Wpis z mikrobloga

#webdesign #webdev #informatyka

Mam postawioną stronkę, użyłem gotowych szablonów z neta. Ma ona wersje m.in. na telefony komórkowe.

Ostatnio jednak tak głęboko zmodyfikowałem CSS w wersji podstawowej oraz desktop, że dostosowanie tego pod specjalny szablon mobile oraz 1000px odrzuciłem (informatyka to w ogóle nie moja działka, jestem amatorem, a stronka jest hobbystyczna).

Pytanie - jak pozbyć się/wymusić odpalanie strony zawsze w wersji desktop? Usunięcie plików .css dedykowanych nic nie daje, bo strona się rozjeżdża.

Jak specjalne szablony są z reguły tworzone dla takich spraw? Czy gdzieś w głównym pliku CSS albo w kodzie strony są jakieś odnośniki do skryptów które sprawdzają z jakim urządzeniem ma do czynienia strona? Bo jeżeli tak, to rozumiem że wystarczyłoby to chyba wywalić/zmodyfikować, co na sztywno ustawi wszędzie wersję desktop.

Chodzi mi jedynie o poradę jak to może prawdopodobnie wyglądać po stronie kodu strony lub jak się może taki plik nazywać. W sensie, gdzie mam szukać jak to ogarnąć.
  • 6
Pytanie - jak pozbyć się/wymusić odpalanie strony zawsze w wersji desktop?


@p0lybius: my mamy wiedzieć, jak Twoja strona jest zbudowana? Poza tym już od kilku dobrych lat nie funkcjonuje rozróżnienie na "wersje mobilne i desktopowe"
@enslavedeagle: ale napisałem dokładnie, że nie chodzi mi o pokazanie palcem gdzie jest to u mnie, tylko jak przeważnie, typowo i z reguły taka kwestia była załatwiana - żebym wiedział gdzie szukać i czego mam szukać.

Nie wiem, może w większości przypadków i "zgodnie ze sztuką" było robione tak, że się w kodzie strony umieszczało odnośnik do skryptu na serwerze, który w jakiś sposób odczytywał z czym ma do czynienia i