Wpis z mikrobloga

Mniejsze ciśnienie w oponach oznacza większy kontakt opony z podłożem i lepszą trakcję przy wyjściu. Jakie natomiast plusy ma stosowanie wyższego ciśnienia?

#f1
  • 8
  • Odpowiedz
@m41k3l: na niższym ciśnieniu osnowa i boki opon się mocniej grzeją i pracują lewo prawo, auto lepiej idzie w zakręcie ale kosztem zużycia. Niższe ciśnienia używane są raczej na kwalifikacje, ale tez nie zawsze.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@m41k3l: to nie jest skala porównywalna do czegokolwiek.
ciśnienie dobiera się do temperatur.
10*C różnicy w rdzeniu opony to zmiana ciśnienia o 0.1 bar

mniejsze ciśnienie to przegrzewanie się a więc i nadmierny wzrost ciśnienia
  • Odpowiedz
@szwagierdsr a to nie jest tak że praktycznie wszyscy ustawiają minimalne dopuszczalne ciśnienie jak się da? Sokół coś mówił że ogólnie to wszyscy by chcieli jak najmniejsze ciśnienie ustawiać
  • Odpowiedz