Wpis z mikrobloga

Mirki z #emigracja przyszła chyba na mnie pora.

Obecnie pracuję jako konstruktor oprzyrządowania produkcyjnego w dość dużym korpo, kontrakt kończy mi się pod koniec czerwca i perspektywa to zostanie cad monkey w tymże korpo (zarobki rzędu 4k w perpektywie 2 lat)

Trochę o mnie, konstruktor, magisterka zrobiona. Pracuję od niecałego roku, pierwsze 2 miesiące robiłem mega słabe rzeczy, od pół roku dosyć odpowiedzialne, a że jestem sam na stanowisku to praca bardziej przypomina rzeźbienie w gównie i modlenie się o to, że wszystko zrobiłem jak należy. Umiem też troche into cnc i cam, ponad rok w kole cnc na studiach, jednak już dość dużo zapomniałem i musialbym sobie trochę przypomnieć.

Doświadczenie jakie zdobyłem jest dosyć średnie bo obcowałem z samymi inż produkcji (brakowało mi swojego rodzaju guru, jakiegoś bardziej doświadczonego konstruktora, który mógłby mnie poprawiać i nauczyć jak należy pracować) nie rozwinęło to zbytnio moich umiejętności.

Sam z poradnikiem mechanika i youtubem nauczyłem się modelowania i konstruowania na tyle, że pozwala to na dosyć płynną pracę, jednak słyszałem, że w branży cenione jest doświadczenie z produkcji w jakimś stopniu więc tragedii nie ma.
Widzę też, że większość rzeczy, których nauczyłem się na studiach jest po prostu nieprzydatna - kiedyś ostro szedłem w MESa, jednak po nieudanych próbach dostania się na jakiekolwiek stanowisko (brak doświadczenia komercyjnego w MESie dość skutecznie odstraszał rekruterów) i późniejszym field raporcie co tak na prawdę klepie większość MESowców w PL dałem sobie spokój.