Wpis z mikrobloga

@Vein: W czasach współczesnych też o tym myślano - każda nowa droga była budowana z rezerwą pod tramwaj (Miłosza, Pio, tunel Nila, Sikorskiego, Świętokrzyska...), jednak potem ostatecznie zarzucono ten pomysł i np w tunelu Nila rezerwę pod tramwaj wykorzystano pod dobudowanie pasa dla aut, a te najnowsze drogi już takiej rezerwy nie mają.
@Vein: Nie słyszałem(co nie znaczy, że nie mogło się wydarzyć), aby gdzieś od nowa budowano całą infrastrukturę tramwajową. Tramwaje są raczej tam gdzie kiedyś zdecydowano się na nie postawić, a najszybciej tam gdzie były tramwaje konne, a tory przetrwały zawirowania historyczne.
@tacky: Inwestycje infrastrukturalne w miastach co do zasady nie są opłacalne, włącznie z drogami, należy na to spoglądać z innej perspektywy. Tramwaj (czy inny rodzaj transportu publicznego), zapewnia dojazdy do szkół dzieciom i młodzieży; osobom starszym i niepełnosprawnym, którzy nie mogą prowadzić samochodu; zapewnia mobilność osobom najbiedniejszym i ułatwia znalezienie pracy, rozwiązuje problem kongestii, hałasu (potencjalnie), zanieczyszczeń powietrza, zwiększa bezpieczeństwo ruchu.
rozwiązuje problem kongestii, hałasu (potencjalnie), zanieczyszczeń powietrza, zwiększa bezpieczeństwo ruchu


@Fidelis: Kongestia? Nie w Białymstoku. Hałas raczej jest większy w przypadku tramwajów. W jaki sposób poprawia się bezpieczeństwo ruchu? Raczej dodatkowe problemy w poruszaniu się po mieście. Sam tramwaj nie zanieczyszcza powietrza jako tako, ale zwiększa się zapotrzebowanie na energię elektryczną w związku z tym elektrownia wytwarza więcej zanieczyszczeń. W pozostałych przypadkach dojazd dzieci do szkół, brak prawa jazdy itp. zapewnia
@tacky: nie znam specyfiki Białegostoku, więc nie wiem, czy są korki, ale myślę, że jeśli nie ma ich jeszcze to w ciągu 10 lat będą. Jeżeli chodzi o hałas, to napisałem potencjalnie, czyli wtedy gdy torowisko i tabor jest utrzymany w należytym stanie. Jeden tramwaj generuje mniej hałasu niż 100 samochodów. Za zdecydowaną większość wypadków odpowiadają kierowcy samochodów, jeśli tramwaj sprawi, że w mieście będzie mniej samochodów, to i ryzyko wypadków