Wpis z mikrobloga

Spółki Skarbu Państwa, wśród których są np. Totalizator Sportowy, PKN Orlen, Lotos wydały w ub.r. na reklamę w tradycyjnych mediach (bez internetu) 996,8 mln zł. Było to ponad 40 proc. więcej niż w 2017 roku.

https://www.wykop.pl/link/4837467/panstwowe-spolki-wydaly-w-ub-r-na-reklamy-miliard-zl-ponad-polowa/

Najbardziej drastyczny przykład symbiozy polityki i państwowego biznesu stanowi spółka Fratria. Wydatki na reklamę publicznych firm wzrosły tam z 2,3 mln rocznie w 2015 r. do 28,2 mln w 2018 r., czyli o 1143 proc. W efekcie publiczne pieniądze stanowią 40 proc. całości jej przychodów (osiem razy więcej niż średnia rynkowa). Podobnie sytuacja wygląda w pozostałych wydawnictwach: Orle Pióro – 19 proc. (czterokrotnie więcej) i Niezależne Wydawnictwo Polskie (Gazeta Polska) – 38 proc. (ośmiokrotność średniej).


#neuropa #polityka #bekazpisu #dobrazmiana #polska
Thon - > Spółki Skarbu Państwa, wśród których są np. Totalizator Sportowy, PKN Orlen,...

źródło: comment_7Ja1O8uGPsgPakRqG3kTB7rm3VZNYeav.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz