Wpis z mikrobloga

PESA gruntownie zmodernizuje niesławne ED74, będzie to kosztowało więcej niż ich produkcja <<< znalezisko
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", PKP Intercity oficjalnie zaakceptowało ofertę Pesy na modernizację czternastu jednostek ED74. Pochłonie to aż 274,8 mln złotych. PKP chciało wydać 247 mln. Pierwotny zakup kosztował łącznie 222 mln (171 mln za 11 sztuk + 51 mln za dodatkowe 3 jednostki).

Będzie to gruntowna modernizacja, zmieniająca składy z regionalnych na dostosowane do podróży krajowych, za R-K:

(...) PKP Intercity w wytycznych dla wykonawców zaznaczyło też ogólnie, że należy uwzględnić m.in. „umożliwienie pasażerowi maksymalnego wykorzystania czasu podróży na pracę na laptopie, czytanie, wysoką trwałość zastosowanych materiałów, łatwość w utrzymaniu czystości, nowoczesne trendy stylizacji z jednoczesną świadomością wieloletniej eksploatacji, wysoki stopień biernego bezpieczeństwa pasażera, redukcję hałasu, przetwarzalność użytych materiałów, wyraźne rozróżnienie klas 1. i 2. pod względem komfortu oraz zastosowanych materiałów wykończeniowych”.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/takie-maja-byc-edyty-po-modernizacji-jest-szczegolowa-specyfikacja-89351.html

Więcej w powiązanych.

#neuropa #polska #kolej #pkp #pesa #ed74
Pobierz BaronAlvon_PuciPusia - PESA gruntownie zmodernizuje niesławne ED74, będzie to kosztow...
źródło: comment_XrPkgMvmryp0oqEIXt9QRVczSnmMhmyS.jpg
  • 3
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Draakul: jeśli miałby być dalekobieżny to dużo drożej niż ta modernizacja. Dart kosztował 50mln za sztukę. Jednak jest 2x dłuższy, powiedzmy że przystosowany do tras dalekobieżnych. Pewnie jest to rozwiązanie budżetowe. Wolałbym jakby doprowadzili te ED do stanu używalności sprzedali do Rumunii czy innego Maroka i kupili kilka Dartów lub lepszych flirtów