Aktywne Wpisy
jednakenergetyk +504
Ukradli mi kilka dni temu dopiero co zakupioną dwuletnią Corollę, dałem za nią 60k, generalnie już się pogodziłem że stratą, nie miałem AC bo przez kilka szkód wychodziło ponad 10% wartości co wydało mi się zbyt wiele. Kilka godzin po zakupie OC auta i przerejestrowaniu nie było pod moim blokiem. Auto odebrałem tego samego dnia co zginęło. Największa farsa w tym kraju to jednak policja. Policjant powiedział że dziennie w Warszawie ginie
KRZYSZTOF_DZONG_UN +469
Oczywiście dziwnym trafem po raz kolejny bronią PiSu. Poruszyli tylko wątek spóźnienia się Wosia na komisję śledczą, ale merytorycznej części przesłuchania i tego, że Woś wił się jak wąż i pocił jak świnia - o tym już lepiej nie wspominać XDDDDD
A i tak najlepsze są komentarze pod ich filmikami, gdzie królują chłopsko-rozumowe Mariusze z Brajton, pisowskie i konfiarskie trolle i jakieś szury od Klausa Szwabba i śmiercionek xDDDDDD
Chryste Panie, stanowski
A i tak najlepsze są komentarze pod ich filmikami, gdzie królują chłopsko-rozumowe Mariusze z Brajton, pisowskie i konfiarskie trolle i jakieś szury od Klausa Szwabba i śmiercionek xDDDDDD
Chryste Panie, stanowski
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Cena
zakładając kurs po mieście 10 km:
mytaxi: 32,00 - 35,60 zł
dlaczego tak?
1. 8 PLN opłata startowa
2. 2,40 zł / km (liczone od 2. kilometra)
3. 48 zł / h, naliczane co minutę od 3 minuty postoju. Opłaty naliczane są impulsowo. 1 impuls to najczęściej połowa stawki za km, czyli tutaj 1,20. Innymi słowy opłata od 2 kilometra będzie się naliczała o 1,20 zł co 500 metrów. Ponieważ opłata za postój wynosi 48 zł / godz., to w przypadku impulsu 1,20, będzie się on naliczać co 50 sekund.
Taksometr jako postój traktuje każdą sekundę, w której auto się nie porusza, np. korek, czerwone światło itp.
4. Opłaty za kilometry i za czas naliczane są rozdzielnie. Albo auto jedzie i liczą się kilometry (bez czasówki) albo stoi i liczy się czas (bez kilometrów).
8 + (9*2,40) [+3 * 1,20]
opłata startowa + 9 kilometrów (pierwszy kilometr jest wliczony w opłatę startową) po 2,40 za kilometr = 8+ 24 = 32 złote (opłata przy płynnym przejeździe).
w nawiasie [ ] - w normalnym ruchu postój nie powinien przekroczyć 3 minut. w algorytmie przyjąłem 5 minut postoju - bo np. czerwona fala. dwie pierwsze są wliczone w opłatę startową, trzy kolejne są płatne. 3 minuty = 180 sekund. Ponieważ opłata naliczana jest co 50 sekund to w 180 sekundach mieszczą się 3 impulsy po 1,20 - razem opłata za postój wyniosła 3,60 zł.
W przypadku 10 km kursu z postojem łącznym 5 minut opłata wyniesie 35,60 zł.
mytaxi lite: 20 zł.
dlaczego tak?
1. 8 PLN opłata startowa
2. 2,00 zł / km (liczone od 2. kilometra)
3. 40 zł / h, naliczane co minutę od 3 minuty postoju (impuls co półtorej minuty = 90 sekund)
Na taksometrze wyjdzie: 26 - 28,00 zł
8 + (9*2,00) [+2 * 1,00]
opłata startowa + 9 kilometrów (pierwszy kilometr jest wliczony w opłatę startową) po 2,00 za kilometr = 8+18 = 26 zł. (opłata przy płynnym przejeździe).
w nawiasie [ ] - w normalnym ruchu postój nie powinien przekroczyć 3 minut. w algorytmie przyjąłem 5 minut postoju - bo np. czerwona fala. dwie pierwsze są wliczone w opłatę startową, trzy kolejne są płatne. 3 minuty = 180 sekund. Ponieważ opłata naliczana jest co 90 sekund to w 180 sekundach mieszczą się 2 impulsy po 1,00 - razem opłata za postój wyniosła 2,00 zł.
W przypadku 10 km kursu z postojem łącznym 5 minut opłata wyniesie 28,00 zł.
Klient zapłaci: 20 zł.
W czasie trwania promocji lite, mytaxi wylicza opłatę wyłącznie na podstawie odległości najkrótszą możliwą drogą. 10 km * 2 zł = 20 zł.
No dobrze, a co z różnicą wględem taksometru?
Dla klienta nic. Różnicę taksówkarzowi pokrywa mytaxi.
**Uber* - 22 złote
dlaczego tak?
1. 4 złote to opłata startowa
2. 1,30 zł za kilometr (licząc od miejsca startu)
3. 0,25 zł za minutę jazdy (licząc od chwili startu)
4. Opłata za kilometry i za czas jazdy naliczane są równolegle (razem).
jak to policzy Uber? kurs 10 km po mieście to jakieś 20 minut (w tym 5 minut postoju) - czas jest istotny w Uberze.
Uber jednocześnie liczy za kilometry i za czas. Algorytm będzie wyglądać mniej więcej tak:
4+(10*1,30)+(20*0,25) = 4 + 13 + 5 = 22 zł
4 złote na start + 10 płatnych kilometrów po 1,30 + 20 płatnych minut po 0,25 = 4 + 13 + 5 = 22 zł.
Koszty dla taksówkarza / kierowcy ubera (zakładając, że płaci podatki)
Zakładając, że samochód to Fiat Tipo w gazie, (9 l / 100 km lub 1 l / godz)
paliwo:
1 litr gazu to 2,40 zł.
(0,9+(5/60*1))*2,40 = 0,9+0,08=2,36 zł
amortyzacja: 2,36 zł
prowizja dla Ubera: 25% wartości kursu, czyli 25%* 22 zł = 5,50
Prowizja mytaxi: 3,69 + 5% wartości kursu
VAT: 22-8% = 1,63
dochodowy: 22-8%-18% = 3,64
razem:
mytaxi: 2,36+2,36+3,69+1,78+1,63+3,64 = 15,46
lite: 2,36+2,36+3,69+1,78+1,40+3,64 = 15,69
uber: 2,36+2,36+5,50+1,63+3,64 = 15,49
Zarobek kierowcy:
mytaxi: 35,60 - 15,46 - 20,14
lite: 28 - 15,69 = 12,71
uber: 22 - 15,49 = 6,51
#mytaxi #uber #taxi #taxify
powinno być:
paliwo: 2,36
amortyzacja: 2,36 zł
prowizja dla Ubera: 25% wartości kursu, czyli 25%* 22 zł = 5,50
Prowizja mytaxi: 3,69 + 5% wartości kursu
VAT: wartość kursu*8%
dochodowy: (wartość kursu-8%)*18%
razem:
mytaxi: 2,36+2,36+3,69+1,78+2,85+5,90 = 18,94
lite: 2,36+2,36+3,69+1,78+2,24+4,64 = 17,07
uber: 2,36+2,36+5,50+1,63+3,64 = 15,49
Zarobek kierowcy:
mytaxi: 35,60 – 18,94 – 16,66
lite: 28 – 17,07 = 10,93
uber: 22 – 15,49 = 6,51