Wpis z mikrobloga

#logo #grafikakomputerowa

Oto pytanie. Prezentując klientowi wykonane przez Was logo, pokazujecie mu
a) jeden projekt - ten najlepszy z najlepszych idealnie Waszym zdaniem odzwierciedlający początkowe założenia projektu, potrzeby klienta, charakter marki
b) kilka projektów zasadniczo się od siebie różniących, argumentując je odpowiednio
c) kilka projektów minimalnie się od siebie różniących?
  • 16
Czy nie uważasz, że początkowe badanie potrzeb nie powinno wykazać jakie logo idealnie będzie spełniać wymagania klienta?


@Magnesowa_: Powodzenia w badaniu klienta, który ma pieniądze i nie wie czego chce. ;)

Kwestia jest prosta, jest hajs, jest potrzeba, brak pomysłu, pobierana jest zaliczka i 3 wstępne projekty/szkice, każdy w innym stylu, pytam potem nad którym pracujemy. Jak się gość rozmyśla zaliczka zostaje u mnie.
źródło: comment_fASf5BzCYzIPeipzaLU5aD5kIpJ7lliq.jpg
@Magnesowa_: tylko najmocniejsze propozycje, które spełniają założenia projektowe - czasem jest to jeden projekt/koncepcja, czasem dwa, trzy. Nigdy więcej niż 5 (choć taka liczba występuje głównie w przypadku opracowywania kierunków wizualnych). Jeśli klient się upiera za jakąś koncepcja, która wiesz, ze z góry jest przegrana, to przygotowuje dodatkowo mniej więcej to co on uważa za stosowne i listę argumentów przeciw takiemu rozwiązaniu.

Zdarza się w czasie prac odrzucić koncepcje, nad ktorymi
@radziu_11: Jestem za :)
@goedenavond: Mądre podejście (wykonanie alternatywnych dobrych rozwiązań) w przypadku skazanych na przegraną projektów, które muszą powstać bo klient sobie tego życzy.

Osobiście kibicuje odpowiedzi a) - to projektant ma wiedzieć co jest najlepsze i powinien potrafić przekonać klienta do projektu, rozsądnie go uargumentować wskazując na potrzeby klienta. A jeżeli klient się z nami nie zgadza należy wrócić do sformułowania briefu na nowo. Dodatkowe rozwiązania, czy też
A jeżeli klient się z nami nie zgadza należy wrócić do sformułowania briefu na nowo.


@Magnesowa_: a wtedy co? zaczynasz cały proces od nowa?

Ogólnie rzeczbiorąc masz dużo racji, ale dużo też zależy od tego jak podchodzi się do samej pracy z klientem i jak wygląda proces od pierwszego maila/wiadomości do finalizacji.
@goedenavond:
Na nowo brief - może nietrafnie to ujęłam. Wiedzę to uproszczenie tak:
Brief -> Projekt -> Prezentacja projektu -> Klient się nie zgadza -> Wskazanie na odpowiedzi klienta w briefie, które pociągły za sobą taki a nie inny wygląd logo -> Klient chcę coś poprawić mimo wszystko... Na początku umawiam się na konkretną liczbę darmowych poprawek logo, jeżeli klient przekroczy tę liczbę, każda kolejna jest dodatkowo płatna.

Jednak zgadzam się