Aktywne Wpisy
Jarek_P +1465
Nie kupuj kabli na aliexpress, ani na bazarze mówili. Kup w Polsce od legalnego sprzedawcy, kabel z certyfikatem, mówili.
Na zdjęciu kabel kupiony w Polsce, od dużego allegrowego sprzedawcy. Według opisu ze strony: do 16A, oczywiście trójżyłowy, wysokiej jakości i w ogóle.
Tymczasem w realu:
- brak żyły PE
- przewód z żyłami z CFe (magnes się przykleja)
- średnica żyły 0,58mm co daje pole przekroju żyły ~0,25mm2. Dla przewodu miedzianego dałoby
Na zdjęciu kabel kupiony w Polsce, od dużego allegrowego sprzedawcy. Według opisu ze strony: do 16A, oczywiście trójżyłowy, wysokiej jakości i w ogóle.
Tymczasem w realu:
- brak żyły PE
- przewód z żyłami z CFe (magnes się przykleja)
- średnica żyły 0,58mm co daje pole przekroju żyły ~0,25mm2. Dla przewodu miedzianego dałoby
Fekalny_okuratnik +111
Wstawanie do roboty na 6 albo 5 to tortury, które powinny być karane. Czy ktoś mi jest w stanie logicznie uargumentować dlaczego #!$%@? cały świat kręci się wokół tak wczesnego wstawania? Mam wrażenie że jakby te janusze mogli to by wprowadzili początek zmiany już o 4:00.
Nie #!$%@? tylko że "to lepiej bo potem masz cały dzień dla siebie". Gówno prawda - przez resztę dnia jesteś tak zmęczony i niewyspany że nie
Nie #!$%@? tylko że "to lepiej bo potem masz cały dzień dla siebie". Gówno prawda - przez resztę dnia jesteś tak zmęczony i niewyspany że nie
Ciągle mnie ktoś podpuszcza by pisać o różnych rzeczach związanych ze statkami, żeglarstwem itd.
W krótkiej formie i bardziej przystępnej. Tak więc powołałem do życia nowy tag:
#nauticalcuriosities
Tu też będa jakieś nautyczne ciekawostki.
Kilka osób zaciekawiła sprawa jak to jest z tym że śruba się kręci i woda nie cieknie do środka.
No czasem cieknie niestety ale o tym będzie pod #riseofsparrow gdzie naprawiam swój jacht.
W ogóle to warto powiedzieć, że wał śrubowy to całkiem skomplikowane urządzenie, które często przechodzi przez cały statek.
Czasem bowiem silnik umieszczony jest bliżej dziobu, póżniej łączenia, sprzęgła, wały pośrednie, dławice uszczelniające, i wiele łożysk, poprzeczne, polimerowe płaszcza wału,
Myślę, że nie warto się bardzo w to zagłębiać, po szczerze sam wszystkiego nie pamiętam a jak już wspominałem nie jestem inżynierem.
Jest to po prostu jedno z moich zainteresowań, a że czynnie zajmuję się żeglarstwem i ciągłym remontem więc poszerzam wiedzę.
Tak więc jak to jest że nie cieknie.
Wszystko za sprawą dłąwicy, zarówno tej wewnętrznej jak i tej zewnętrznej.
Oczywiście na statkach wszystko jest większe a i rozwiązania są inne. Jednak zasada jest ta sama.
Rura uszczelniająca, łożysko smarowane wodą, lub pracujące w oleju.
W sumie o rozwiązaniach można by zrobić ze 4 wpisy.
Na małych jachtach rozwiązuje się to bardzo podobnie.
Chociaż rodzaje uszczelnień różnią się od siebie.
Tak więc wspólnym elementem jest pochwa wału, czyli rura troszkę większa od samego wału która przechodzi nam przez kadłub. Często wykonana z jakiegoś polimeru.
Może więc być ona uszczelniona olejem, wodą lub sznurem *na małych jachtach.
Na zewnątrz mamy łożysko rufowe, a wewnątrz dławicę.
Dławica jest smarowana smarem stałym, i tam właśnie są wszystkie simmeringi, uszczelniacze by nie ciakła nam woda.
Dla małego jachtu wymiana wszystkich tych części czyli łożyska, pochwy i dławicy i łożyska gumowego to koszt od ok 2500 do 4000PLN
Komentarz usunięty przez autora
mordo, komplikujesz - USZCZELNIACZE
i tyle wystarczy, to żadna filozofia
btw: nic nie jest 100% szczelne oprócz silnika zaburtowego albo w studni [póki studnia szczelna xD]
ale wszystko to kwestia uszczelnień a nie #!$%@?
Można też napisać że uszczelniamy, pierścieniami simmera czy sznurem.
Ale zgodzisz się, że napisanie że to wszystko wina uszczelniaczy nie załatwia problemu.
Fakt jest taki, że mój gdzieś cieknie ale nie przez dławicę.
myślę, że napisanie dla 99% wykopków, że nie cieknie dzięki uszczelniaczom wału będzie wystarczające ;)
jest masa tematów przystepnych dla zielonków i laików, zabierz się za nie
ja żyję z napraw jachtów i nie interesuje mnie co piszesz ( ͡° ͜ʖ ͡°) także ten... musi być #!$%@?ęcie i fajerwerki, to są tematy dla ludu
@PMV_Norway: a po polsku się nie da?
włąsnie doczytałem ten wpis do końca.
wpis ciekawy, ale opisujesz to w nieciekawej formie.
mi to powiedziało, że masz sporą wiedzę, ale solidnie nieuporządkowaną.
jakbyś mówił "wiem, ale nie powiem, bo nie wiem jak napisać żebyście mnie zrozumieli
@PMV_Norway: DŁAWNICA
https://pl.wikipedia.org/wiki/Okrętowy_wał_napędowy
to ą wpadło przypadkowo
@PMV_Norway: Nigdy u mnie w firmie nie słyszałem, żeby ktoś tej drugiej formy używał (Deck Outfitting designer here)
Tutaj również
https://cdn.shoplo.com/3553/files/silnikipraktykamorska.pdf
Ale nie ma co się śceirać o nomenklaturę