Wpis z mikrobloga

#factorio z Sea Block na bobach i angelsach dzień siódmy.

Proces produkcji został rozszerzony o karbon. Hut więcej na razie nie potrzebuję, bo powoli przymierzam się do przestawienia się na sortowanie rud i przetapianie. To oczywiście wymaga pewnych zmian na wyspie m.in. znacznie więcej miejsca. Co znowuż oznacza, że kolejny dzień poświęcę produkcji piachu.

Odpowiedzi na pytania od fanów:

@Zhukov zwróciłeś uwagę na nudę przy dłuższej rozgrywce. I rzeczywiście można przyjąć, że Factorio sprowadza się do wtórnego budowania co raz to bardziej… no właśnie skomplikowanych czy złożonych struktur.

Grę z tym zestawem modyfikacji wybrałem też dlatego, że chcę wypróbować w praktyce, to co wiem o teorii systemów i dynamice systemów. Tu jest o tyle fajnie, że w drzewie technologii masz cykle, których nie ma w niemodowanym Factorio, a tym samym nie można budować złożonych, ale nieskomplikowanych systemów. Gdzieś będzie trzeba pójść na kompromis i taka gra to dobry trening w podejmowaniu tego rodzaju decyzji.

#koziolekgrawfactorio
koziolek666 - #factorio z Sea Block na bobach i angelsach dzień siódmy.

Proces pro...

źródło: comment_GoIQOsNhJEC1xHxVtH4Ly8ShSxZynYG5.jpg

Pobierz
  • 5
@koziolek666: tyle, ze vanilla Factorio wprowadza nowe elementy co jakis czas i te odstepy pomiedzy przeskokiem nie zanudzaja. B&A rozciaga do niemozliwych dlugosci owe komplikacje bez ciekawych rozwiazan rozgrywki. Jedynie boty sa jakos ciekawiej zaprojektowane w dalszej rozgrywce i spodobaly mi sie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zapewne wroce do swojej mapy ze 100h, ale musze troche zatesknic za nia.
nie można budować złożonych, ale nieskomplikowanych systemów


@koziolek666: mozesz wytlumacyc co przez to rozumiesz? Nie zrozumialem totalnie tego zdania, wiec totalnie pominalem zdanie na temat cykli.

Nie do konca rozumiem takze jak mozna tutaj pojsc na kompromis, ale pewnie po prostu mi zrozumienia co miales na mysli w powyzszym zdaniu.