Wpis z mikrobloga

Polecam wszystkim #januszef1 ostatni odcinek echa-sanoku, gdzie łysy dzban tłumaczy swoim wyznawcom że "wyprzedzanie" Russela na RK to efekt "cienia aerodynamicznego" xDDD

Ja rozumiem ze w TVP wyścig jest od 45 minuty i nie widział początku, ale jak się po raz kolejny kręci vlogaska, szkalującego Roberta, to serio warto może obejrzeć co się komentuje?

Może więc warto obejrzeć to "wyprzedzanie" i zastanowić się:
1) dlaczego taki "cień aerodynamiczny" działa tylko między bolidami Williamsa, a nie działa między bolidami innych zespołów?
2) dlaczego tylko Russel umie wykorzystać ten "cień", a nie potrafią tego inni kierowcy?
3) no i dlaczego "cień" działa jak już Russel nie jest w cieniu? xD

No cóż, jak się poszło w zaparte, że bolidy są identyczne, to potem trzeba opowiadać takie bzdury.

#f1 #kubica #echasanoku
  • 38
@erb0: problem jest taki, że w obecnych bolidach docisk jest zaburzony przez jazdę za drugim kierowcą. Więc jest problem z wyprzedzaniem w innych miejscach niż prosta, gdzie z kolei brak docisku pomaga w wyprzedzaniu - i stąd DRS.
Ale to co się tutaj odp*** to głowa mała. Russell jedzie nienaturalnie szybko. Nie ma wytłumaczenia dlaczego różnica w prędkościach jest tak olbrzymia!
Niech się ktoś wypowie czy problem z dogrzewaniem opon może
@erb0: Widzę, że wyznawcy guru F1 z Sanoka już się zlecieli. Cień aerodynamiczny działa jednakowo dla wszystkich, ale trzeba spojrzeć na to szerzej. Ja widzę dwa problemy.

1. Robert nie jest w stanie wykorzystać cienia za Russellem. Za każdym razem, gdy dochodzi do wyprzedzania, Robert zostaje w tyle, a Russell zdecydowanie odjeżdża. Wyjątkiem był Bahrajn, gdzie panowie stoczyli równą walkę na początku wyścigu i Robert był w stanie utrzymywać się za
efekt "cienia aerodynamicznego


@erb0: za gładko jak na slipstream
Oglądałem z innych ujęć wejście w nawrót i tam coś Rob gorzej wszedł albo miał poprawkę, Russellowi poszło lepiej, miał lepsze wyjście, może przyczepność, pomącił coś na kierownicy, doszedł cień i wyglądało jak na DRS w sumie
@arczer: Ale zakręt nie ma tam żadnego znaczenia, bo po zakręcie Robert się oddala.
Dopiero znacznie pozniej, na prostej Russel przestaje tracić, a potem mija RK bez problemu.

W czasach Alonso taka akcja, to było "GP2 Engine", a tutaj część osób jest totalnie zaślepiona.
Żadne dwa identyczne bolidy się tak nie wyprzedzają w wyścigu, bo gdyby to było takie proste to mielibyśmy dziesiątki takich akcji co wyścig.
Żadne dwa identyczne bolidy się tak nie wyprzedzają w wyścigu, bo gdyby to było takie proste to mielibyśmy dziesiątki takich akcji co wyścig.


@erb0: Ja tylko dodam - Ricciardo vs Bottas.
@erb0: ja pier... na podstawie youtubowego filmiki 240p polscy specialiści ocenili różnice w bolidach. Nie kompromituj się. A jak dla Ciebie niezrozumiałe jest pojęcie cienia aerodynamicznego to masz dwie opcje, edukacja lub zmiana zainteresowań. Nie mówiąc już o pozostałych argumentach. Widać, że kompletnie nie masz pojęcia jak działa motorsport. Fan Cugowskiego?
@erb0: Robert dużo gorzej przejechał ten zakręt. Miał więc niższą prędkość na wyjściu co się przełożyło na niższą prędkość na prostej. George zmienił jeszcze tryb silnika i go łyknął.
Pytanie jest tylko takie czy George jest po prostu lepszy, czy lepiej dogrzał opony, czy ma lepszy bolid.
A może wszystko po trochu?
@snieznykoczkodan: Z tego powodu, że przed takim Baku i Monzy wszyscy mówią jak duże znaczenie ma wpływ slipstreamu. Przed taką Kanadą znacznie mniej o tym się mówi. Po prostu specyfika toru i długość prostej.
@MrDolar: Przykład, który Ci podałem pokazuje, jak działa slipstream oraz odpowiada na pytania autora tematu czyli

" 1) dlaczego taki "cień aerodynamiczny" działa tylko między bolidami Williamsa, a nie działa między bolidami innych zespołów?
2) dlaczego tylko Russel umie wykorzystać ten "cień", a nie potrafią tego inni kierowcy?
3) no i dlaczego "cień" działa jak już Russel nie jest w cieniu? xD"

pokrótce 1) działa między innymi bolidami, 2) inni też
@erb0: zauważ, że Robert inaczej wchodzi w zakręt, szeroko wszedł, za to Russel pojechał linią co mogło mu dać wyższą prędkość na wyjściu. Tak, " po zakręcie Robert się oddala", bo pierwszy w niego wyszedł, co nie oznacza, że na wyjściu mógł mieć znacznie mniejszą prędkość niż Russel. Druga rzecz to KERS - nie mamy dostępu do telemetrii, nie wiemy czy Robert nie wykorzystał go wcześniej, mógł mieć również włączony inny
@snieznykoczkodan: Wydaje mi się, że autorowi w pytaniu 1 i 2 chodziło o to, że dziwnym przypadkiem przez cały wyścig nikt w takim stopniu nie skorzystał z cienia jak Russell. Nie, że u innych to nie działa w ogóle, zbyt dosłownie odebraliście te stwierdzenia... (chociaż może ja po prostu za mało dosłownie wszystko tutaj biorę)

Wystarczy spojrzeć chociażby na Ricciardo vs Bottas... W Mercedesie, w cieniu nie mógł na prostej dogonić
@e-w-a: @arczer: @MrDolar: @snieznykoczkodan: @mayek:
Zacznijmy od tego, że przestrzelony zakręt w wykonaniu RK oraz tunel aerodynamiczny faktycznie zrobiły swoje. ALE! Robert przejechał przez późny szczyt zakrętu, co pozwoliło mu wcześniej wcisnąć pełen gaz (o ile taczka na to pozwoliła) i zminimalizować straty błędnie przejechanego zakrętu. Zakładam że Russell używał innego trybu jednostki napędowej co też zrobiło swoje. Jednakże, uważam że różnica prędkości była zbyt duża jak
ALE! Robert przejechał przez późny szczyt zakrętu, co pozwoliło mu wcześniej wcisnąć pełen gaz (o ile taczka na to pozwoliła) i zminimalizować straty błędnie przejechanego zakrętu.


@Nassin2508: Też to zauważyłem, że uślizg był w pierwszej fazie skręcania, jeszcze w trakcie hamowania i że moim zdaniem to nie miało aż tak dużego wpływu na prędkość na wyjściu... Ale z braku konkretnych danych i biorąc pod uwagę doświadczenie z przeszłości w jakim kierunku
Ale zakręt nie ma tam żadnego znaczenia, bo po zakręcie Robert się oddala


@erb0: zakręt zawsze ma znaczenie. A oddalanie się to norma, przed zakrętem bolidy się zbliżają do siebie po zakręcie oddalaja, tak czy inaczej "gap" jest ten sam. Tutaj jak był błąd Roberta i potem się jednak oddalal to popatrz na to że powiedzmy na 100 metrze po zakręcie miał 150 km/h a Russel w tym miejscu 160. Bo
@Nassin2508: Nie zgodzę się. Dorabiacie sobie teorię niepopartą żadnymi faktami. Na filmie doskonale wszystko widać, zostało to napisane wyżej z 5 razy a Wy dalej swoje. Nie przyjmujecie do wiadomości argumentów, wszystko kwitujecie "tak, ale to niemożliwe, że...". Nie bo nie.

Przykłady, które przytoczyłeś pokazują mniej więcej to samo, nie ma tu żadnej sensacji.
Daj jakąś telemetrię, komentarz KUB o tym to pogadamy.
@snieznykoczkodan: Przykłady które podałem pokazują, że nawet przy różnicach silników, DRS czy błędzie kierowcy manewr Russella wyglądał zbyt łatwo. Nie jestem fanem teorii spiskowych, ale nie trzeba być ekspertem w dziedzinie wyścigów samochodowych aby zobaczyć że coś było nie w porządku.
Telemetria jest dosyć tajna i zespoły nie specjalnie się tym dzielą xd. Gdybyśmy mieli te dane to całej tej dyskusji by nie było.
@Nassin2508: Kolego, kluczem do tego manewru jest bardzo wolno przejechany zakręt przez KUB i bardzo dobrze przejechany przez RUS. To mu dało gigantyczną przewagę prędkości i umożliwiło załapanie się w slipstream. Jeżeli tego nie widzisz to nie mamy o czym rozmawiać.
@snieznykoczkodan: Kolego, ja wcale nie neguję wpływu błędu RK w zakręcie. Błąd faktycznie sprawił że George zbliżył się znacząco do RK. Jednocześnie dałem do zrozumienia że linia przejazdu Kubicy dała mu możliwość zmniejszenia strat wynikających z błędu. W mojej ocenie, w normalnych warunkach Russell powinien się zbliżyć do RK, albo najwyżej się z nim zrównać, a nie przejechać jakby Kubica stał na poboczu!
Spójrz jeszcze raz na sytuacje Norrisa i Verstappena.
@Nassin2508: przepraszam Cię ale nie nadążam. Oglądam F1 mniej więcej od 1992 i to co widzę na filmiku RUS KUB to wg mnie normalne ściganie. To co piszesz wg mnie nie ma sensu - niepoprawnie przejechany zakręt oznacza stratę, inaczej nie był by niepoprawny. Norris zupełnie inaczej przejechał ten zakręt niż KUB ale to nieważne, nie przekonam Cię, pozostańmy więc przy swoich opiniach. pozdrawiam