Wpis z mikrobloga

Produkcja supersamochodów to nie jest bułka z masłem

Słynna sportowo-luksusowa francuska marka Bugatti przestała produkować auta w 1952 roku. Po 35 latach prawa do nazwy kupił włoski makler finansowy Romano Artioli, z ambitnym planem wyprodukowania samochodu godnego uczczenia 110 urodzin założyciela firmy z Molsheim - Ettore Bugattiego. Do tego celu wybudował od zera fabrykę we włoskim Campogalliano i zaangażował w projekt najgłośniejsze nazwiska tamtych czasów, m.in Ferrucio Lamborghini, Nuccio Bertone, Paolo Stanzani.

Auto posiadało dwunastocylindrowy silnik w układzie V o pojemności 3,5 litra, z pięcioma zaworami na cylinder. Dla każdego rzędu cylindrów zastosowano dwa wałki rozrządu. Silnik wspomagały cztery turbosprężarki IHI, a umiejscowiono go przed tylną osią, czyli w układzie centralnym. Moc 560 koni mechanicznych była przenoszona na obie osie poprzez dyferencjał, dzięki temu prowadziło się przewidywalnie i pewniej niż np. Ferrari F40.

EB 110 GT ważyło 1620 kg i przyspieszało do setki w 3,45 sekundy, by osiągnąć prędkość maksymalną 342 km/h.

Auto kosztowało 690 000 marek niemieckich. Za te pieniądze kierowca dostawał w standardzie ABS, klimatyzację, wspomaganie kierownicy, elektryczne fotele, stereo, zamek centralny na podczerwień. Na wikipedii znalazłem informację, że producent zobowiązywał się w przedziale trzech lat od zakupu wymienić wszystkie zużywające się części. Niestety nie dotarłem do informacji, co wchodziło w ich skład.

Samochód zbudowano na karbonowej ramie, a karoserię z metali lekkich. Drzwi otwierają się do góry, jak w Lambo (samochód projektował Marcello Gandini, który stworzył Miurę i Countacha). Z tyłu wysuwa się spoiler. Współczynnik oporu powietrza wynosił 0,35.

W sumie w latach 1991-1995 wyprodukowano 126 sztuk wszystkich wersji Bugatti EB 110.

Bugatti zamknięto w 1995 z powodu kłopotów finansowych związanych z kupnem Lotusa przez Artiolego oraz kosztowym rozwojem kolejnego superauta EB 112. Niemiecka firma Dauer Racing GmbH odkupiła kilka nieukończonych samochodów oraz części i zmontowała kilka swoich wersji EB 110 o nazwie Dauer.

Duża reklamę Bugatti zrobił Michael Schumacher, który nabył żółte EB 110.

#rzetelnafura -> opisy interesujących samochodów
#samochody #motoryzacja #carboners #bugatti #rzetelnafura
Pobierz
źródło: comment_5k8M0MVY72w4MRlK96ZgYk6ViQWZW8cr.jpg
  • 37
@DerMirker: Swojego czasu chciałem przejąć tag #tanieegzotyki, ale ani nie miało to dużego zainteresowania, ani ja na tyle czasu. Taguj też tym, jeśli będziesz kiedyś w swoim tagu, pisał o czymś egzotycznym a zarazem tanim ;). Zawsze aktywizujesz oba tagi, oraz docierasz do większej ilości osób ;)

Swoją drogą, ode mnie może polecę do bliższego zapoznania się i pomysł jako następny wpis dla Ciebie, Volkswagena W12? ( ͡° ͜
Pobierz
źródło: comment_cqh2ye50h6HlUMpixcVQeGgrdwtmk1gK.jpg
@DerMirker: miałem taki metalowy model, na podstawce, nie pamiętam jakiej firmy, ale z trzy takie modele miałem. Drugim czy pierwszym było to Buggati. Ładnie wykonane, otwierane drzwi, oraz klapa silnika, koła skręcały z kierownicą. Zajebista rzecz. Mój ulubiony - miałem Forda Focusa w wersji rajdowej, czerwone BMW i Bugatti
Współczynnik oporu powietrza wynosił 0,35.


@DerMirker: Czyli Szpachlibra jest bardziej aerodynamiczna ( ͡° ͜ʖ ͡°) ajj taką c20let w awd to bym przygarnął ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Stitch: nieeee xD to co dałem to na wpis w twoim tagu użyj sobie albo nie, ale myślę że auto ciekawe i mało znane. A jak kiedyś coś będziesz miał egzotycznego a taniego to dorzuc też drugi tag ;p