Wpis z mikrobloga

Ej ktoś wie może dlaczego po starcie, na wczesnym wznoszeniu silniki nagle jakby przestają pracować z mocą potrzebną do wznoszenia(widać, że samolot nie nabiera wysokości) i ponownie ruszają za minutę i widać, że dopiero samolot znowu "idzie w górę"?
Usterka/restart silników, czy może standardowa procedura, bo taki mieli tutaj pułap itp ;)
Akcja od 16:15 milkną silniki, a o 17:20 ponownie słychać pracę i widać wznoszenie
Ryanair full flight Warsaw Modlin - Milan Bergamo | cały lot z Modlina do Bergamo | TRIPREPORT
#samoloty #aircraftboners #lotnictwo #tanieloty #pytanie do @tturbulencja
  • 12
@black_fort: pełny ciąg może trwać ograniczoną ilość czasu. Każdy samolot/silnik ma to określone w parametrach, a pełny ciąg potrzebny jest do wzniesienia się. Jak już nastąpi rotacja i będzie w powietrzu, trzeba ograniczyć ciąg aby nie spalić silników.
@Fevx: zgadzam się, ale oglądałem na youtube setki startów z tripreportów, sam też kilka przeżyłem i zgadza się ciąg zostaje zmniejszony na jakiejś wysokości, ale ta sytuacja jest wg mnie bardzo nietypowa, bo ciąg zostaje praktycznie wyłączony na bardzo niskiej wysokości na minutę i zostaje przerwane wznoszenie wg mnie..
@black_fort: @Fevx:
Patrząc po krajobrazie można wywnioskować, że start odbywał się według trasy odlotu SID oznaczonej jako LOLSI 2J. Jest tam zawarta instrukcja, by wznosić się do wysokości 4000 stóp i utrzymać się do momentu otrzymania zgody ze strony kontroli ruchu lotniczego.

Co do silników to obecnie bardzo rzadko startuje się z pełnym ciągiem. Przed startem ogranicza się go w zależności od masy startowej samolotu i parametru ekonomiczności lotu. Robi
@black_fort: Ciężko to stwierdzić z takiego nagrania, ale na moje ucho redukcja ciągu startowego następuję w okolicach ~15:46. W czasie 16:15 o którym piszesz prawdopodobnie samolot przechwytuje wysokość do której może się wznosić w tej procedurze SID i ciąg jest zmniejszany dalej, tak żeby samolot nie rozpędzał się w locie poziomym do prędkości większej niż proceduralne/firmowe limity.
Wydaje się to sensowne - proceduralnie ogranicza się prędkość pionową takiego typu samolotu już
@Peyer: @positive_rate: wow o takie mirko nic nie pytałem.
Czyli po prostu o 17:20 dostali zgodę od ATC na przekroczenie 4000 :)
Po prostu czasami odbywa się to płynnie i nie widać takiej przerwy, a czasami jak tutaj ;)
jednak nie na całym wykopie jak się o coś zapytasz to cię zjadą i zwyzywają, tylko są jeszcze fajni ludzie co merytorycznie wytłumaczą ;)
dzięki panowie i piona!