Wpis z mikrobloga

Od kilku lat spadają wyświetlenia na stronach (główny portal .com , subdomena z blogiem czy knowledge-base).
Branża: storage software, it

Zastanawiamy się czy jest sens pakować się w seo, dla tak niszowej, "trudnej" branży jaką jest storage software.
W Google search console wystąpiło parę błędów (np. występowanie podstron w sitemapie pomimo metatagu noindex,nofollow), kilka 404, wszystko staramy się naprawiać na bieżąco - ale to nie wpływa wciąż zmniejszający się ruch.
Mamy wiele domen i subdomen, a dodatkowo włączyliśmy wszędzie https i nie jestem pewien czy przekierowania (wewnętrzne jak i zew.) zostały wykonane zgodnie z wolą gugla.

Jako osoba niezwiązana z tematem czego wymagać od potencjalnej firmy?

#pozycjonowanie #seo #sem
  • 7
@Quilo: Raz że same treści mogą być ciągle te same i 'zastój' w nich tutaj Google uwzględnia. Druga sprawa że może taki ogólnie trend w sektorze? Jak z samą usługą i jej konkurencyjnością? Nakłady na zasięgi?
@Saeglopur: Ogólny trend spadkowy (wg google trends ( ͡° ͜ʖ ͡°))
Usługa powiedzmy ok ale żadnych wodotrysków czy innowacyjności.
Nakłady na zasięgi rzędu 600euro miesięcznie na storage-newsletter którego nikt nie czyta ()

Produkt się sprzedaje, a spadek widoczny jest jedynie w statystykach
@Quilo: To zależy od obranej strategii; w standardzie dostaniesz audyt techniczny + linkowania; imho można by spróbować audyt techniczny + rozbudowanie /i / lub / optymalizacja istniejącego contentu (odnośnie takich samych treści wspomnianych przez @Saeglopur: choćby warto to uwzględnić, ewentualnie przejście bardziej na evergreen'y). Co do pakowania się w SEO dla trudnych i niszowych branż - jest Klient, są wyszukania, chcesz do niego dotrzeć = warto (nie tylko w SEO,
@Quilo: Będzie trochę zabawy w takim razie (puściłbym budżet w onsite cały na początku). Nic no - ja od siebie podrzuciłem kilka bazowych pomysłów, jak możecie nieco poczarować ( ͡° ͜ʖ ͡° )*: Powodzenia!
SEO nie ma sensu. Najpierw ym sie zastanowił jaką mamy grupę docelową, potestował Adsy i potem zastanowił sie gdzie suzkac potencjału w SEO. IT jest hermetyczne u zamknięte stąd trudno dotrzec organicznie do takich osób (wiem bo jestem po IT i bardzo rzadko szukam info w necie).

W małych firemkach może i vmware potrzebują ale w dużych i korpo informacja idzie pocztą pantoflową albo przez wskazanych resellerów. jeśli już czegoś szukałem to