Wpis z mikrobloga

Jakie autko byście kupili do 32 000? Odpadają #samochody małe (Corsa, i20) najmniejszy akceptowalny to Golf. Ważne są koszty eksploatacji (głównie spalanie) oraz moc (wpływa na bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu) - minimum 150km. Ważne by był też niedrogi w serwisowaniu i dość bezawaryjny (sam sobie większość naprawiam). Co byście brali? Napiszę co mi się podoba. Zastanawiam się czy lepiej brać kilkuletnie Renault Megane (IV generacja) czy starszą klasę premium... Podobają mi się np. #bmw Serii 3/5, #audi A4/A5/A6, #lexus (podobnej klasy), #insignia, #kia Ceed. Nie podobają mi się SUVy i crossovery - tylko hatchback, kombi, sedan. Często wożę różne klamoty samochodem więc przestrzeń mile widziana... Średni przebieg roczny 30 000 km więc żeby wytrzymał parę lat chociaż :). Napęd tylko benz + LPG lub diesel, na elektryka chyba za mały budżet. Jeżdżę głównie po trasie więc hybryda chyba nie ma sensu i też budżet za mały...

Jeśli ktoś ma jakiś samochód 5-10letni to może podzieli się opinią, czy poleca czy nie...
  • 25
@morti92: wystarczająco dla "bezpieczeństwa" przy wyprzedzaniu
ogólnie nie przejmowałbym się tak tą mocą na twoim miejscu w tej cenie - choć sam lubię szybsze samochodziki to w używanym zaczynałbym od stanu samochodu.
Mogę ci opylić s-type z 305 kucy w wolnossaku bezwypadek klima igła pierwszy właściciel, ale stan jest taki średni, cały czas trzeba dłubać.
@niegwynebleid: Mam teraz samochód który ma więcej niż 150, jak piszę że 150 to minimum to znaczy że nie patrzę żeby miał "jak najwincyj kunia" tylko 150-160 wystarczy mi do jazdy. Miałem samochody 100, 110 koni i nie odpowiada mi planowanie wyprzedzania z godzinnym wyprzedzeniem. Uważam że do samochodu średniej wielkości silnik słabszy niż 150km to jest nieporozumienie.
@morti92: Ja mam Citroena C4 z 2011 już szósty rok. Co prawda 1.6Hdi, ale możesz też szukać czegoś z 2.0Hdi, wtedy będziesz miał 150KM. Zrobiłem nim ponad 80kkm i nic się z nim nie dzieje. Ma filtr cząstek stałych, ale przy 190kkm wystarczyło dolać ten płyn do wypalania filtra i jeździ dalej, a jeżdżę 80/20 miasto/trasa. Najczęściej są lepiej wyposażone, niż inne porównywalnej klasy samochody, moim zdaniem dalej wygląda świeżo. Możesz
@AllOver: 1.6HDi mógłby wystarczyć bo ma wystarczający moment obrotowy no i to dobre silniki - elastyczne. To tam się jakiś płyn dolewa? Myślałem że ON się wypala.U mnie przebiegi to 90/10 trasa/miasto. Citroeny też mi się podobają chociaż C5 najbardziej a one już są drogie
@morti92: Możesz wziąć też 1.6HDi 120KM. W HDi jest tzw. mokry filtr. Jest zbiorniczek z płynem chyba Eolys się to nazywa i on dostrzykuje dawki do wypalenia, przez co nie jest to tak kłopotliwe jak przy DPF, gdzie musisz utrzymywać stałe prędkości przez dłuższy czas. Za 32 tys, spokojnie już kupisz jakąś 8/9 letnią C5. W trasy jak znalzł.
@Utas: Chyba TSI, teraz mam 1.8T, nowsza generacja już TSI tylko była. Jedna rzecz która mi się nie podoba mocno - gdzie logika montowania silnika wzdłużnie przy przednim napędzie :(. No ale poza tym też rozpatruję B8 a tam już pośredniego wtrysku nie stosowali.

@kleiner_trottel: Mogę dorobić parę tys. i poczekać, III mi się nie podoba.
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@morti92: montują silniki tak żeby zaoszczędzić koszty zrobienia silnika montowanego poprzecznie. To przygotowanie już pod napęd na cztery buty. Po co robic dwie wersje silnika jak można zrobić jeden i przy napędzie na przód zaślepic elementy które są w Quattro
@wxx71: Nie no racja, po prostu montaż wzdłużny jest dobry na quattro a w przednionapędowym ma tylko wady. Idealny samochód jaki sobie wyobrażam to Audi quattro automat benz. 1.8T lub 2.4 wolnossący.
@morti92: Mondeo mk4 2.5T benzyna + lpg to spoko opcja.
Choć sam bym szukał e90/91 po lifcie 2.0d 184KM i automat. Pewnie, ze bym wolał większa benzynę, ale no... ;-)