Wpis z mikrobloga

Drodzy Mircy,
Mam peugeota 407 sw, rocznik 2007. Mam problem z nawiewem. Kiedy jadę w trochę dłuższą trasę (ponad pół godziny), to nawiew staje się coraz słabszy. Klimatyzacja ustawiona na auto, na początku bardzo ładnie i sprawnie chłodzi. W aktualnych upałach po ok. godzinie jazdy (ekspresówki) czuć już upał i robi się duszno.
Po przyłożeniu ręki do kratek nawiewu czuć tylko słaby podmuch. Ręczne podkręcenie siły nadmuchu na max powoduje, że słychać głośny ruch powietrza, ale podmuch niewiele się zmienia. Zamknięcie /otwarcie kratek oraz wyłączenie i włączenie nadmuchu w czasie jazdy nie pomaga.
Co ciekawe kiedy po ok. 2h jazdy stanąłem dosłownie na 5 minut, żeby zatankować, to po ponownym odpaleniu auta nawiew znowu zaczął działać z odpowiednią siłą i nawet na średnim ustawieniu mocy wiał mocniej niż wcześniej na max.

Klimatyzacja jest nabita, odgrzybiona, filtr ok. 2 miesiące (mam też nowy na wymianę w razie czego). W Norauto mi sprawdzali klimatyzację po tym, jak zauważyłem to po raz pierwszy, ale powiedzieli, że wszystko działa jak powinno (przy czym oni sprawdzali na świeżo odpalonym silniku).

Czy macie może pomysł co może być przyczyną? Jazda ok. 120km/h zamykałaby przepływ powietrza?

#motoryzacja #peugeot #mechanikasamochodowa #mechanika
  • 14
@aksal89: delikatnie się zmienia, ale ten sam efekt uzyskuję dając siłę nawiewu na max - czyli prawie żaden (chociaż słychać, że wentylatory działają o wiele głośniej).
@fishchip: nawet jeśli słychać, że wentylatory działają głośniej po podkręceniu i słychać szum powietrza, które nie wlatuje do kabiny?
Wygląda jakby po dłuższej jeździe blokowało nawiew. W którym miejscu to zwarcie?
Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel podobno wymienił klapki wentylatora (czy coś w tym stylu, co niby często się łamie w tym aucie) na metalowe
@Docnt: Poszukaj sobie kogoś kto ma interfejs diagnostyczny diagbox allbo pp2000. Tam jest funkcja, sprawdzenia każdej klapy. Potem można szukać dalej.
Nie mam pewności ale w tym modelu może występować czujnik jakości powietrza, gdy wykryje zanieczyszczenia, automatycznie przymyka klapkę obiegu wewnętrznego. Możesz sprawdzić, czy klapa jest przymknięta, gdy problem zacznie występować. Klapa znajduje się w podszybiu, musisz zdemontować filtr przeciwpyłkowy żeby mieć podgląd.