Wpis z mikrobloga

Padła mi jednak z opon i to chyba dobry czas żeby przejść z 23c na 25c (więcej raczej nie wcisnę w ramę) ale druga opona jest wciąż w bardzo dobrym stanie więc jakiś czas wypadałoby przejechać na różnych rozmiarach.
25c z tyłu dla poprawy komfortu tyłka, 23c na przód bo węższa i łagodniej rozbija powietrze - dobrze myślę?

#szosa
  • 7
Pamiętaj, że 25c nie zawsze ma 25mm. Mi opony 25c na suwmiarce mają 28mm.


@vicher62: Właśnie dlatego stwierdzam że 28c raczej nie wejdzie, 25 powinno być git.

Przód i tym taki sam rozmiar, chyba że czujesz się jak pros.


Docelowo taki jest plan ale szkoda wywalać albo sprzedawać dobrą oponę, szczególnie że różnica jest taka mała. Więc chciałem się upewnić czy takie ustawienie jest dobre (szerzej z tyłu), przyczepności mi raczej
bo węższa i łagodniej rozbija powietrze - dobrze myślę?


@oczkers: sam opór aerodynamiczny opony jest tak mały że może uznać że go nie ma (chyba że jezdzisz ponad 60km/h) opory toczenia może mieć 25 mm mniejsze od tej 23mm

Tu masz opór aerodynamiczny przy 48km/h (30mph)
Czyli jadąc przez 40 kilometrów z prędkością 48km/h między oponą 23 a 25 zyskujesz 4.5 sekundy. Jak prędkość spadnie to różnica maleje bardzo szybko i
Pobierz mmichal - > bo węższa i łagodniej rozbija powietrze - dobrze myślę?

@oczkers: sam ...
źródło: comment_bZdMjWPO6ZI7kX02eUCono4B00ayNaJN.jpg