Aktywne Wpisy
Jak wyżej
- Racja. Skończmy tę wojnę. Rozmowy pokojowe teraz! 28.2% (24)
- Bzdura. Należy finansować wojnę aż do zwycięstwa. 71.8% (61)
SirSherwood +110
Autor Dragon Balla, Akira Toriyama umarł
rip i dzięki ziomek za dragonballa
rip i dzięki ziomek za dragonballa
Trasa Zurych - Wenecja - Zurych, 1145km, kilka obserwacji:
- Zużyto 216 kWh energii co daje średnią 189 Wh/km. Droga to w zasadzie 100% autostrady, prędkości przelotowe ~120 km/h w Szwajcarii i ~150 we Włoszech
- Na całej 14h trasie ładowania zajęły w sumie 85 min (z czego 2 postoje po 35 min to były przerwy na jedzenie - rzeczywisty czas czekania na załadowanie samochodu to 15 min)
- Przy prędkościach 150-160 km/h zużycie energii jest ogromne, po 260-270 Wh/km; Dla porównania przy 120 km/h wynosi ok 160 Wh/km
- Całkowity koszt podróży wyniósł ok 185 PLN
- Samochód jest bardzo stabilny przy wyższych prędkościach, wyciszenie w porządku
- Superchargery są ustawione nie przy samej autostradzie, a na parkingach ok 1-2 min jazdy od autostrady. W Szwajcarii nie ma z tym problemu, ale we Włoszech to bardzo irytujące, że trzeba zjeżdżać z drogi i 2 razy przejeżdżać przez bramki. Niestety nie ma alternatywy, stacje Ionity dopiero się budują
- Autopilot jest genialny w gęstym ruchu i w korkach, radzi sobie świetnie z utrzymywaniem odległości. Niestety nie działa powyżej 150 km/h
- Autostrady we Włoszech to wciąż dżungla. Ograniczenia prędkości to nic nie znaczące liczby, pasy na drodze to tylko sugestia, lusterka służą do przeglądania się a skręcanie sygnalizuje się klaksonem a nie kierunkowskazem. Bezpieczniej czułem się jadąc 160 w pociągu lewym pasem niż 130 na prawym i środkowym, gdzie co chwilę ktoś zajeżdżał drogę, hamował...
W pół roku samochód przejechał już prawie 20000 km, głównie weekendowe trasy po 200-300 km. Średni miesięczny koszt ładowania to ok 100 PLN, koronawirus trochę utrudnił sprawę, bo nie mogę ładować w pracy, muszę od czasu do czasu doładowywać na darmowej publicznej ładowarce koło dworca u mnie na wsi. Samochód spisuje się bez najmniejszych problemów, żadnych awarii, zająknięć, tylko ładować i jeździć.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to tutaj są szczegółowe wyliczenia.
#tesla #motoryzacja
Komentarz usunięty przez autora
Jesli chodzi o Polske nie jest to bardzo zafalszowana opinia.
Tutaj niestety widac jak daleko jestesmy za Zachodem i jak te auta sa uzaleznione od odpowiedniej infrastruktury
@paprycjusz: Nie można się ładować w domu?
Ale lepiej jak się w tym temacie wypowie ktoś kto jeździ codziennie po Polsce. Na zachodzie infrastruktura jest już na tyle rozwinięta, że jadąc gdziekolwiek w trasę nie muszę myśleć o ładowaniu.
@bigger: No jasne, ale jeżeli masz gniazdko w domu to trasa 350-400
@paprycjusz: a nie jest tak, że do tego wystarczyłaby dużo tańsza hybryda plug-in, a Teslę sobie kupiłeś bo po prostu chciałeś? ;)
@StukilowaRurzowa: Czyli alto laczace w sobie wszytkie wady elektrykow i ICE.
Jaka jest najwieksza wada elektryka? - slaby zasieg na pradzie.
A jaka jest najwieksza wada ICE? Skompliownay i drogi w uzytkowaniu silnik spalinowy.
@dupinka5000: Leasing bezpośrednio od producenta. Mieszkam na stałe za granicą, więc niestety nie pomogę i muszę radzić sobie sam ;)
Jestem zdania że ładowarki w mieście są bez sensu, tylko takie na parkingach przy blokach/biurowcach, w garażach, postojach dla taksówkarzy. Nie muszą być to szybkie ładowarki, ale żebym nie musiał kombinować, jechać specjalnie do galerii, a co najważniejsze ładować się w godzinach "szczytu elektrycznego", tylko na spokojnie tam gdzie samochód nocuje, lub spędza pół