•  

    Tak ostatnio trafiłem na temat limitów CO2 na 2050 rok i dochodzę do wniosku, że rządzą nami (tu chodzi bardziej o UE) jacyś idioci (w sumie to nie był duży szok), którzy niczym Prezes są w stanie poświęcić wzrost i rozwój gospodarczy dla dobra planety (w celu zaspokojenia urojonych fobii).

    Do 2050 roku Europa ma być neutralna klimatycznie https://ec.europa.eu/clima/news/commission-calls-climate-neutral-europe-2050_en - i gdy wczyta się w co niektóre dokumenty, to istnieje wiele sposobów, by ten gówniany stan osiągnąć - pomijam wycofywanie, ale np w przypadku benzyny sugerowane jest obciążanie jej podatkami.

    Do 2030 roku UE planuje zmniejszenie o 37.5% emisji CO2 dla aut od poziomu 95g/km z 2021 - ten ostatni już teraz nie jest tak prosty do spełnienia i wielu producentów albo wyrobi się na ostatni gwizdek, albo będzie płacić kary - bardzo srogie, np w przypadku VW byłoby to ok 75% zysku!. Teoretycznie można spawnować autami EV/hybrydami, co się dzieje - problem w tym, że tych aut nikt nie kupuje - dlatego, że są dużo droższe, w przypadku EV po prostu wybrakowane (zasięg).

    Czy ICE przeżyję? tak, ponieważ ACEA określa limity 2030 roku jako nonsens, a przewidywania nie są tak tragiczne i w 2030-2050 nadal będziemy w stanie kupić auta ICE - pytanie za ile. Jeżeli za 11 lat obudzimy się w rzeczywistości, że auto klasa A kosztuje 60-70K to podziękujcie za to jakże rozsądnym ludziom przy sterze, którzy wolą słuchać bandy hipisów niż inżynierów oraz specjalistów. Smutne.

    Najgorsze jest to, że w obecnej sytuacji nie ma od UE za bardzo odwrotu - praktycznie wszystko co produkujemy idzie do UE, wyjście z niej byłoby bolesne - jednakże pozostawanie w niej także nie będzie bardzo przyjemne, ani tanie.

    #polityka #polska #samochody #motoryzacja #przyszlosc #uniaeuropejska

    +: bidzej
    •  

      Do 2030 roku UE

      @Student_AWAS: do 2030 półtora miliarda chińczyków i półtora miliarda indyczników będzie piło szampana w swoich spalinówkach patrząc z pogardą na marne 500 milionów europejczyków (✌ ゚ ∀ ゚)☞

      źródło: cdn-images-1.medium.com

    •  

      @Atreyu: Ja tam bardzo cenię narod Chiński i ogólnie azjatyckie :) - mądrzy ludzie. Mogą przychodzić, nawet zmieniać tych u steru.

    •  

      @Student_AWAS: w 2030 ja dalej będę pewnie upalał auto z 20 wieku bo nie widzę sensu w nowych XD

    •  

      @Student_AWAS:

      2050 nadal będziemy w stanie kupić auta ICE - pytanie za ile. Jeżeli za 11 lat obudzimy się w rzeczywistości, że auto klasa A kosztuje 60-70K to podziękujcie za to jakże rozsądnym ludziom przy sterze, którzy wolą słuchać bandy hipisów niż inżynierów oraz specjalistów. Smutne.

      Z dokumentów z twojego linku wynika, że rozsądni ludzie przy sterze wolą słuchać specjalistów, w tym naukowców i inżynierów, a nie fanów motoryzacji.

      https://ec.europa.eu/clima/sites/clima/files/docs/pages/com_2018_733_analysis_in_support_en_0.pdf

    •  

      @Neratin: rozumiem, że ACEA to fani motoryzacji? Przemysł moto dałem tu nie bez powodu, bo według Unii to w obrębie transportu od 2000 roku nie zanotowano znaczących spadków emisji. Branża motoryzacyjna to nie tylko fabryki aut, ale cała rzesza innych fabryk, a więc i miejsc pracy. Nakładając coraz to mniej realne do spełnienia normy dla producentów zabija się innowacyjność oraz przemysł.

      Klimat oczywiścei się zmienia, problem w tym, że człowiek nie ma tu za dużo do gadania - no ale utrzymywanie strachu przed globalnym ociepleniem, kończących się zasobach jest w cenie, bo ci wszyscy eksperci nie robią tego za darmo - Unia też ma w sumie to gdzieś, bo gdyby tak było, to ZAKAZAŁABY sprzedaży tych trujących aut - ale nie - zamiast tego woli nakładać srogie kary - tak jakby wpłacenie przez np VW paru mld miało oczyścić powietrze.

      Nie przytaczaj tu Dieselgate, bo tam pieniądze powinni dostać ludzie (i w sumie dostali) za wybrakowany produkt, nie państwo.

      Jaka będzie Europa 2050? uważam, że nędzna - limity na loty (to akurat przeżyję, bo mało latam), drogie i wybrakowane EV (choć według przewidywań nie tylko, ale zakładam opcję najgorszą), a dla chcących podróżować przeładowane i brudne koleje. Czyli taki XIX wiek trochę, ale pewnie będzie można zapalić blanta, albo wybrać sobie jedną z 68 płci. Pysznie.

      O tym, jak brak dostępności nowych aut (cena) wpłynie na bezpieczeństwo nie muszę chyba wspominać?

      Dowodem na to, że obecne zmiany idą w złym kierunku jest WZROST średniej emisji CO2 dla aut do 3.5T - pierwszy wzrost od chyba 2000 roku - związane jest to z hejtem na diesle, którego może sam nie cenię, ale fakty są takie, że wszystkie banicje diesli z miast nie przynoszą efektu - jednakże władze niektórych miast nadal w to brną.

      źródło: bioage.typepad.com

      +: bidzej
    •  

      @Student_AWAS:

      rozumiem, że ACEA to fani motoryzacji?

      dobrze rozumiesz

      Przemysł moto dałem tu nie bez powodu, bo według Unii to w obrębie transportu od 2000 roku nie zanotowano znaczących spadków emisji.

      trudno żeby emisje w transporcie spadały, skoro liczba samochodów rośnie.

      Branża motoryzacyjna to nie tylko fabryki aut, ale cała rzesza innych fabryk, a więc i miejsc pracy.

      no ok, będą sobie musieli znaleźć inne zajęcie.

      Klimat oczywiścei się zmienia, problem w tym, że człowiek nie ma tu za dużo do gadania

      dziwne, naukowcy którzy się zajmują badaniem klimatu mają na ten temat inne zdanie od ciebie.

      no ale utrzymywanie strachu przed globalnym ociepleniem, kończących się zasobach jest w cenie, bo ci wszyscy eksperci nie robią tego za darmo

      jeszcze przed chwilą sam powoływałeś się na ekspertów, a teraz mówisz że nie można im wierzyć, bo nie robią za darmo.

      Unia też ma w sumie to gdzieś, bo gdyby tak było, to ZAKAZAŁABY sprzedaży tych trujących aut - ale nie - zamiast tego woli nakładać srogie kary - tak jakby wpłacenie przez np VW paru mld miało oczyścić powietrze.

      z jednej strony narzekasz, że UE przykręca śrubę w postaci norm emisji, z drugiej strony mówisz że "ma to gdzieś".

      rozumiesz chyba że trudno jest zakazać, z dnia na dzień, funkcjonowania całej sporej gałęzi przemysłu, zwłaszcza jeśli przeciwstawiają się temu lobbyści tacy jak ACEA.

      Jaka będzie Europa 2050? uważam, że nędzna - limity na loty (to akurat przeżyję, bo mało latam), drogie i wybrakowane EV (choć według przewidywań nie tylko, ale zakładam opcję najgorszą), a dla chcących podróżować przeładowane i brudne koleje. Czyli taki XIX wiek trochę, ale pewnie będzie można zapalić blanta, albo wybrać sobie jedną z 68 płci. Pysznie.

      Jeśli dla kogoś posiadanie samochodu klasy A jest niezbędne do szczęścia to tak, Europa 2050 będzie "nędzna".

      Dowodem na to, że obecne zmiany idą w złym kierunku jest WZROST średniej emisji CO2 dla aut do 3.5T - pierwszy wzrost od chyba 2000 roku - związane jest to z hejtem na diesle, którego może sam nie cenię, ale fakty są takie, że wszystkie banicje diesli z miast nie przynoszą efektu - jednakże władze niektórych miast nadal w to brną.

      W jakim sensie nie przynoszą efektu?

    •  

      @Neratin: ACEA to nie żadni fani, tylko związek producentów.

      Rozumiem, że ta liczba aut rosła TYLKO w ostatnim roku, gdy zanotowano wzrost, natomiast w innych okresach malała? dałem wykres. To się kupy nie trzyma.

      Będą musieli znaleźć inne zajęcie, albo uciec z Europy. Nikt nie będzie tu na siłę produkował obładowanego idiotycznymi przepisami produktu, by narazić się na kary finansowe - czyli zmierzamy w XIX wiek - bynajmniej nie pod względem wolności ekonomicznej, a środków transportu - kolej to będzie coś :/.

      Problem w tym, że eksperci od klimatu źle wpływają na gospodarkę - a bez silnej gospodarki Europa przegra (tzn. ciągle przegrywa, bo to 3 miejsce (pierw USA, potem rozwinięte kraje Azjii jak Chiny, Korea, Japonia, itd, ale widzę, że niektórzy chcą, by to miejsce zajęła Afryka).

      Nie rozumiesz - piszę o tym, że kary finansowe w żaden sposób nie poprawią powietrza, które jest trute przez te "niby" szkodliwe auta.

      Posiadanie auta np mi, jak i wielu innym (w tym millenialsom https://energypost.eu/millennials-arent-spurning-cars-after-all-theyre-driving-more-than-ever/ ) jest niezbędne, niekoniecznie segmentu A, ale jeżeli nadal będziemy forsować nowe wyposażenie standardowe oraz coraz ostrzejsze normy emisji, to okaże się, że entry level to będzie hybryda z silnikiem 1.0 albo jakiś EV - a EV jak wiadomo jest wybrakowane przez wolne ładowanie i przez to ograniczony zasięg. Jak odbije się to na gospodarce wolę nie myśleć. Auta powinny być tanie, szczególnie... tanie, małe autka. Niestety, producenci już mówią, że nowe wyposażenie oraz normy podniosą ceny aut.

      Co do efektów banowania diesli https://trans.info/en/ban-on-diesel-vehicles-in-hamburg-has-zero-effect-on-air-quality-122356

      Jak piszę, zaspokajanie urojonych fobii komisarzy - to przyszłość Europy.

      +: bidzej
    •  

      @Student_AWAS:

      Rozumiem, że ta liczba aut rosła TYLKO w ostatnim roku, gdy zanotowano wzrost, natomiast w innych okresach malała?

      nie, nie rozumiesz. rosła przez cały ten okres.

      Problem w tym, że eksperci od klimatu źle wpływają na gospodarkę - a bez silnej gospodarki Europa przegra

      przegra w co?

      Posiadanie auta np mi, jak i wielu innym (w tym millenialsom https://energypost.eu/millennials-arent-spurning-cars-after-all-theyre-driving-more-than-ever/ ) jest niezbędne

      i serio wierzysz, że w 2050 też posiadanie samochodu będzie ci niezbędne do życia?

      Co do efektów banowania diesli https://trans.info/en/ban-on-diesel-vehicles-in-hamburg-has-zero-effect-on-air-quality-122356

      przecież ban jest tylko na odcinku kilkuset metrów, nic dziwnego że nie przynosi efektów, zwłaszcza w stacjach pomiarowych oddalonych.

    •  

      @Neratin: tak, uważam, że będzie mi potrzebne, choćby po to, by podróżować, bo to porostu lubię. O ludziach, którzy korzystają z aut do pracy nie mówię, bo to chyba oczywiste.

      No właśnie liczba aut rosła, a średnia emisja co2 malała - do czasu "działań" mających na celu usuwanie diesla (a więc i spadku zainteresowania nim, są na to dane - ludzie wolą obecnie silniki PB) - jednakże emisja co2 jest związana ze spalaniem, a silniki pb - choć oszczędne - nie są tak oszczędne jak diesle.

      Przegra jako miejsce do życia i jako gracz na światowym rynku.

      Poszukam innych danych na temat banu, niedawno ktoś dawał tu dane z jakiegoś niemieckiego miasta, gdzie podobny zakaz był wprowadzony już kilka lat temu - bez efektu.

      +: bidzej
    •  

      @Student_AWAS: UE już w tej chwili robi się motoryzacyjną pustynią. Tnie się gamy, coraz więcej modeli niezgodnych linią "eko" wypada, europejskie marki nadal cisną dizla (bo w hybrydy jeszcze się nie nauczyli), a jednocześnie ogranicza się dostęp do motoryzacji z zewnątrz.

      pokaż spoiler Jebać za to niemiecki automotive. Maczetami.

    •  

      @bidzej: no niestety :/. Cała ta perspektywa neutralności klimatycznej będzie miała tez inne konsekwencje, np ogrzewanie - pomijam węgiel, ale gaz także ma być na cenzurowanym. Innymi słowy można chyba już bezpiecznie powiedzieć, że ekologia to dziwnie wypowiedziane słowo podatek, kłoda pod nogi, czy nóż w plecy.

      @Neratin: tym miastem jest Stuttgart. https://spidersweb.pl/autoblog/zakaz-wjazdu-dieslem-stuttgart-styczen-2019/?fbclid=IwAR2WTOfczMKKX296am91MdnAR9Yv2f61GFDrzVEtmvyMdbK-E7azEIix3x4

    •  

      @Student_AWAS:

      tak, uważam, że będzie mi potrzebne, choćby po to, by podróżować, bo to porostu lubię.

      czyli nie jest niezbędne, po prostu masz takie hobby. Znajdziesz sobie inne.

      O ludziach, którzy korzystają z aut do pracy nie mówię, bo to chyba oczywiste.

      nie jest oczywiste, bo w większości tych "niezbędnych" przypadków da się je zastąpić komunikacją publiczną, rowerem, zdalnym pracowaniem, albo miejskim elektrykiem.

      No właśnie liczba aut rosła, a średnia emisja co2 malała

      ja mówiłem o całkowitej emisji całego sektora transportu.

      Przegra jako miejsce do życia

      ok, jeśli komuś posiadanie samochodu jest niezbędne do życia

      i jako gracz na światowym rynku.

      rynku czego?

      tym miastem jest Stuttgart

      nie widzę w twoim źródle żadnych danych, i nic nie wskazuje że autor dokonał jakiejś głębszej analizy, uwzględniając zmiany liczby samochodów wjeżdżających do centrum miasta.

    •  

      czyli nie jest niezbędne, po prostu masz takie hobby. Znajdziesz sobie inne.

      @Neratin: xD może niech komisarze znajdą sobie inne hobby niż drenowanie pieniędzy ciężko pracujących ludzi. U mnie jest to hobby, ale szereg ludzi z tego żyje i auto jest im niezbędne. Ciekawe jak wyobrażasz sobie transport dłużyc rowerem albo transportem kołchoźniczym xD - pewnie helikopterem albo poczekamy aż tory postawią :>.

      Co do emisji co2 - sprawa jest prosta. Mój wykres przedstawia tylko pojazdy do 3.5T - jak widać do czasu gównoburzy z dieslem emisja spadała - obecnie wzrosła.

      Tak, auto jest mi niezbędne, bo mam taki kaprys i w wolnym kraju powinienem być go w stanie spełnić - tu natomiast ogranicza mi się dostęp do zdobyczy cywilizacji.

      Na jakim rynku? na ekonomicznym? to co nam szykują to ekonomiczna stagnacja i coraz droższe koszty życia, tak to widzę.

      +: bidzej
    •  

      @Student_AWAS:

      xD może niech komisarze znajdą sobie inne hobby niż drenowanie pieniędzy ciężko pracujących ludzi.

      czyli nie uważasz, że politycy powinni zajmować się zagadnieniami związanymi z ochroną środowiska?

      U mnie jest to hobby,

      czyli nie jest ci to niezbędne, jak twierdziłeś.

      Ciekawe jak wyobrażasz sobie transport dłużyc rowerem albo transportem kołchoźniczym xD - pewnie helikopterem albo poczekamy aż tory postawią :>.

      nie wyobrażam sobie, przecież napisałem o większości przypadków, a nie o wszystkich przypadkach. No chyba że wierzysz że większość ludzi codziennie dojeżdżających do pracy akurat transportuje dłużyce.

      Co do emisji co2 - sprawa jest prosta. Mój wykres przedstawia tylko pojazdy do 3.5T - jak widać do czasu gównoburzy z dieslem emisja spadała - obecnie wzrosła.

      no i?

      Tak, auto jest mi niezbędne, bo mam taki kaprys i w wolnym kraju powinienem być go w stanie spełnić - tu natomiast ogranicza mi się dostęp do zdobyczy cywilizacji.

      no to trudno, będziesz musiał się pogodzić z tym że nie wszystkie kaprysy są możliwe do spełnienia.

      Na jakim rynku? na ekonomicznym? to co nam szykują to ekonomiczna stagnacja i coraz droższe koszty życia, tak to widzę.

      bo nie będziesz mógł kupić dużego samochodu. Faktycznie tragedia.

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

Gorące dyskusje ostatnie 12h

  • avatar

    no to kolejne ROZDAJO ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    Zapraszam do wzięcia udziału w #rozdajo w którym do wygrania są dwa vouchery na bilety do Multikina, na miejsca VIP i Super VIP.

    Wam pozostawiam kwestie czy mam wylosować dwóch zwyciezców czy może jeden mirek ma wygrać dwa bilety (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

    Zapytacie mnie

    Ciekawe skąd wziął na to pieniądzę

    Zarejestrowałem się w usłudze Monese - tu instrukcja i dostałem 75 zł za to (15 funtów) ( ͡€ ͜ʖ ͡€)

    Wy tez możecie te pieniądze uzyskać i sobie nawet wypłacić w bankomacie, przez Prywatną Wiadomość podam kod, który podaje się przy rejestracji.

    mirek @Wapniak zarejestrował się już z mojego kodu i odebrał swoje 15 funtów :))

    Zaplusuj by wziąć udział, w nocy lub rano losowanie przez mirkolos
    ---
    Na mój tag #kodyodlubiekiedy wrzucam kody do różnych usług, jesli macie chęć to dołączcie do 650 mirków którzy obserwują :)
    lub zapiszcie się na listę kodypromocyjne to będziesz wołany jako pierwszy do każdego fajnego kodu.
    PS w niedzielę rano wysyłam dwa kody na darmową jazdę taksówką oraz hulajnogą :)

    #film #kino
    pokaż całość

    odpowiedzi (25)

  • avatar

    Mirki w słoiku z pępkiem siostrzeńca wyszła dziwna pleśń, jak to zatrzymać?

    Siostra zatrzymała pępek na pamiątkę (takie wierzenia) i zalała octem. Natomiast na zakrętcewyszła taka dziwna pleśń. Istnieją jakieś środki żeby to zatrzymać? Jak wy konserwujecie stare pępki?

    #pytanie #dzieci #grzyby #pamiatki

    odpowiedzi (95)

  • avatar

    co tu się wyprawia :o

    #wroclaw #cotusieodpierdala

    odpowiedzi (67)