Wpis z mikrobloga

Cześć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mam #citroen #c4 1.6 VTi z 2010r. Z tego co wyczytałem na wykopie i kilku forach, ten silnik ma problemy z łańcuchem rozrządu i napinaczem. Nastawiam się na ich wymianę, bo silnik zaczął klekotać :(



Znacie jakiś #warsztatsamochodowy w #krakow, który zdiagnozuje i zrobi ten rozrząd poprawnie?

#motoryzacja #citroen #peugeot #psa #francuskie #samochod #mechanik #mechanikasamochodowa no i #bmw bo głowica to ich sprawka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 20
@nostrato: a co do ASO, niestety niczego to nie gwarantuje () Lubię robić podstawowe wymiany sam, więc kupiłem ten olej, oryginalne filtry (olejowy kupiony w ASO) i wziąłem się do roboty. Auto przez 6 lat serwisowane wyłącznie w ASO i co znalazłem pod spodem?

Chyba nie ma plastiku, jaki nie byłby połamany, a do tego był włożony... zamiennik do filtra oleju ( ͡° ͜ʖ ͡
Ja ten sam leje :). Ale zastanawiam się czy wraz z rosnącym przebiegiem nie trzeba zmienić na olej o innych parametrach.

BTW, jakbyś miał jakiegoś godnego polecenia mechanika od citroenów/peugeotów to daj znać
@morelio: Cześć, odkopuje wpis. Masz dalej tego Citroena? Jak tak, to jak ogólnie się sprawuje i jak wygląda sprawa z tym rozrządem, tak jak straszą często się pieprzy, czy to tylko naciągane w stylu "może tak być"? Pytam, bo przymierzam się do C4 Picasso z silnikiem 1.6 vti i nie wiem czy te problemy są realne czy to tylko straszenie. I jak z dynamiką tego silnika? Da radę jako tako jechać?
@CytrynowySorbet: póki co nic się nie dzieje jeszcze z rozrządem (konsultowałem się, zrobiłem 16kkm), choć dla mnie dźwięk silnika na zimno jest dość dziwny. Zobacz sobie materiał z ZacharOff o BMW 1, vti to praktycznie ten sam silnik tylko bez turbin - właściciel też zwrócił uwagę na te dźwięki. Ostatnio siłą rzeczy było mało jazdy, więc wymiana rozrządu jeszcze przede mną. Generalnie silnik uchodzi za fajny do jazdy, ale upierdliwy w
@nostrato: przy okazji, wyczaiłem dobrego mechanika, ale 100km od Krakowa w Żarkach :/ w samym Krakowie w kilku warsztatach nie zdiagnozowano poprawnie prostej usterki, mimo, że udostępniłem auto na cały dzień (mam nadzieję, że wszystko jest na swoim miejscu...). Dodatkowo, proponowane koszty naprawy były kuriozalne.

Podobno dobry jest Pan na Cechowej, ale nie miałem jeszcze okazji zostawić u niego auta - wcześniej wylądowałem poza Krakowem.
@cytrynowysorbet zgadzam się prawie ze wszystkim co napisał @morelio. W moim C4 nie było problemów z termostatem, ale jeśli chodzi o spalanie, olej, dynamikę jazdy czy brak 6 biegu to wszystko się zgadza. Odnośnie rozrządu to w okolicach lutego gdy było zimno silnik wydawał tak dziwne dżwięki, że byłem już bliski wymiany rozrządu przy 85k km ale przez wirusa odłożyłem to na później. BTW koszt wymiany rozrządu jaki mi powiedzieli w
@nostrato: no właśnie tam było dość śmiesznie :) generalnie w ogóle nie znaleźli błędów w termostacie, przez co klimatyzacji też nie naprawili. Auto ani nie chłodziło ani nie grzało. Zamiast sprawdzić nagrzewnicę i ją wyczyścić, chcieli rozebrać mi cały kokpit i wymienić tonę plastiku, co kosztowałoby mnie ponad 2k plus diagnostyka. Szukali dwa dni, nie odbierali telefonów aż się wkurzyłem i po prostu go zabrałem. Auto było całe w oryginale, mam