Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa

Jak można sprawdzić czy silnik miał remont czy nie ?

Ogólnie kupiłem auto, gość mówił że silnik po remoncie bo mu gaz dziury w tłokach wypalił. Niby widać że głowica jest inna.
No ale na logikę jak się rozbiera silnik, to się robi już wszystko, a nie zostawia np stare pierścienie.
Mowa o Oplu.. X18XE1.. no to wiadomo one sobie olej biorą, więc skoro ktoś robił remont silnika, to i powinien wymienić te fabryczne błędy przez co one piją olej i nie powinien brać tego oleju.

A ten bierze olej, jakieś 2L na 3000km, bo gość to zrobił i nie dolewał wcale oleju przez te 3000km od remontu i jakieś 1.8L musiałem wlać po zakupie bo brakowało tyle. Jeszcze specjalnie wczoraj robiłem sobie przygazówki aby zobaczyć co leci z tyłu, i w pewnym momentach nie zawsze, wypluje niebieskim dymem z rury. No to dla mnie to nie jest silnik po remoncie tylko wyjęty zrobione te tłoki a reszta zostawiona.
Zbiera się ładnie, to nie mogę zarzucić odpycha się nieźle.. bo mam też drugi taki sam z silnikiem słabszym o 15km, i różnica jest kolosalna wręcz na korzyść tego 1.8, a to tylko 15KM, to by wskazywało że miał ten remont. Tamten słabszy trzeba też poganiać i deptać go ostro aby jechał, a tutaj jest tak jak powinno być, nie trzeba go prosić tylko ładnie można sobie muskać pedałem i jedzie.

Nie mam żadnej kamerki na USB aby wsadzić w dziurkę i zajrzeć do środka.. jakiś inny sposób na sprawdzenie ?
Ale równie dobrze gość mógł kłamać i wcale tego remontu nie robił. Tylko że mając wypalone tłoki raczej by się to jakoś objawiało w jeździe, a wydaje się wszystko ok.
  • 10
  • Odpowiedz
@r5678 Zrobił po taniosci to co musiał i tyle. Skoro chciał gonić auto, proste. Poza tym trochę nie łapie, po co chcesz coś tam sprawdzać, skoro wszystko śmiga jak należy? Wypalonych tłoków to raczej nie masz, bo zanim byś mu depnął, to by Cię krew zalała XD
  • Odpowiedz
@mmarekkk: W sumie to mógłbym mieć to w głębokim poważaniu i sobie jeździć, ale ja jestem ciekawskim człowiekiem który lubi wszystko wiedzieć, oraz mieć wszystko perfekcyjnie. Auto kupiłem do podłubania i albo sobie zostawie albo jak skończy się oc sprzedam z zyskiem bo kosztowało grosze.

@Crow7422: Z map wynika że jest za bogato o ile można traktować wykres jako jakieś odniesienie, na oko próbuje sobie to korygować. czekam teraz na
r5678 - @mmarekkk: W sumie to mógłbym mieć to w głębokim poważaniu i sobie jeździć, a...

źródło: comment_ZvXL9ZJDpG9N5DtluFZS8lsaTGwU695J.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@r5678: A sonda oscyluje? Skasuj obie mapy zbierz je na nowo i wtedy porównuj, ale chyba ogarniasz więc wiesz co robić. Ciśnienie minimalne ustawione o ~0.3 bara niżej od roboczego?
  • Odpowiedz
@Crow7422: sonda oscyluje, przynajmniej jeżeli chodzi o wskazania z opcoma, bo tutaj to nie sprawdzałem, nie robiłem jeszcze jazdy z podłączonym laptopem na gazie. Wtedy sobie sprawdzę jakie są ciśnienia itd.
Ale wolę to zrobić po wymianie filtrów i autokalibracji bo mam podejrzenie że ciekły to chyba nigdy nie był wymieniany xd i kto wie kiedy były w ogóle zmieniane, bo zawór fizyczny do zakręcenia w zbiorniku nie był dawno ruszany
  • Odpowiedz
@r5678: Mapsensor masz za filtrem rozumiem.
Sprawdź podczas jazdy jak mocno spada ciśnienie, ustaw robocze/minimalne będziesz miał jako tako pewność że nic nie klęknie.

Jakbyś zaglądał do świec to zwróć uwagę czy wszystkie mają ten sam kolor, sonda podaje jedynie średnią z 4 cyl, a w wielu autach przy większym obciążeniu niczego nie koryguje.

Jeśli wskazówka działa po sprawdzeniu śrubokrętem to problem będzie leżał jak sam zauważyłeś w wielozaworze. Zapewne widziałbyś
  • Odpowiedz
@Crow7422: tak czujnik ciśnienia jest za filtrami. Też śmiesznie bo w tym stagu jest oddzielny czujnik do temp a oddzielny do ciśnienia, a w lpg techu jest 2 w jednym. Temperatury jest przed filtrem gazowym, ale jak to tylko temperatury to może tam zostać raczej a ciśnienia za filtrami.
  • Odpowiedz
@r5678: No to spoko. ;)
Tzn jeden i drugi powinien być najbliżej wtrysków, bo np stojąc w korku gaz w wężach się nagrzewa i odpowiednia korekta to koryguje, aczkolwiek to teoria i tak też będzie działać. Stag ogólnie ma chyba z 5 rodzajów map sensorów które pasują zamiennie, więc z nimi jest różnie. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@Crow7422: Wszystko wydaje się być ok. Nawet dało się go ustawić ku memu zaskoczeniu.
FIrmware dodał ciepły start którego nie było wcześniej, z tym, ze nie ma on swoich ustawień tylko polega na tych od kiedy ma się przełączać na gaz. Zobaczymy czy w lecie nie będzie problemów.

Stara instalacja ale wszystko działa. Reduktor 8 lat działą, wtryski 8 lat działają. Wtryski to są hana 2000 a teraz takich nawet nie
r5678 - @Crow7422: Wszystko wydaje się być ok. Nawet dało się go ustawić ku memu zask...

źródło: comment_TMPiEJtXQEwHsiptSKn7aJJT1FcoXbX2.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz