Wpis z mikrobloga

@caesarr: wyglada na to ze nasze szkoly od lat uczą mnostwa niepotrzebnych rzeczy i nikt z tym nic nie robi, a najwieksza reforma systemu oswiaty w ostatnich latach polegala na zlikwidowaniu gimnazjum. Polska jakość mozna by powiedziec.
@xstempolx: ogólnie zgoda, ale nie wiem, czy to tylko przypadłość polskich szkół. Wpis heheszkowy, ale IMO o starożytnej architekturze warto coś wiedzieć. Bardziej śmieszy mnie fakt wałkowania tego na każdym poziomie edukacji i traktowanie tego przez nauczycieli jako wiedzę podstawową.
@hipponah: no ja się zgadzam, fajnie trochę o fizyce, trochę o biologii, chemii, ogólnie o otaczającym nas świecie wiedzieć. Ale wiedza o stylu architektonicznym starożytnej cywilizacji jest mniej wartościowa niż wiedza o serialach czy piłce nożnej - bo to się przynajmniej może przydać do pogawędki z przeciętnym człowiekiem.

Wiedza o starożytnej architekturze nie ma żadnej wymiernej wartości.

PS. Przepraszam, nauka takich pierdół ma jedno zastosowanie - jeżeli kogoś to bardzo interesuje,
@nielegalny_imigrant: No ale właśnie o to chodzi, żeby posiąść wiedzę także o rzeczach, o których nie rozmawia się codziennie z kolegami. Wiedza ot, choćby o architekturze (antycznej czy jakiejkolwiek innej) pozwala bardziej świadomie odbierać świat, czyni życie ciekawszym.
@hipponah: człowiek ma bardzo mało czasu w swoim życiu, w szczególności czasu wolnego, jeżeli odejmiemy pracę, sen, obowiązki itd. Naprawdę uważasz, że warto inwestować ten cenny czas w naukę o takich pierdołach, kiedy jest tyle ciekawych rzeczy, które wyjaśniają jak działa świat, np fizyka, biologia (nauka o tym jak działa nasz własny organizm!!!) i które są nieskończenie bardziej ciekawe od tego, w jaki sposób ludzie kiedyś układali cegły.