Wpis z mikrobloga

10 czerwca 1991 roku do produkcji wszedł nowy typ Poloneza o nazwie Caro.
Wprowadzenie odmiany Caro było jedną z najpoważniejszych prób przeobrażenia auta. Za stylizację auta odpowiadali Antoni Kasznicki we współpracy ze Zbigniewem Ko­walczykiem. Całością prac kierował inż. Jan Politowski. W sumie zmieniono 268 części i podzespołów. Najpoważniejsza moderniza­cja dotyczyła oczywiście sylwetki auta, poja­wiły się nowe światła i zderzaki. Ponadto zmodernizowano układ zapłonowy, w ukła­dzie wydechowym pojawił się tłumik środ­kowy, wprowadzono bezpieczniejszą kolum­nę kierownicy. Zmiany spodobały się na­bywcom. W roku 1992 sprzedano ponad 80 tysięcy egzemplarzy Caro, w roku 1994, sprzedaż przekroczyła 100 tysięcy aut. Co trzeci nowy samochód sprzedawany w Pol­sce w tamtym roku miał znaczek z napisem Polonez. Produkcję Poloneza zakończono w marcu 2002 roku.

#historia
źródło: comment_0bGyMqYgI2AktP0o3pe9TiU4vQJxys6o.jpg
  • 6
@konik_polanowy:

Caro było jedną z najpoważniejszych prób przeobrażenia auta


szerokie i owszem, wąskie Caro to było w sumie przejściowy Polonez z nowym przodem i kierownicą ( ͡° ͜ʖ ͡°) dopiero w MR'93 zmieniono m.in. zestaw wskaźników, instalację elektryczną, lekko zmodernizowano deskę rozdzielczą, czy też poszerzono rozstaw kół i zmodernizowano podszybie ( ͡° ͜ʖ ͡°)