Wpis z mikrobloga

Tak w kontekscie wczorajszej #awaria w #upc
Nie wiem czy wiecie, ale od pierwszego kwietnia Liberty Global czyli właściciel / dostawca IT dla takich operatorów jak UPC (Polska/Szwajcaria/cokolwiek w europie z UPC w nazwie), Unity Media, Virgin Media itd podjął zajebistą decyzję odnośnie puszczenia w outsourcing praktycznie wszystkiego z wyjątkiem 'wyższego menedżmentu'

Tym samym service desk (wsparcie aplikacji używanych w UPCu), NOC (sieci), administracja łączami optycznymi i cały 1st line trafiły do jakże europejskiej firmy Infosys, czyli tam gdzie co drugi to Rajesh Kumar czy inny Pajeet. Co prawda już od jakiegoś czasu Accenture robiło 2nd line dla ITApps, ale jednak zarządzanie tym oraz same sieci były w rękach LGI (większości europejskich)

Ciekawi mnie tylko, czy awaria to wynik przekazania wiedzy czy też ktoś kto dostał 'zmianę warunków umowy' (bo przecież nie wypowiedzenie żeby nie trzeba było wypłacać odpraw) się #!$%@?ł i czegoś "nie dopilnował" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#informatyka #it #pracawit #teoriespiskowe no i może #pracbaza bo jeszcze niedawno tam właśnie pracowałem :D
  • 29
@sherkhaan: Mirku, nie znam się na tym, więc napisz jak wyglada infrastruktura UPC? maja swój szkielet? ps- od zeszłego roku się do nich przesiadłem (mam w końcu światłowód w domu) i w sumie jestem zadowolony - z opłacanego łącza 500/30, lata mi 450/30 ping 12-15...
@spayker: jedna z większych europejskich lini lotniczych przeniosła cała infrastrukturę do jednego z hinduskich liderów rynku IT (potencjalnie nazwa tej organizacji już się pojawiła w tym wątku). No i SLA zakładały oczywiście 99.99% up time, kilka niezależnych linni światłowodu, kilka źródeł zasilania, generatory etc. Ogólnie od strony prawnej wszystko było zapięte na ostatni guzik. Managment obu stron umowy zadowolony w uj. Problem był tylko taki ze jak umowa dotarła do Panjeeta
@Niebieski40: ja co prawda nie robiłem w sieciach, ale siedziałem z nimi biurko w biurko - nie jestem pewien czy mają własny szkielet ale na pewno mieli na monitorach linki między lokacjami (mówię o skali europejskiej). Samo UPC Polska ma (miało?) swój zespół NOC, ale jestem pewien czy nie poszedł on też na outsource już dość dawno temu (tutaj byłby albo ericsson albo też infosys)
@spayker: już nie pracuję tam,
@duprees: o którym NOCu piszes? bo jak UPC to tylko slyszalem że poszli do outsorcu, ale nie wiem na pewno że do Indii - ericsson czy infosys są też w Polsce przecież (dopóki nie nauczą ciapaków co i jak to pewnie fizycznie nic nie przeniosą), ale jeśli o LGI to NOC już dawno wywalili do ciapaków, a niewyssane z siura bo ludzie żegnali się ze mną a teraz widzę że pracują
[tu adam@z3s]

@sherkhaan: Pracowałem 12 lat w UPC i mam jeszcze trochę znajomych :) Chciałem uściślić, że wczorajsza awaria wystąpiła w obszarze, który nie przeszedł do Infosysa ;) (core network). I na pewno nie wszystko zostało przeniesione, tylko kolejna część. I to nie jest tak, że wczoraj to robił Stefan, a dzisiaj robi to Pajeet. Stefan od 1 kwietnia po prostu pracuje w Infosysie, a dalej siedzi na tym samym krześle,