Wpis z mikrobloga

W Łodzi, a właściwie pod Łodzią będzie pracować największa w Polsce maszyna do drążenia ziemi. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe realizuje projekt budowy tunelu średnicowego, który połączy stacje Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec.

Umiejscowiona na przodzie maszyny tarcza obraca się 3 razy na minutę - rozdrabnia grunt, który jest na bieżąco wydobywany na powierzchnię. Wydrążona przestrzeń jest gotowa do dalszych prac budowlanych. TBM może wydrążyć dziennie ok. 10 m tunelu.


Więcej o ciężkim sprzęcie, który połączy miasto przeczytacie tutaj: https://www.wykop.pl/link/4821143/tunel-pod-lodzia-staje-sie-faktem-umowa-na-maszyny-do-drazenia-ziemi-podpisana/

#lodz #budownictwo #transport #technologia #kolej #pociagi #ciekawostki
Pobierz Projekt_Inwestor - W Łodzi, a właściwie pod Łodzią będzie pracować największa w Polsc...
źródło: comment_u6KkL8kKYN5rPhEujyLCcjYi0m5drzkD.jpg
  • 33
@spameggs: 1) pomysł na tunel łączący te dworce ma juz ponad 100 lat.
2) ma to sens, aby dworzec Łódź Fabryczna był używalny (obecnie nie opłaca sie wielu pociągom tam wjeżdżać, toteż omijają)
3) może pomóc to w lepszym skomunikowaniem Łodzi (obecnie jeśli chodzi o kolej to jest żenada), ale wymaga to również remontów torowisk oraz ich późniejszemu utrzymaniu (niestety u nas się remontuje, a potem zostawia, aż padnie, co podnosi
@yszty: można dyskutować o kosztach ale faktem jest, że nadal system kolejowy w Polsce jest przedzielony linią zaborów, a ten tunel ma pomóc w łączeniu zachodu, ze wschodem Polski. O ile do budowy Fabrycznej w tej formie jakiej jest (ogromne przeinwestowanie i zabetonowanie załej okolicy) byłem/jestem sceptycznie nastawiony to ten tunel ma sens i to nie tylko z punktu widzenia Łodzi.
Na bogato, najpierw najdrozszy dworzec, teraz tunel pewnie za grube banki. Powodzi sie ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@yszty: W innych polskich miastach w kolej w ostatnich kilkunastu/kilkudziesięciu latach władowano zdecydowanie większe środki. W Łodzi JAKIEKOLWIEK (!) inwestycje rozpoczęto wraz z budową Fabrycznego. Wcześniej cała sieć kolejowa i dworce/przystanki wyglądały tak samo jak w czasach ich budowy, czyli w zależności od terminu czasy zaborów lub lata powojenne...
@wojtas_mks: nie wiem o jakich Polskich miastach mowisz, z tego co widze to Fabryczna zaczeli budowac w 2011 inne dworce czy linie w Polsce o ktorych mowisz przygotowywali na euro, czyli pewnie zaczeli je remotowac/budowac ok 2009, takze te dwa lata to nic. Poza tym NIK chyba wskazal im nieudolnosc pozyskiwania kasy z UE.