Wpis z mikrobloga

@IsDaddyHome: Wydaje się całkiem sensowne jeżeli moto stoi na zewnątrz albo w nieocieplanym garażu. Mój jak stał długo w blaszaku przy deszczowej pogodzie to dymił na biało aż woda nie odparowała z tłumika.
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@IsDaddyHome: Wydaje się całkiem sensowne jeżeli moto stoi na zewnątrz albo w nieocieplanym garażu. Mój jak stał długo w blaszaku przy deszczowej pogodzie to dymił na biało aż woda nie odparowała z tłumika.

@Matthe: mój stoi w nieocieplanym garażu wiec raczej warto sie stosować tak mi sie wydaje
@IsDaddyHome: Pod tą plastikową torbą będzie się skraplała para i tłumik może przybrać ciekawe kolory. Jeśli koniecznie chcesz to zastąp ją jakąś zatyczką do tłumika stosowaną podczas mycia motocykla.
Przy dłuższym postoju jej zastosowanie ma zapobiegać kondensacji pary wodnej wewnątrz tłumika i silnika. Jeśli w środku jest para to i tak się skropli (na powierzchni od strony cieplejszej) podczas zmian temperatury w garażu. Lepiej na wiosnę, po odpaleniu i nagrzaniu silnika
w.....s - @IsDaddyHome: Pod tą plastikową torbą będzie się skraplała para i tłumik mo...

źródło: comment_SiqMRCySTIOpAIsDeGO4CaE5Hp1SV6KI.jpg

Pobierz
@Glenroy: o tym nie pomyślałem, tak pewnie chodzi o wilgoć , jednak lepiej będzie zdjąć bo w sumie to i tak mało daje,
chociaż przez dolot napewno mniej się dostanie bo tam przecież jest filtr, niż przez otwarty tłumik
@w_gs: no para napewno tam jakaś jest, ale może w tym całym pomyśle chodzi o to aby nie dostawało się jej więcej,
z tym zatyczką to mogę spróbować , napewno nie zaszkodzi, nowy sprzęt to trzeba szanować , torbę jednak zdejmę, bo się jednak boję zmiany koloru
@apee: Tak to Benelli BN125, jezdzi mi się bardzo fajnie, chociaż trochę mało konia, ale jak na pierwszy motocykl to dla mnie w sam raz, 4000 km przejechane, nic się nie popsuło, nic nie odpadło, lać i jechać :)
@IsDaddyHome: Ciekawe z jakiego materiału wykonane są komponenty tłumika? W przypadku stali nierdzewnej warto pamiętać, że wymaga ona systematycznego czyszczenia i dostępu powietrza. Obecny w powietrzu tlen łączy się z chromem w stali nierdzewnej, tworząc pasywną warstwę tlenku chromu. Wytworzona na powierzchni metalu pasywna warstwa zapobiega dalszemu utlenianiu się metalu. Innym słowem - im więcej powietrza tym lepiej.
Tyle teorii, a praktycznie robię tak: Przed zakończeniem sezonu myję i spryskuję moto
@w_gs: kurde pojęcia nie mam, mam w robocie stal nierdzewną to wiem jak wygląda, ale ta z tłumika to nie bardzo ją przypomina więc wątpię, prawie cały tłumik jest lakierowany na czarno, końcówka także tylko na srebrno, więc trudno poznać
chociaż przez dolot napewno mniej się dostanie bo tam przecież jest filtr, niż przez otwarty tłumik


@IsDaddyHome: Chodzi o wilgoć w powietrzu, a jej nie robi większej różnicy, czy jakiś filtr po drodze jest, czy go nie ma, tym bardziej biorąc pod uwagę długość zimowego przestoju ;). U mnie też motocykle stoją w tzw. blaszaku. Koniec sezonu, robię serwis, żeby mieć moto gotowe do następnego sezonu, myję, czyszczę łańcuch, konserwuję go