Wpis z mikrobloga

#ciekawostki #wiedzabezuczyteczna #statki #morze #technologia #zeglarstwo
Wielu z was którzy oglądają statki, lub nawet ci z was którzy pływają nie wiedzą tego.
Ot taka ciekawostka.
Niby osłona śruby, niby nic a nie każdy wie tak naprawdę co to jest.
Mowa o dyszy Korta.
Pierśceiń ten spełnia 2 zadania, tym pierwszym i najważniejszym jest poprawa uciągu śruby nawet o 50%!
Oczywiście zysk ten spada wraz z prędkościa i maleje do zera przy ok 10 węzłach.
Najczęściej dyszę taką stosuje się do holowników i pchaczy, by poprawić wydajność przy niskiej prędkości,
Często takie dysze spotyka się również w lodołamaczach i statkach z klasą lodową, gdzie pełnią dodatkową funkcję ochrony śruby.
Często dysza korta sprzężona jest ze sterem, i przy jej pomocy odbywa się sterowanie statkiem.
PMV_Norway - #ciekawostki #wiedzabezuczyteczna #statki #morze #technologia #zeglarstw...

źródło: comment_HZePrcwsBcoMrVKkX6Rr15rZX2QXeRWN.jpg

Pobierz
  • 21
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@PMV_Norway: "Oczywiście zysk ten spada wraz z prędkościa i maleje do zera przy ok 10 węzłach.
Najczęściej dyszę taką stosuje się do holowników i pchaczy, by poprawić wydajność przy niskiej prędkości," trochę to nie jest spójne.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@PMV_Norway: @misza_zg: ale chodzi o to że napisałeś że zysk spada wraz z prędkością. Czyli mała prędkość, mały zysk a duża prędkość duży zysk. I zaraz potem piszesz o poprawieniu wydajności przy niskiej prędkości czyli jakby nie patrzeć przeczysz temu co sam wcześniej napisałeś. Powinieneś napisać że zysk rośnie odwrotnie do prędkości, wtedy byłoby ok i chyba o to chodziło koledze wcześniej :D