Wpis z mikrobloga

@UberWygryw @zarowka12 lepiej chyba, żeby nikt nie musiał udawać, że coś robimy, bo umówmy się - CPK jest projektem głupim i niepotrzebnym, a w dodatku jest to projekt z dykty. Założenia są takie, że ten port w roku 2027 będzie obsługiwał 45 milionów pasażerów. Problem jest taki, że dzisiaj najmniejszy hub transportowy w regionie, czyli Istambuł obsługuje 65mln rocznie i ma przyrost roczny ~10-15%. Wielu dziennikarzy już wskazywało, że budowa
@Teec: żeby zrozumieć nominację Bartosiaka na to stanowisko trzeba dodać 2 do 2.

Bartosiak zajmuje się grami/strategiami wojennymi, więc CPK najwyraźniej jest projektem militarnym z komponentem cywilnym. W dodatku najwyraźniej forsowanym przez USA.

Ten skład godziny/dni przed ogłoszeniem decyzji to nie przypadek: https://pbs.twimg.com/media/DmvGmk0X4AEOrIi.jpg

Optymistyczny wniosek płynący z decyzji Amerykanów jest taki, że najwyraźniej mamy przynajmniej te 10 lat spokoju (zakładany czas budowy CPK).
@ppqa: biorąc pod uwagę to, że projekt ten jest z założenia nieprzystający do realiów europejskich, to w kraju w którym w szpitalach podaje się na obiad kromkę chleba z kostką masła, projekt budowy (zarządzany przez człowieka, który nie ma nic wspólnego z inżynierią) mega-lotniska przez 10 lat wcale nie wygląda jak porażka albo wałek
@Teec: ale chodzi Ci o co, że 10 lat to za krótko? Da się zrobić taki projekt w około 10 lat i jest to normalny wynik.
Chociaż Niemcom może nie wystarczyć i 15 lat - https://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Brandenburg_Airport

Takich rzeczy nie projektuje się w tydzień, sama decyzja środowiskowa to spokojnie do dwóch lat. Do tego fajnie byłoby zająć się infrastrukturą transportową, np. rozbudować A2 Łódź - Warszawa o trzeci pas, popracować nad koleją.
@ppqa: nie chodzi mi o czas budowy, ale o sam jego fakt. Założenia dla tego portu są krytykowane przez wszystkie strony, nie ma uzasadnienia w obecnych warunkach dla funkcjonowania tego portu i jego rentowności, a co dopiero twierdzenie, że w 2027 będzie tam 45mln pasażerów rocznie, co wskazuje, że będzie to grubo poniżej tego co dziś osiąga najmniejszy tego typu port w Istambule.
Nie mówiąc już o stosunku kosztów do ewentualnych
@Teec: dobra, co do części cywilnej, której się uczepiłeś, nawet się zgadzam, szczególnie nie podoba mi się likwidacja WAW/EPWA.

Natomiast kompletnie ignorujesz część nie-cywilną inwestycji.