej kilkunastu sekund) będziesz