Już za niecały miesiąc 20 rocznica ważnego wydarzenia w historii motoryzacji - zakończyła się produkcja jednego z ostatnich masowo produkowanych samochodów osobowych z silnikiem chłodzonym powietrzem, dłużej wytwarzano tylko Garbusa w Meksyku(do 2003). Warto dodać, że Maluch wyprzedził nawet Porsche 911, którego ostatnia wersja chłodzona powietrzem przestała być produkowana w 1998. Oto artykuł prasowy z epoki dot. tego wydarzenia. #samochody #motoryzacja #126p #ciekawostki
@Ikarus_260 i dobrze ha tfu na tego śmiecia. Niech ginie i nie wraca. Jedyny fiacik jaki robi robotę to oryginał włoski. Polski śmieć nie powinien w ogóle nazywać się fiat i szargać imie uznanej marki.
@Phyrexia: Wut? Maluch był przestarzały technicznie, ciasny, ale IMHO ciężko nazwać go brzydkim. To włoski design. Jeśli szukać brzydkich samochodów o podobnych gabarytach, to moim zdaniem ciężko pobić szkaradne Smarty.
@jalop: Ja raczej pamiętam że tych nowych maluchów z ostatnich lat produkcji było sporo, przynajmniej na Górnym Ślasku. Zwłaszcza po wstąpieniu do UE te starsze zostały przetrzebione szybciej niż eleganty. Około 2008 kiedy się widziało malucha to zwykle właśnie takiego z ostatnich lat produkcji.
@Ikarus_260: ja w roku bodajże 2007 miałem malucha z 1981, pamiętam go do dzisiaj. Najfajniejsze były drzwi pasażera, które na zakrętach się otwierały...(:
@SonyKrokiet: Cóż pamiętajmy, że wtedy wciąż bardzo popularne było na naszych drogach FSO 125p i inne conajmniej nastoletnie socjalistyczne trupy, widocznie nie przewidzieli, że kiedyś nasz kraj trochę się zmieni pod wieloma względami.
@Ikarus_260: nie przewidzieli tego że po wejściu do UE i otwarciu granic ludzie będą woleli starego golfa II czy inną astrę od "wspaniałego" malacza i równie "wspaniałego" fso 125p ( ͡°( ͡°͜ʖ( ͡°͜ʖ͡°)ʖ͡°) ͡°) i szły na żyletki, przez co dzisiaj te wozy otoczone są niezdrową fascynacją ( ͡~ ͜ʖ͡
@SonyKrokiet: żyłby pewnie dłużej gdyby nie był tak #!$%@? blacharsko. Na przełomie wieków sprzedawało się go za 200zl. Jak w 2001 fiat dawał 4tys za stare auto a my mieliśmy malucha to myśleliśmy że Boga za nogi złapaliśmy XD
@SonyKrokiet: ale mi nawet nie chodzi o kupowanie nowych tylko utrzymanie się tych co były na rynku. Nie znam statystyk ale strzelam, że ponad połowa osobówek w pewnych okresach to były maluchy. A zmiotlo je natychmiast.
Maluch elegant kosztował chyba coś koło 12k, polonez ok 22k. Nie wiem ile cienias czy Tico ale pewnie ze 2x tyle co maluch
Oto artykuł prasowy z epoki dot. tego wydarzenia.
#samochody #motoryzacja #126p #ciekawostki
@Ikarus_260: No i?
Zwłaszcza po wstąpieniu do UE te starsze zostały przetrzebione szybciej niż eleganty. Około 2008 kiedy się widziało malucha to zwykle właśnie takiego z ostatnich lat produkcji.
XDDD ktoś niezłym optymistą był ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Na przełomie wieków sprzedawało się go za 200zl. Jak w 2001 fiat dawał 4tys za stare auto a my mieliśmy malucha to myśleliśmy że Boga za nogi złapaliśmy XD
wątpię, pod koniec lat 90. popyt zaczął na niego spadać, bo miał konkurencję w postaci lepiej rozplanowanego Cinquecento czy Tico
Maluch elegant kosztował chyba coś koło 12k, polonez ok 22k. Nie wiem ile cienias czy Tico ale pewnie ze 2x tyle co maluch