Wpis z mikrobloga

Mam problem z Revolutem.
Pracuje w norwegii i chciałem otrzymać wypłatę na konto w Revolucie.
Otworzyłem konto z koroną norweską, pojawiło mi się IBAN, BIC i nazwa odbiorcy. Wszystkie te dane wysłałem do mojego pracodawcy i dopisałem, że kraj odbiorcy to Polska. Dzisiaj rano pracownicy dostali przelewy, z wyjątkiem mnie. Sprawdziłem czy sam do siebie mogę zrobić przelew przez te dane, jednak w Nest Banku wyskakiwał komunikat, że kraj odbiorcy nie zgadza się nie zgadza się z kodem BIC. Dopiero po zmianie na Wielką Brytanię dało się zrobić przelew, a w ING nie dało się go zrobić w ogóle.
Teraz pojawia się kilka pytań:
1. Dlaczego jeśli mam w danych kraj zamieszkania Polska to muszę w przelewie zmieniać go na UK?
2. Co muszę podać pracodawcy aby ten przelew prawidłowo przyszedł do mnie z w odpowiedniej walucie?
3. Czy Revolut jest dobrym bankiem do otrzymywania wypłaty?

#banki #revolut #ing #nestbank #przelewy #bank
  • 9
@MaxymMakxs:
1. To nie zależy od kraju zamieszkania, tylko tego w którym jest prowadzony rachunek. W przypadku Revoluta jest to m.in. UK.
2. 'Klikasz' sobie na ikonkę Norwegii którą masz zapewne w aplikacji i podajesz dane z zakładki 'Swift'.
3. Revolut nie jest bankiem. Ja osobiście bym tam dużo siana nie trzymał..
@MaxymMakxs: Jeśli mieszkasz w Norwegii, zmień adres w Revolucie na norweski (profil, jako pierwsza ikona od lewej -> "koło zębate" -> "Personal details" -> Residential address").

Po tej zmianie powinieneś dostać lokalny numer rachunku w norwegii (to co widzisz teraz, to numery międzynarodowe SWIFT) i generalnie problemy, które opisałeś już nie powinny się pojawić.