W jaki sposób ubezpieczacie modzone samochody ? wpisujecie zmiany np mocy do papierów ? kupno ubezpieczenia przez internet odpada ?
Załóżmy lexusa is300 seryjnie 214 koni, wlatuje turbo robi się ich 450. Jak to wygląda od strony prawno-papierkowej żeby to ubezpieczyć i normalnie mieć zarejestrowane ?
@Karbon315: Wybierasz wersje silnikową zawsze i ma to wpływ na kalkulację, tak samo w dowodzie rejestracyjnym jest wpisana. A potem tłumacz diagnoście ze ten GTX3071 to tylko na ozdobę ( ͡°ʖ̯͡°). Własnie nie wiem dlatego pytam.
@Karbon315: Jak byłem z moim civikiem nie koniecznie 1.4 to bardzo miał problem o napis vtec na moim 1.4 xD. szukał 45 min problemów i w sumie to nie znalazł i puścił, ale o wszystko wypytał z pretensjami "czemu to tak". W sumie tak sobie teraz pomyślałem ze civic to civic, ale jakieś grubsze mody chciałbym bez kombinowania.
@PrettyHotProgrammer: Bo zmiana pojemności silnika to co innego i zmiana w papierach nie byłaby taka głupia. Szczególnie, że od tego zależy wysokość stawki OC.
@Karbon315: i własnie, jak to załatwić gdy takiej wersji silnikowej nie ma do wyboru nawet. Pytałem się człowieka na tej stacji to też nie widział jak to ogarnąć prawnie.
@Karbon315: Szczególnie ze to taka sytuacja, że tylko głowica się zmieniła. Ma większe komory i v-tec. więc nawet nie wiadomo co z tym zrobić. Ale wracając do pytania, czyli jak wrzucić turbo to nie muszę robić nic ?
@PrettyHotProgrammer zmień diagnostę, w papierach miej pojemność taka jak ma być, reszta wyebane. Ale wiedz że jak będzie widać że pod maską grubo było porobione to w razie wypadku może być lipa z wypłatą odszkodowania, może...
@PrettyHotProgrammer: Najlepiej to jedź na SKP i się dopytaj, przy swapach z tego co pamiętam, to trzeba zrobić przegląd rozszerzony, dodatkowo (szczerze mówiąc nie wiem, czy jest to konieczne) musisz mieć kwit z warsztatu mechanicznego dot usługi wymiany silnika, idziesz z tym do wydziału komunikacji i dostajesz nowy dowód rejestracyjny.
@PrettyHotProgrammer: ubezpieczenie da się ogarnąć bez żadnego problemu, potrzebujesz dowodu rejestracyjnego ze zmienioną mocą, idziesz do agenta i... w sumie tyle ( ͡°͜ʖ͡°)
@PrettyHotProgrammer: pytanie jak potwierdzić zmianę mocy do dowodu przy tym samym silniku, czyli np. dołożenie turbo, wątpię, żeby hamownie miały homologacje urzędowe
@kradnolud: nikt się tym nie bawi, najważniejsze to co widać i to co na papierze.. jedna hamownia da Ci taki wynik, inna inny, a urzędnicy, tj ustawowdawca nie przewidział takiego rozwiązania raczej, więc jeśli nie zmieniasz 2 litów na 5 litrowe v8 to wywalone w to.. tzn. jak robisz swap to papier na kupiony silnik, ale i tak wklepywane są wartości 'domyślne' tego silnika, bo moc się może zmienić po modach..
Załóżmy lexusa is300 seryjnie 214 koni, wlatuje turbo robi się ich 450. Jak to wygląda od strony prawno-papierkowej żeby to ubezpieczyć i normalnie mieć zarejestrowane ?
#ubezpieczenia #tuning #motoryzacja #samochody
Komentarz usunięty przez autora
@SpalaczBenzyny: Chodzi mi o OC głownie żeby potem nie było schodków ze jakieś porsche stuknąłem i trzeba płacić miliony monet ( ͡° ͜ʖ ͡°)
tzn. jak robisz swap to papier na kupiony silnik, ale i tak wklepywane są wartości 'domyślne' tego silnika, bo moc się może zmienić po modach..