Wpis z mikrobloga

#collegiumdavinci #poznan #studbaza #studia

Jak wygląda sprawa z stypednium socjalnym dla studentów? Wybieram się na studia i zawsze dodatkowe pieniądze(zwłaszcza na swój rozwój) się przydadzą. Jak to się załatwia? Czy przed przyjecięm na studia muszę już zacząć ogarniac papierki czy po rozpoczęciu roku akademickiego? Jestem zielony w tych sprawach :/ Zwłaszcza, że zamierzam wybrać się na studia do Poznania, a mieszkam 30km od granicy z Litwą i potrzeba więcej niż dzień czasu na ogarnięcie papierków :/

Dziękuje z góry za pomoc w wytłumaczeniu i życzę milego dnia !
  • 8
Uczelnia ma limit dochodu na osobę w rodzinie, od którego przyznaje stypę. Liczysz w oparciu o pity, ile wychodzi (spytaj starych, może już liczyli za zeszły rok do jakiejś ulgi). Jeśli mieścisz się w limicie, składasz podanie. Na stronie uczelni powinno być pełne info. Generalnie szansa na stypendium jest większa jeśli starzy zarabiają mało albo rodzina wielodzietna.
@erdikelele to pewnie się zalapiesz. Składaj podanie i czekaj. Wiesz, ja studia to już dawno mam za sobą, ale wątpię, żeby się coś diametralnie zmieniło od tego czasu. Wygoogluj, jak na na tej uczelni która cię interesuje jest, z reguły instrukcje są klarowne. Wniosek do wypełnienia też raczej nie jest skomplikowany, tylko nie #!$%@? się w liczeniu.
@erdikelele: stypendium socjalne załatwia się raczej po przyjęciu na studia, ponieważ w podaniu podajesz wydział, kierunek i rok studiów (przynajmniej u mnie na uczelni tak jest), ale myślę, że jakieś wnioski możesz zacząć zbierać, ogarnij sobie na stronie jakie potrzebujesz zaświadczenia i powoli zacznij sobie ogarniać