@ameliniowyguzik: zależy od egzemplarza. Inne marki też jeżdżą na lawetach. Ja mam zrobione 40 tysięcy w 16 miesiecy i robiłem tylko głupoty eksploatacyjne i 2x żarówki wymieniałem.
@ameliniowyguzik: to wcale nie jest zły silnik. Problemem było samo Renault i ich zalecenia serwisowe - 30 tysiecy na wymianę oleju. Ten sam silnik w wersji 102 i 115KM był montowany w Mitsubishi. Zero awarii.
@PanKracy582: bzdura, problemy 1.9 dci wynikały wyłącznie z oleju interwałowego i nawet renault się przyznało..
Oczywiście nie oficjalnie tylko skracając interwały do 10k w nowszych edycjach.
To należy oddzielić od problemów z elektroniką, które męczyły laguny 2 kilka w pierwszych latach produkcyjnych.
Interwał olejowy zabijał wszystkie odmy, turbinę, panewki i wszystko co ruszało się w silniku. Takie eksperymenty przekładają się nawet na szybsze zużycie poduszek silnika itd, generalnie chcieli być eko
@PanKracy582: miałeś pecha i trafiłeś na takie, gdzie właściciele potulnie stosowali się do zaleceń producenta-wypychacza w pierwszych latach użytkowania. 30kkm per wymiana mści się po kilkunastu latach ( ͡°ʖ̯͡°)
mam w rodzinie w ladze 2 1.9 dci ponoć ten najgorszy 120km od nowości 479kkm na oryg. turbinie i panewkach, olej wymieniany co 10kkm max.
@PanKracy582: był problem w 2001r czyli po premierze z szybko klekającą dwumasą. Czasem narzekano na wałki, ale to również była wina bardzo słabego Elfa NF. Późniejsza wersja SXR była dużo lepszym olejem.
@zgreddo: tak, ta cała "eko" polityka ich #!$%@?ła.
@ameliniowyguzik: przypominam, że niewiele później do produkcji weszła w VAGu jednostka, która miała problem z pompami i osiadającymi głowicami - 2.0TDI - 140KM. Koszta remontu szły w tysiące, się jakby co, to HEHE BO WIECIE LAWECIARA XD.
@vicher62: no i? w każdej marce się zdarza. Pisałem wyżej, jakie to cuda techniki VAG robił. Osiadła głowica? No to idź szukaj po szrotach takiej co jeszcze jest OK, założysz i #!$%@?, pompa siadła. Zmienisz pompę i wtryski [bo poszły opiłki z pompy xD jak w Mondeo mk3] to "nowa" głowica do wymiany xD NIE MA SAMOCHODÓW I SILNIKÓW IDEALNYCH. Można się śmiać z Renault, ale PSA, czy VAG wcale lepsze
@vicher62: i jeszcze jedno, co zawsze powtarzam - kupować używanego Diesla, to trzeba mieć jaja jak saper, albo być świadomym tego, dlaczego ktoś sprzedaje. Dlaczego w Carismie Dci się nie #!$%@?ło? Olej zmieniany max co 15 tysięcy od fabryki, bo takie zalecenia producenta i nie Elf NF. Auta robiły bez łaski po 400-600 tysięcy. Przypadek? Nie sądzę... Tyle w temacie Lagun. Zanim kupiłem, to dosyć się pierdół nasłuchałem i głupot naczytałem
@Zielony34: W kwietniu kupiłem też lagunę ale z silnikiem 2.0T F4RT. Chleje jak opętany benzyne i niestety też olej. 300kkm już naliczone. A oleju bierze 1,7 litra na 1000km. Zregenerowana turbina została za moich rządów. No i się obawiam czy jest sens robienia remontu.
I ciekawe jest to, że tyle oleju wpieprza a za mną żadnego dymu nie ma.
@wladek-wlodyszkiewicz: nic niezwykłego. Leci uszczelniaczami zaworowymi, oraz dymu nie widzisz, bo rura mocno schowana pod zderzak, a lusterka nie wyłapują.
@Zielony34: Sprawdzałem ciśnienie sprężania to koło 10,3 bara na każdych cylindrach. u jednego mechanika za robociznę będzie chciał 1500 zł za wymiane pierscieni i uszczelniaczy. Więc za wszystko koło 2000. Chyba dobra cena.
określam z cen na allegro na szybko: pierścienie na jeden tłok koło 70 zł, uszczelniacze zestaw 40zł
@wladek-wlodyszkiewicz: 500zł myślisz, że ktoś Ci to ogarnie...? Dolicz wymianę rozrządu, bo muszisz go zdjąć. Dolicz uszczelnienie silnika [robocizna + materiały 600zł, wiem, bo robiłem] około 2500 LEKKO.
@Zielony34: @vicher62: V40 1.9 DCI przebieg licznikowy 280 kkm + to co doliczyli poprzedni właściciele (Kupiłem niby z 225 kkm). Volvo ustaliło interwał na 15kkm i to już samo w sobie dało bardzo wiele. ja przy zakupie wlałem 10W40 ale potem płukanki + 5W40+ Filtr co 10 kkm i sam silnik pracuje prawidłowo. Przy 270 problem z rozruchem na rozgrzanym Wymiana 4 wtrysków na używki z kodowaniem temat załatwiła...
@wladek-wlodyszkiewicz: no to tylko pasek. Tego nie pisałeś wcześniej. Jeszcze policz sobie uszczelki kolektorów, przepustnicy, itp. Jak będziesz miał wszystko rozgrzebane, to zmieniaj, ile się da przy okazji rozgrzebanego silnika, serio.
Wszystkie wcześniejsze zaliczone
Wysłałem mu tą grafikę ##!$%@?
Nie odzywa się od dwóch dni
#truestory #renault #motoryzacja #samochody #heheszki #humorobrazkowy #byloaledobre
Tutaj 1.9 dCi
Kiedyś miał Clio 1.5 dCi i nadal nie wyciągnął wniosków ¯\_(ツ)_/¯
@ameliniowyguzik: to wcale nie jest zły silnik. Problemem było samo Renault i ich zalecenia serwisowe - 30 tysiecy na wymianę oleju. Ten sam silnik w wersji 102 i 115KM był montowany w Mitsubishi. Zero awarii.
Komentarz usunięty przez autora
Oczywiście nie oficjalnie tylko skracając interwały do 10k w nowszych edycjach.
To należy oddzielić od problemów z elektroniką, które męczyły laguny 2 kilka w pierwszych latach produkcyjnych.
Interwał olejowy zabijał wszystkie odmy, turbinę, panewki i wszystko co ruszało się w silniku. Takie eksperymenty przekładają się nawet na szybsze zużycie poduszek silnika itd, generalnie chcieli być eko
Komentarz usunięty przez autora
mam w rodzinie w ladze 2 1.9 dci ponoć ten najgorszy 120km od nowości 479kkm na oryg. turbinie i panewkach, olej wymieniany co 10kkm max.
Komentarz usunięty przez autora
@zgreddo: tak, ta cała "eko" polityka ich #!$%@?ła.
@vicher62: bo ktoś wcześniej #!$%@?ł sprawę.
1.9Dci to wcale nie są złe silniki. Jak ktoś szuka TANIEGO diesla z częściami tanimi jak barszcz [nawet oryginalne!] To nie można lepiej
Komentarz usunięty przez autora
@wladek-wlodyszkiewicz: remont. Kupiłeś #!$%@? egzemplarz.
@wladek-wlodyszkiewicz: nic niezwykłego. Leci uszczelniaczami zaworowymi, oraz dymu nie widzisz, bo rura mocno schowana pod zderzak, a lusterka nie wyłapują.
@wladek-wlodyszkiewicz: + 300 skręcone.
Możesz spróbować skrócone interwały + płukanka przy każdej wymianie. To tak na początek. Mogę Ci
@wladek-wlodyszkiewicz: co jeszcze w to "wszystko" wchodzi?
@wladek-wlodyszkiewicz: a czemu miałoby być trzeba? Spoko, tam panewki nie klekały.
@wladek-wlodyszkiewicz: 500zł myślisz, że ktoś Ci to ogarnie...? Dolicz wymianę rozrządu, bo muszisz go zdjąć. Dolicz uszczelnienie silnika [robocizna + materiały 600zł, wiem, bo robiłem] około 2500 LEKKO.
Największy
@wladek-wlodyszkiewicz: no to tylko pasek. Tego nie pisałeś wcześniej. Jeszcze policz sobie uszczelki kolektorów, przepustnicy, itp. Jak będziesz miał wszystko rozgrzebane, to zmieniaj, ile się da przy okazji rozgrzebanego silnika, serio.
@Szlaufman: zapomniałem, że w Volvo też było Dci.
@Szlaufman: plastikowy? :D Tak, znam temat nietrwałych bagnetów.