Wpis z mikrobloga

Planuję zmianę auta z diesla na gaz, dlatego rozglądałem się nad silnikiem, który dobrze z gazem współpracuje i wstępny wybór padł na Skoda Octavia II hatchback (po lifcie) z silnikiem 1.6 MPI. Skoda nawet fabrycznie montowała gaz w część aut z tym silnikiem.

Na pierwszy rzut oka auto spełnia cechy, których szukam, czyli jest:
- dobre do zagazowania
- ekonomiczne (dojazdy do pracy gdzie głównie jadę poza miastem)
- w miarę niezawodne
- pojemne (będę mógł wrzucić rower bez odczepiania koła)
- części nie są drogie

Roczniki, o których myślę czyli w okolicach 2010 są w cenie 20k+ PLN

Miał ktoś z was przyjemność posiadać to auto albo ma inne typy pod gaz w tym roczniku/cenie?

#kupautozmikro #samochody #motoryzacja
źródło: comment_28R0ihe2U2httQqGbCanbtlfJ34DnmnE.jpg
  • 29
@saw24:
- Spalanie ok 10l
- Te silniki są wadliwe, często wpadają końcówki świec i robią kipisz w cylindrze.
- Słupki (zależy od kodu) są drogie
- Skrzynie Manualne padają, zacierają się łożyska w środku. I też posztują 1500-2000, przy ok. 200tys robią się problemy.

1.6MPI niestety nie jest żadną oszczędnością jeśli chodzi o eksploatacje.
@Crow7422: Auris jaki silnik?
@kaliska5: dużo takich przypadków spotkałeś?
@Jordas: @GrindujTopy: a jaką byś polecił alternatywę, bo póki co robię rozeznanie w temacie? Ogólnie jeżdżę 80% trasa (bez autostrad/ekspresówek, zwykła droga) 20% miasto powiedzmy. Dystans około 40km
@saw24: jak dla mnie gdy 80% robisz w trasie to diesel lepszy No ale skoro chcesz benzynę z lpg to może 1.8t? super się zbiera i pali w granicach tego co spali 1.6 gdyż jak już pisałem 1.6 jest za słaby i musisz go deptać aby jechać dynamicznie, natomiast 1.8t ma więcej mocy i nie trzeba go kręcić wysoko. rozważ też jakiegoś Japońca, one dobrze gaz znoszą i są żywotne.
@saw24: nie zawodnie XDDDD mam pod domem taką z '10 tylko inny silnik i najchętniej wdzielibyśmy jej szalik korony za szybę i postawili w Nowej Hucie, ogólnie salon polska i jak jak chcesz to mogę ci wypisać listę rzeczy które się w niej #!$%@?ły od opadającego z dupy schowka po skrzynie która padła po 160tys
@saw24: przecież 1.6 to takie awaryjne że dajcie spokój... pierwszy mpi na łańcuchu to dramat, poprawione polifty są niby hmm "lepsze" ale niewiele

Poczytaj dla świętego spokoju o tych silnikach
@saw24: 1.6 pali jakieś 7-8 literkow benzyny i nic na to nie poradzisz. 2.0 pali jakieś 8-10 literkow benzyny. Różnica 2l na 100km i jakiś 50-60 koni mechanicznych. A jak będzie gaz to co Ci zależy? Jebni se jakieś 2.5 albo 3.0. Reasumując 1.6 to gowno.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@saw24: zgadzam się, że ten samochód nie przyspiesza, ale po zamontowaniu lpg, to auto pali 9-10l gazu, a można zejść do 7-9. W głupoty typu wpadanie świec do do cylindra nie wierzę, bo to musi być wyłącznie kwestia świec. Po montażu butli należy wymienić tylne sprężyny na twardsze.

Często falują obroty, silnik może brać olej, zwykle przez zapieczone pierścienie, wada może się pogłębić.
Silnik bardzo trwały, skrzynie dawniej często padały przez
@saw24 jedno z fajniejszych aut jakim miałem okazję jeździć. Cholernie wygodne i przestronne. Jeśli chodzi o awarie to kiepsko porównywać bo przez 7 lat nic się nie zepsuło (ale silnik 1.4tsi + DSG i do tego przez ten czas zrobione niecałe 80kkm)