Aktywne Wpisy
Panitsch +279
Pijcie ze mną kompocik, dzisiaj obchodzę #urodziny, wczoraj zostawiła mnie moja kobieta, bo biznes się zawalił i ostatnie miesiące musieliśmy żyć trochę skromniej, ale nadal godnie. Widocznie tej świni to nie wystarczało, gdyż po jej rzeczy przyjechał dziś nowy gach - trochę zrobiło mi się szkoda tego szczurka, bo widząc co robi ta wywłoka nadal bierze ją pod swój dach. Krzyż na drogę. Ja z racji moich 37 urodzin i tego,
Jak trzeba mieć zryty beret by wymagać dziewictwa od kobiety?
Odrzucenie każdej nie-dziewicy to zabranianie młodym kobietom bycia szczęśliwą, zakochaną, korzystania z życia i popełniania błędów.
Co innego szlauf mający 30 bolców w rok, a co innego dziewczyna która po prostu była w kilku związkach ale nie wypaliło.
Jeśli komuś nawet druga opcja przeszkadza to musi to być osoba strasznie zakompleksiona i zawistna oraz pozbawiona emocji, logiki, człowieczeństwa.
Znam prawiczków, którym nie
Odrzucenie każdej nie-dziewicy to zabranianie młodym kobietom bycia szczęśliwą, zakochaną, korzystania z życia i popełniania błędów.
Co innego szlauf mający 30 bolców w rok, a co innego dziewczyna która po prostu była w kilku związkach ale nie wypaliło.
Jeśli komuś nawet druga opcja przeszkadza to musi to być osoba strasznie zakompleksiona i zawistna oraz pozbawiona emocji, logiki, człowieczeństwa.
Znam prawiczków, którym nie
Poprzednio opisywałem:
KTM-1
KTM-2
MS-1
LM-33
LM-47
LM-49
LM-57
Ch
Poza Leningradem, tabor tramwajowy w przedwojennym ZSRR był stosunkowo zunifikowany. Oprócz wagonów pamiętających czasy carskie, dominował Ch(Х w cyrylicy), którego przez 13 lat(1928-1941) powstało ponad 2000 sztuk oraz bliźniacze wagony doczepne M. Pojazdy te produkowano w mieście Ust-Kataw, tym samym, w którym później wytwarzano tramwaje KTM oraz w Moskwie.
Nazwa Ch pochodzi od tego, że pierwsza partia tych pojazdów trafiła do stolicy Ukraińskiej SRR, Charkowa.
Były to tramwaje dwukierunkowe. Drewniane nadwozie zostało osadzone na stalowej ramie. W środku początkowo umieszczono drewniane ławki wzdłuż ścian pojazdu, później, od 1934 roku zaczęto montować drewniane fotele prostopadle do ścian, przez co ilość miejsc siedzących spadła z 24 do 16. Długość Ch wynosiła tylko około 10 metrów, o 1/3 mniej niż w leningradzkim tramwaju LM-33, a pojemność wagonu, wynosząca 100 osób była blisko o połowę mniejsza.
Dopiero Operacja Barbarossa przerwała produkcje Ch. Wiele z nich podczas wojny stało się wagonami towarowymi lub ambulansami. Po wojnie, od lat 50 były masowo modernizowane - przerabiane na jednostronne, montowano wycieraczkę na przedniej szybie, pneumatyczne drzwi harmonijkowe itp. Ostatnie zniknęły z eksploatacji liniowej w wczesnych latach 70. Kilkanaście sztuk przetrwało do naszych czasów w charakterze wagonów zabytkowych.
#komunikacyjneciekawostki #komunikacjamiejska #ciekawostki #zsrr #tramwaje #gruparatowaniapoziomu