Aktywne Wpisy
belv +150
Ma ktoś podobnie jak ja, że nie pamięta nic z matury? xD Nie mogę sobie przypomnieć nawet tematu wypracowania z polskiego, a pisałem ją całkiem niedawno, 7 lat temu.
#matura
#matura
HausHagenbeck +120
Dla tych co chcą uzyskać dostęp do mikrobloga+ i mieć za darmo arkusz maturalny to musicie w komentarzu napisać kod poniżej:
@m__b
@a__s
#matura #matura2024
@m__b
@a__s
#matura #matura2024
Do 2050 roku Europa ma być neutralna klimatycznie https://ec.europa.eu/clima/news/commission-calls-climate-neutral-europe-2050_en - i gdy wczyta się w co niektóre dokumenty, to istnieje wiele sposobów, by ten gówniany stan osiągnąć - pomijam wycofywanie, ale np w przypadku benzyny sugerowane jest obciążanie jej podatkami.
Do 2030 roku UE planuje zmniejszenie o 37.5% emisji CO2 dla aut od poziomu 95g/km z 2021 - ten ostatni już teraz nie jest tak prosty do spełnienia i wielu producentów albo wyrobi się na ostatni gwizdek, albo będzie płacić kary - bardzo srogie, np w przypadku VW byłoby to ok 75% zysku!. Teoretycznie można spawnować autami EV/hybrydami, co się dzieje - problem w tym, że tych aut nikt nie kupuje - dlatego, że są dużo droższe, w przypadku EV po prostu wybrakowane (zasięg).
Czy ICE przeżyję? tak, ponieważ ACEA określa limity 2030 roku jako nonsens, a przewidywania nie są tak tragiczne i w 2030-2050 nadal będziemy w stanie kupić auta ICE - pytanie za ile. Jeżeli za 11 lat obudzimy się w rzeczywistości, że auto klasa A kosztuje 60-70K to podziękujcie za to jakże rozsądnym ludziom przy sterze, którzy wolą słuchać bandy hipisów niż inżynierów oraz specjalistów. Smutne.
Najgorsze jest to, że w obecnej sytuacji nie ma od UE za bardzo odwrotu - praktycznie wszystko co produkujemy idzie do UE, wyjście z niej byłoby bolesne - jednakże pozostawanie w niej także nie będzie bardzo przyjemne, ani tanie.
#polityka #polska #samochody #motoryzacja #przyszlosc #uniaeuropejska
@Student_AWAS: do 2030 półtora miliarda chińczyków i półtora miliarda indyczników będzie piło szampana w swoich spalinówkach patrząc z pogardą na marne 500 milionów europejczyków (✌ ゚ ∀ ゚)☞
Z dokumentów z twojego linku wynika, że rozsądni ludzie przy sterze wolą słuchać specjalistów, w tym naukowców i inżynierów, a nie fanów motoryzacji.
https://ec.europa.eu/clima/sites/clima/files/docs/pages/com_2018_733_analysis_in_support_en_0.pdf
Klimat oczywiścei się zmienia, problem w tym, że człowiek nie
dobrze rozumiesz
trudno żeby emisje w transporcie spadały, skoro liczba samochodów rośnie.
no ok, będą sobie musieli znaleźć inne zajęcie.
Rozumiem, że ta liczba aut rosła TYLKO w ostatnim roku, gdy zanotowano wzrost, natomiast w innych okresach malała? dałem wykres. To się kupy nie trzyma.
Będą musieli znaleźć inne zajęcie, albo uciec z Europy. Nikt nie będzie tu na siłę produkował obładowanego idiotycznymi przepisami produktu, by narazić się na kary finansowe - czyli zmierzamy w XIX wiek - bynajmniej nie pod względem
nie, nie rozumiesz. rosła przez cały ten okres.
przegra w co?
i serio wierzysz, że w 2050 też posiadanie
No właśnie liczba aut rosła, a średnia emisja co2 malała - do czasu "działań" mających na celu usuwanie diesla (a więc i spadku zainteresowania nim, są na to dane - ludzie wolą obecnie silniki PB) - jednakże emisja co2 jest związana
@Neratin: tym miastem jest Stuttgart. https://spidersweb.pl/autoblog/zakaz-wjazdu-dieslem-stuttgart-styczen-2019/?fbclid=IwAR2WTOfczMKKX296am91MdnAR9Yv2f61GFDrzVEtmvyMdbK-E7azEIix3x4
czyli nie jest niezbędne, po prostu masz takie hobby. Znajdziesz sobie inne.
nie jest oczywiste, bo w większości tych "niezbędnych" przypadków da się je zastąpić komunikacją publiczną, rowerem, zdalnym pracowaniem, albo miejskim elektrykiem.
@Neratin: xD może niech komisarze znajdą sobie inne hobby niż drenowanie pieniędzy ciężko pracujących ludzi. U mnie jest to hobby, ale szereg ludzi z tego żyje i auto jest im niezbędne. Ciekawe jak wyobrażasz sobie transport dłużyc rowerem albo transportem kołchoźniczym xD - pewnie helikopterem albo poczekamy aż tory postawią :>.
Co do emisji co2 - sprawa jest prosta.
czyli nie uważasz, że politycy powinni zajmować się zagadnieniami związanymi z ochroną środowiska?
czyli nie jest ci to niezbędne, jak twierdziłeś.
nie wyobrażam sobie, przecież napisałem o większości przypadków, a nie
Komentarz usunięty przez autora