Wpis z mikrobloga

konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 43
Zastanawialiście się kiedyś dlaczego #wloszczowa ma takie oznaczenie na #tablicerejestracyjne :
TLW

Pierwsza litera to wyróżnik województwa: T na woj. Świętokrzyskie.

Dwie kolejne to wyróżnik powiatu: LW.

Tylko dlaczego wyróżnik powiatu nie nawiązuje do nazwy powiatu? Inne przykłady pokazują że starano się nawiązywać do miasta powiatowego:. WRA (RAdom), WOT (OTwock), GWE (WEjherowo), ESK (SKierniewice), DKL (KŁodzko), KNT (Nowy Targ).

Idąc tym sposobem oznaczeniem dla powiatu włoszczowskiego powinno być TWL a tymczasem mamy TLW.

cytując klasyka:


Otóż pierwotnie gdy wprowadzano nowe tablice na stronie ministerstwa była lista wyróżników z wyróżnikiem TWL, jednakże ktoś w ustawie / rozporządzeniu (nie wiem jaki akt wprowadzał nowe tablice) zrobił literówkę xD

Tak, literówkę xD i zamiast TWL mamy TLW. Jak się zorientowano to niestety ale na zmianę było zbyt późno, Wydział Komunikacji już wydał wiele tablic TLW i tak już zostało ¯\_(ツ)_/¯

#polskiedrogi #czarneblachy #swietokrzyskie #truestory
g.....i - Zastanawialiście się kiedyś dlaczego #wloszczowa ma takie oznaczenie na #ta...

źródło: comment_u2uTXYA6QeEhTgQlZasaZyKZoLTDOByI.jpg

Pobierz
  • 24
@gumpa_bobi: Hmm, początkowo było 130 pasażerów na kwartał, po 6 latach 4000/kwartał. Wtedy to jeszcze się opłacało - bo koszt niewielkiej rozbudowy w 2006 był w okolicach 1,2mln zł. Natomiast rozbudowa za circa 60mln zł trzy lata temu jak na razie nie wydaje się uzasadniona ekonomicznie.
Mnóstwo ludzi, to tam co najwyżej przejeżdża, bo główną korzyścią ze stacji i jej rozbudowy jest miejsce do mijanek na CMK.
@gumpa_bobi: A bo to pierwszy raz się okazuje, że tam idioci pracują. Vide historia nowych tablic w Rudzie Śląskiej.
Wg logiki z tej rozpiski - SRS. I tak też było. Niestety okazało się, że jeszcze dobrze się nie rozpędzili z wydawaniem nowych blach, a już zaczęło ich brakować. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

I tu trochę matematyki: blachy z 3 literami (pierwotnie) dopuszczały na zaledwie 4 cyfry. Więc
@NyanNyan: jest więcej powiatów gdzie są trzy litery i początkowo 4 znaki po nich. Na Śląsku m.in. smi sps. Teraz i jedne i drugie są z pięcioma cyframi. I chyba najpopularniejsze tablice w Polsce WGM również mają 5 cyferek i ostatnio odbieraliśmy samochód i miał WGM 7xxxxx @gumpa_bobi: a nie chodziło że TWL mogło się kojarzyć z dawnym skrótem TW? Tak jak Siemianowice mają SI a nie SS
@i-kamieni-kupa: To, że można dorzucić 5 cyfrę do blach, która mają 3 litery, przepchnięto lata później (przy okazji zmian czcionek, etc., bo oczywiście nikt wcześniej nie przewidział takiej opcji), gdy się okazało, że ten system nie różni się za bardzo od reszty rozwiązań stosowanych w tym kraju, bo jest... mało przyszłościowy (a to zaskoczenie!). Takie SMI to przecież cały powiat, circa 100 tysięcy ludzi. Nawet blachy z 2 literami ich nie
@patryk-hukalowicz: Jeśli możesz przemieszczać literki, to tak. Na początku, o ile dobrze pamiętam, takiej możliwości nie było. Przepisy się zmieniały na przestrzeni lat, żeby ratować dupę temu dziurawemu systemowi i nie blokować wydawania tablic przez urzędy. Poza tym w przypadku miast o znacznej liczbie ludności, nawet te niecałe 170 tysięcy blach nie ratuje sytuacji.

Zamiast zrobić tak, że generuje się losowy ciąg cyfrowo-literowy i jest przypisywany na stałe do samochodu, dopóki
@NyanNyan: A o tym nie słyszałem, że nie można było przemieszczać literek. Jakkolwiek wydaje się to dziwne, przecież 60 tysięcy tablic to w wielu powiatach było wydanych w maksymalnie 10 lat.

Zapowiadają, że w Polsce będzie system przypisywania numerów do samochodu, ale co z tego wyniknie zobaczymy.
@patryk-hukalowicz: No i dlatego właśnie przepisy zmieniano na przestrzeni lat. Projekt tworzyli i wdrażali ludzie, którzy "nie umieją w matematykę" na poziomie później podstawówki. W geografię zresztą też nie.

Mam osobiście nadzieję, że to uproszczenie (i wiele innych) zostanie wprowadzone. Póki co nie trzeba wozić ze sobą DR i OC, niedługo może uda się pozbyć z portfela PJ i DO. Pożyjemy, zobaczymy.
@NyanNyan: Cóż pamiętaj też, że wtedy po naszych drogach jeździło ok. 10 mln samochodów, a dzisiaj jest to około 18 mln (niemniej jednak i tak było to 2 razy więcej niż w 1990 roku). Dodatkowo import używki z zachodu był bardzo utrudniony co się zmieniło w 2004 roku. W momencie wprowadzania nowych blach nawet nie wiadomo było czy aby na pewno mamy szansę wejść do Unii (dopiero w 2002 roku stało
@patryk-hukalowicz: Tylko że to nie jest argument... Jak się robi (w korpomowie) "migrację" z jednego systemu na drugi, to się go nie dobiera "na styk", tylko robi z dużym zapasem, żeby wystarczył na lata, inaczej cała operacja jest bez sensu i przypomina pudrowanie trupa, za które płacimy my wszyscy. I chyba to jest tutaj największym problemem. Nie ma nikogo, kto by swoją dupą odpowiadał za takie buble, które trzeba w kółko
@NyanNyan: Ale tablice z poprzedniego systemu też przy zmianie województwa trzeba było zmieniać. Tak więc się wzorowali chyba na tamtym rozwiązaniu, inna sprawa, że 24 lata zajęło zajęcie wszystkich zasobów na K, niemniej jednak tam przynajmniej wydawano powtórki. Nie wiem, czym się kierowano przejmując tamten system do nowego, gdzie ilość samochodów wzrastała lawinowo. Niemniej jednak być może kierowano się rozwiązaniami niemieckimi, tam również wraz z migracją samochodu do innego powiatu należy
@patryk-hukalowicz: Nie pierwszy raz nasi wynajdują koło na nowo, zamiast po prostu sprawdzić jak coś działa u bliższych lub dalszych sąsiadów i po prostu zgapić system, który jest najprostszy, najbardziej przyszłościowy i najłatwiejszy w implementacji. I ciągle wynika to z tego samego - jeśli u nas patrzy się w przód, to najdalej na czubek własnego buta. Nikogo nie obchodzi jak coś będzie działać za lat 5, 10 czy 50. To już