Wpis z mikrobloga

@nutka-instrumentalnews: Poczytaj o Wólce kosowskiej czy Ptaku. Przedsiębiorca zrobi wszystko aby nie zapłacić nic, albo jak najmniej. W robocie mam styczność z kilkudziesięcioma mikro przedsiębiorstwami, może kilka jest uczciwych. To nie zmienia faktu, że urzędy czasem wykorzystują swoją pozycję wobec niewinnych.
@kuncfot: zajmuję się rachunkowością od lat.. rzecz w tym, że mikro są jak rolnicy, zobacz składają do maja oświadczenie w stylu "co mają w gospodarstwie, typu 10 kóz, 5 koni, 3 ha żyta"
od tego dostają dopłaty i powiedźmy podatki.. (podatek rolny jest od 1 ha i wiecej)

tak samo mikro, co np. są zwolnienie z vat a to wiekszość, lub rozliczają sie kwartalnie z pit..

Tak naprawdę oni są jak
@nutka-instrumentalnews: Witam kolegę po fachu ;p

Masz rację jeżeli chodzi o ZUS w szczególności :D to jest rak
Mam wrażenie, że US jeżeli chodzi o mikro. jest bardziej wyrozumiały - przynajmniej jeśli chodzi o ludzka stronę, bo przepisy to wiadomo, chcą coś naprawić to implikują.
Ja to właśnie bardziej tak postrzegam: jest dziura to latają, jest bubel to latają, nie doszukuje się specjalnego #!$%@?....nia przedsiębiorcy. To raczej te łatania prowadzą do
@kuncfot: ale zapytam z ciekawości Ci z Ptaka chociaż płacą na bieżąco swoje wydatki ?

w miejscowościach posezonowych ludzie biorą faktury ale czeka się na nie często z miesiące.. np. sezonowej biedrony zapomnij że ci dadzą przy pełnym obciązeniu fakturę, dostaniesz od kierownika we wrzesniu z paragonu..

ciekawy jestem jak nasi rządzący chcieli dać tą ulgę w zus dla mikro do tych 10 tys przychodu i 6 tys dochodu skoro są
@nutka-instrumentalnews:
Widać, że żyjemy w innych światach.

W ptaku na bieżąco wszystko płacą. Większość klientów mam z terenu Łodzi, teraz nikt nie narzeka, raczej roboty jest za dużo.
W krusie mam tylko krętaczy, którzy mają ten hektar i wola nie płacić zusu.
Zmiany w zusie chyba na 3 ostatnich miesiącach muszą oprzeć.