Wpis z mikrobloga

Gdzie najlepiej kupić auto w #szkocja #uk ? Polecacie jakichś mniejszych sprzedawców? Interesuje mnie #mazda CX-5 albo CX-3 (tak wiem, że rdzewieją ( ͡º ͜ʖ͡º)). Po przygodach z Arnoldem Clarkiem zaprzysięgłam, że już nigdy od nich auta nie wezmę, ale niestety oni mają praktycznie 80% rynku i największy wybór na tle innych salonów, do tego dość przystępne ceny. Opłaca się brać kilkuletnie auto np. od dealera Mazdy? Ceny mają wysokie, ale chwalą się, że samochody sprawdzają, dają gwarancję i inne wodotryski pod znakiem "Mazda Approved" - https://www.western-mazda.co.uk/mazda-used-car-approved/ Opłaca się to w ogóle, biorąc pod uwagę o wiele wyższe ceny aut niż u innych sprzedawców?

#samochody
  • 13
@Atreyu: @Pieron: No, jak się ktoś zna i wie co posprawdzać w aucie, to jak najbardziej :P

@sirrek: @smieszekzagranico: Temat na książkę, ale postaram się opisać najważniejsze punkty. Generalnie mają Cię w dupie, jak tylko dobierzesz kluczyki. Ich super serwis, pakiety Autocare, MOT i samochody zastępcze to bujda. Braliśmy od nich 3 samochody w sumie - Spark, Insygnia, Astra.

W Sparku w sumie nic wielkiego się nie psuło,
No, jak się ktoś zna i wie co posprawdzać w aucie, to jak najbardziej :P


@Aenkill: tu się trochę inaczej kupuje używane auta. Jest to dużo mniejsza zabawa w kotka i myszkę. Przede wszystkim kręcenie liczników prawie nie istnieje - można sobie sprawdzić online roczne przebiegi i zobaczyć czy są realne. Jest dostępna historia wszystkich motów, kategorie ubezpieczeń w przypadku gdy auto jest powypadkowe. Z pokrywaniem komisowych gwarancji bywa różnie, ale
@smieszekzagranico: Szkoda strzępić ryja po prostu.

@Atreyu: W sumie kupowaliśmy tutaj Vectrę i Passata od mniejszych sprzedawców, ale to były bardziej auta przejściowe, no i o wiele tańsze, więc powiedzmy mniejsze ryzyko. MOT niby można sprawdzić, ale tutaj też są przekręty i przechodzą samochody, które przejść nie powinny.

Nowego raczej nie chcę, chyba nie opłaca się osobie prywatnej brać auta z salonu. Poza tym, to minimum £10k różnicy.
Nowego raczej nie chcę, chyba nie opłaca się osobie prywatnej brać auta z salonu. Poza tym, to minimum £10k różnicy.


@Aenkill: zależy na jak długo chcecie kupić auto. Za gotówkę raczej nikt nowych nie bierze. Nowy podstawowy CX-3 to jakieś 270 funtów miesięcznie raty / 42 miesiące. Gwarancja na nowy to 3 lata / 60k mil i w tym czasie interesuje was tylko lanie benzyny i płynu do spryskiwaczy. Gwarancja producenta
@Aenkill a Ty nie miałaś się pozbywać auta bo pracujesz blisko?

Nie wiem jak z używanymi, ja kupowałem teraz z yourcarpro i było spoko.

Co do mazdy to na WOŚP ktoś wystawił niezardzewiałe drzwi, mogą się przydać w przyszlóści ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Atreyu: W sumie nie wychodzi aż tak drogo, bo chciałam dać ileś tam depozytu i tak to rozłożyć, żeby rata nie wychodziła więcej niż £300 właśnie. Chociaż nie ukrywam, że automat i skóra są kuszące w używanych autach ( ͡º ͜ʖ͡º) Statystycznie zmieniam tu auto co 2 lata, ale to były tańsze auta, które szybciej też się psuły i wymagały ładowania w nie kasy i bardziej