Wpis z mikrobloga

Halko!
Powoli rozglądam się za moim pierwszym autem (studenciak, korposzczur, studia daleko od domu), więc priorytetem jest wygoda, bezpieczeństwo (spokojna głowa, że na długiej trasie nic nie pieprznie), niska awaryjność oraz niskie koszty eksploatacji. Chciałbym na ten cel przeznaczyć do 12-14 tys. zł (doliczając wszelkie opłaty związane z rejestracją, ubezpieczeniem). Typ samochodu - zwykły kompakt lub coupe. Dzięki za pomoc #motoryzacja
  • 15
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sto0osik: temat rzeka. Mogę Ci napisać czego unikać. Unikaj wszystkiego z grupy VAG z silnikami fsi i tfsi również z tej grupy TDI 2.0 i 2.5. Jaka marka cie interesuje i jaki silnik? Benyna czy bardziej dizel?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@StachuChmura: z takich aut, które najbardziej mi się podobają, na pierwszy rzut oka spełniają wymagania laika motoryzacyjnego to Seat Leon I / II, Golf V, Audi A3, Fiat Stilo 1.9
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Kormas: konkretnie możesz sobie poszukać w internecie, jest tego od groma. Od siebie mogę powiedzieć że silniki mają wiele problemów od poboru oleju, do problemów z rozrządem prowadzących do kolizji. Nie są polecane, nawet te nowe.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@sto0osik: z lpg audi a3 8p 1.6 silnik około 100 konny nie fsi zdałby egzamin, bo dobrze znosi gaz i jest mało kłopotliwy. W golfie 5 może też występowały te silniki musisz poszukać bo nie jestem pewny, na pewno Jetta miała. Oczywiście legendarne 1.8t z różnymi mocami od 150 do ponad 200 w s3 polecam. Możesz poszukać audi a3 8l 1.8t w ładnym stanie w tych pieniadzach, jak chcesz nowszy model
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@sto0osik: za coupe zawsze wiecej trzeba zapłacić. Mozesz szukać peugeota 406 coupe (silnik 2.0 tylko i wyłącznie bo większe drogie w obsłudze), Hyundai coupe (tam z silnikami chyba nie ma za dużego wyboru ale ponoć są wporządku), audi TT które występuje z 1.8t. Ogólnie rzecz biorąc szukałabym czegoś właśnie z 1.8t od VAG, bo ma wystarczająco mocy i spalanie wporządku do tego tani w utrzymaniu i brak problemu z dostępem do
  • Odpowiedz
@sto0osik: stilo 1.9 - silnik dzwon, żeby go zarżnąć to musisz się naprawdę postarać. Ale w 100% bezawaryjnym bym go nie nazwał, miewa troszkę drobnych awarii, głównie elektrycznych. Nic co by uniemożliwiało jazdę, ale bywa że denerwuje. Za kilka tysięcy to jest spoko opcja, za 13-14 szukałbym czegoś innego. Mówię to jako zadowolony użytkownik stilo od 4 lat.
Choć fakt faktem, za te pieniądze kupiłbyś stilo w bardzo dobrym stanie.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@mdmicky92: @StachuChmura: dzięki wielkie za pomoc! ❤️ O wiele łatwiej będzie mi przeglądać te wszystkie oferty na otomoto. Wraz z rozwojem zakupu na pewno poinformuję na co się finalnie zdecydowałem
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sto0osik: spoko informuj :) uważaj też bo niektóre auta z nowszych VAG po mniej więcej 2004 roku maja 1.8 t ale juz z FSI. Poznasz sie bo pewnie będzie napisane ale tego silnika nie wybieraj.
  • Odpowiedz
@StachuChmura: Nie tylko poszukałem już dawno temu, ale i mam i moje dość mocne tfsi twierdzi, że chrzanisz. Są pojedyncze silniki, które mają problem (jak BHZ z poborem oleju z powodu złej konstrukcji pierścieni olejowych). Mówienie, że tfsi należy unikać to ignorancja. Spróbuj zajechać CAKA albo BZC, powodzenia życzę. FSI zgoda, mają ogromny problem z nagarem i przez to nie trzymają mocy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Kormas: zawsze znajdzie sie wyjątek od reguły. Ja widziałem na własne oczy jak te silniki się sprawują i nie ryzykowałbym. Masz, cieszysz sie, bardzo dobrze. Ja nie będę ich polecał i nie przekonasz mnie, bo jest wiele innych konstrukcji godnych polecenia.
  • Odpowiedz
@StachuChmura: Nie mam zamiaru Cię przekonywać do niczego. To nie wyjątek od reguły, większość silników tfsi to bardzo porządne, wytrzymałe konstrukcje, z których można wyciągnąć bardzo dobre osiągi przy relatywnie niewielkiej pojemności. Seryjne (jako słupek) BHZ mimo chlania oleju ma potencjał 400+ koni, CAKA 500+ robi podstawowymi modyfikacjami osprzętu. Przykładów jest więcej i te auta robią duże przebiegi bez żadnych problemów. Niestety, VAG silnikowo i napędowo mocno wyprzedził konkurencję i tak
  • Odpowiedz