Aktywne Wpisy
wjtk123 +363
Od jutra wchodzą w życie przepisy dotyczące konfiskaty pojazdów kierującym po spożyciu alkoholu.
Serdeczne pozdrowienia dla alko-patusów, którzy przez ostatnie miesiące wypłakiwali historie o biednych rodzinach, które stracą narzędzie pracy/dojazdu, rozsiewali łzawe teksty o różnicowaniu kar za to samo przestępstwo, o bogaczach, którzy będą trzymali w garażu 10 Fiatów Punto specjalnie do jazdy po pijanemu, o policjantach, którzy będą przemocą wlewali do gardła alkohol aby doprowadzić do konfiskaty pojazdu, opresyjnej władzy, która
Serdeczne pozdrowienia dla alko-patusów, którzy przez ostatnie miesiące wypłakiwali historie o biednych rodzinach, które stracą narzędzie pracy/dojazdu, rozsiewali łzawe teksty o różnicowaniu kar za to samo przestępstwo, o bogaczach, którzy będą trzymali w garażu 10 Fiatów Punto specjalnie do jazdy po pijanemu, o policjantach, którzy będą przemocą wlewali do gardła alkohol aby doprowadzić do konfiskaty pojazdu, opresyjnej władzy, która
Vestor +8
Dzisiaj dostałem list polecony z komendy a art. 92 kw. na świadka i w sumie nie wiem do końca co to może być choć się domyślam ( ͡° ͜ʖ ͡°) Myślę, że może to dotyczyć tego, że auto stało na drodze pożarowej w super #!$%@? osiedlu deweloperskim i niektórym się w dupach poprzewracało i dzwonią na policję, bo stoją tam auta. Akurat moje auto stało tam, ale z
Na dzień ojca kupiłem swojemu kosę spalinową w leroyu. Akurat tak się złożyło, że wtedy u nas trochę padało i odpaliliśmy ją dopiero kilka dni później. Okazało się, że kosa nie działa - na załączonym ssaniu wszystko jest ok, po rozgrzaniu silnika i wyłączeniu ssania, gdy dodaje gazu silnik gaśnie (na tyle, na ile pozwala mi moja wiedza mechaniczna - zepsuty gaźnik). Oddałem kosę na reklamację, z zaznaczeniem, że oddaję jako rękojmia i domagam się wymiany, ponieważ kupiłem ją z wadą ukrytą. Krecili nosem, wezwano kierownika, koniec końców przyjęli jako rękojmia. Sukces.
Jednak nie do końca, równo 14 dni później otrzymałem telefon, że kosa została naprawiona (nie dostałem informacji, że nie zgadzają się na wymianę, zamiast tego naprawią, tylko po prostu informacja - kosa została naprawiona), ale jeszcze nie jest do odebrania, ponieważ nie dostali jej jeszcze z serwisu.
Tutaj troszeczkę się zdenerwowałem, bo po pierwsze rozpatrzyli rękojmie jako zwykłą reklamację, a nawet bardziej naprawę gwarancyjną (na obie te rzeczy mówili mi wyraźnie, że będą potrzebowali max 14 dni), a po drugie, gdy spytałem kiedy w takim razie będę mógł ją odebrać to otrzymałem odpowiedź "przy rękojmi mamy 14dni na rozpatrzenie i 14 na ewentualną naprawę".
Czyli reasumując: moja kosa jest na naprawie gwarancyjnej, ale tak na prawdę na rękojmi, ale tak na prawdę nie jest na rękojmi... #!$%@? idzie dostać, tym bardziej, że kupiłem ją jako nową, a podliczając wszystko do kupy to kupiłem stacjonarnie kosę poserwisową za cenę nowej z ponad 14 dniowym okresem realizacji.
Wydaje mi się, że coś tu nie gra, sam tłumaczyłem zarówno pani na obsłudze klienta, jak i kierownikowi swoje stanowisko, jednak nic to nie dało.
Chciałem się umówić na spotkanie z moim powiatowym rzecznikiem praw konsumenta, jednak od dwóch dni nie odbiera nikt telefonu, dlatego zwracam się do was, czy może ktoś z was jest RPK, albo zajmuje się prawami konsumenta?
Chciałbym wyjaśnić sprawę i przede wszystkim dowiedzieć się kto ma rację w tym sporze.
Zaplusujcie dla zasięgu, albo zawołajcie kogoś kto się na tym zna
Tylko wasza pomoc mi została
#prawo #prawokonsumenckie #poradyprawne #konsumenci #pomocy
1. Sprzedawca może podjąć decyzję o naprawie sprzętu zamiast wymieniania go, ale musi o tym cię poinformować (do 14 dni od daty złożenia rękojmi)
2. Po wydaniu decyzji ma "rozsądny czas, nie tworzący niedogodności dla konsumenta" na wykonanie naprawy/wymiany - czyli bliżej nieokreślony czas xD - RPK powiedział mi, że zazwyczaj przyjmuje się 14 dni, ale to nie znaczy,
( ͡° ʖ̯ ͡°)( ͡° ʖ̯ ͡°)( ͡° ʖ̯ ͡°)