Wpis z mikrobloga

W Polsce mamy autostrady (A) i drogi ekspresowe (S) które są generalnie w tej samej najwyższej kategorii. Różnią się nieznacznymi parametrami jak np. minimalna szerokość pasa ale co najważniejsze są bezkolizyjne.

Ciekawi mnie sytuacja w Niemczech ponieważ, wpisując w google "drogi ekspresowe Niemcy" nie mogę nic znaleźć, a panuje przekonanie, że Niemcy mają swój odpowiednik naszych "S-ek". Wyskakuje mi jedynie mapa autostrad taka jak na picrel.

Pytanie zatem. Czy Niemcy nie mają podziału jak my na autostrady i ekspresówki czy istnieją faktycznie te drogi ekspresowe? Jeśli tak, to jak się one nazywają, będę wdzięczny za podrzucenie mapki.

#drogi #infrastruktura autostrady #niemcy #polska
drzewko94 - W Polsce mamy autostrady (A) i drogi ekspresowe (S) które są generalnie w...

źródło: comment_oNke7MoSTgxxBrOZBQWxfhaFYgkZAgvM.jpg

Pobierz
  • 31
  • Odpowiedz
@drzewko94: No ale ekspresówki w Polsce mogą być

jednojezdniowe, jednopasmowe i w dodatku kolizyjne


Przed wybudowaniem A1 z Trójmiasta zakończenie obwodnicy S6 miało na końcu skrzyżowanie kolizyjne. No ale dzisiaj się już takich dróg nie buduje. Pamiętaj że te ekspresówki w RFN były pewnie budowane lata temu a kategoria pozostała
  • Odpowiedz
@drzewko94: W Polsce drogi ekspresowe muszą być bezkolizyjne? To ja już wolę te Niemieckie, jednopasmowe landówki, niż te polskie "ekspresówki". Owszem, te nowe, są bezkolizyjne i bezpieczne, ale to co jeszcze gdzieniegdzie funkcjonuje na mapie jako ekspresówka, woła o pomstę do nieba!

Przykład? Odcinek S6 za Szczecinem w kierunku Koszalina. Tutaj link do StreetView: https://goo.gl/maps/1cL63PPy8B4UcLgq8 - skrzyżowanie bez sygnalizacji świetlnej, dwa pasy w każdym kierunku, auta jeżdżą po 100-130km/h a Ty
  • Odpowiedz
@derezeus: no to niezłe jaja bo do tej pory byłem przekonany, że polskie ekspresówki są całkowicie bezkolizyjne a teraz w specyfikacji rzeczywiście widzę info o możliwych skrzyżowaniach.

Czyli mój światopogląd, że rozwija się w szybkim tempie sieć dróg bezkolizyjnych legł w gruzach XD
  • Odpowiedz
@drzewko94: Warto też dodać, że drogi federalne, tzw. Bundesstraße pomimo że są jednopasmowe, to włączanie się do ruchu odbywa się bezkolizyjnie, nie brakuje wiaduktów na skrzyżowaniach, co upłynnia ruch i nie wymusza stawiania sygnalizacji świetlnej.
  • Odpowiedz
Przykład? Odcinek S6 za Szczecinem w kierunku Koszalina. Tutaj link do StreetView: https://goo.gl/maps/1cL63PPy8B4UcLgq8 - skrzyżowanie bez sygnalizacji świetlnej, dwa pasy w każdym kierunku, auta jeżdżą po 100-130km/h a Ty musisz z podporządkowanej skręcić w lewo i włączyć się do ruchu na ekspresówkę. Bardzo nie polecam! :/ A potem sritu pitu że wypadki na drogach bo kierowcy niebezpiecznie jeżdżo.


@derezeus: o Cię #!$%@?, to nawet nie to skrzyżowanie jest problemem - jakiś
  • Odpowiedz
Poza tym w DE mają Landstrasse gdzie masz ograniczenie do 100km/h nie czepiają się jak nie przekroczysz 120,przynajmniej na Bawarii.


@Ich_mag_Kaesekuchen: xD

@drzewko94: nie ma podziału na autostrady i ekspresówki. Czasami podwyższony limit prędkości (albo jego brak) może obowiązywać na Bundesstrasse (oznaczenie B). Autostrady to A, w dodatku czasem w niższym standardzie niż polskie, a mimo to bez limitu prędkości (np. A8 między Monachium a Salzburgiem, w pobliżu granicy).
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bidzej: @drzewko94: są jak najbardziej drogi ekspresowe, najczęściej z limitem prędkości do 120km/h. Np. droga 96 lub 96a na południe od Berlina (okolice Schönefeld) to typowe przykłady drogi ekspresowej w Niemczech.
  • Odpowiedz